Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IT SerwisIT Serwis
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GPS tracker TK103 - kabelki

09 Wrz 2014 07:42 8004 20
  • Poziom 18  
    Witam
    Planuję w samochodzie zamontować Tracker GPS - model Xexun TK-103
    Mam jedną niewiadomą - w jakie miejsce muszę podpiąć fioletowy przewód opisany jako "ACC"
    Pozostałe są jasne czyli min. -12V, +12V, zewnętrzny przekaźnik itp.
    Męczy mnie tylko ta linia ACC.
  • IT SerwisIT Serwis
  • Poziom 29  
    Linia ACC to przewód, na którym zasilanie pojawia się po zapłonie pojazdu, tzw. " za stacyjką".

    Możesz podłączyć np. do zasilania radia po zapłonie, najczęściej żółty przewód przy kostce ISO od Radia.

    Jest to dodatkowe 12V, ale jako sterujące, a nie zasilające.

    W ogóle jaki pojazd?
  • Poziom 18  
    Czyli jak dobrze rozumuję to żeby przetestować "na sucho" bez wkładania do samochodu do ACC musiałbym podpiąć po prostu +12V?
    Czy to złącze ACC uruchamia po prostu GPS'a czy jest tylko sygnałem dla GPS'a że samochód jest uruchomiony?

    Będziemy montować w Seatach Arosa oraz VW Lupo używanych w pizzerii do dowozu pizzy.
  • IT SerwisIT Serwis
  • Poziom 29  
    Tego już Ci nie powiem, ale myślę, że to kwestia właśnie informacji o odpaleniu pojazdu, wtedy też rozpoczyna się śledzenie.

    To tak na moje myślenie, ale na GPS-ach się nie znam, de facto dziś przyjeżdża do Mnie do firmy gość od GPS-ów, ale do zupełnie innych zastosowań, jak będzie chwila, to go zagadam, może dowiem się coś więcej.
  • Poziom 18  
    Jeszcze mam pytanie co do trackera TK-103.
    Jest do niego dołączony przekaźnik który można podłączyć pod kontrolkę ciśnienia oleju.
    W sumie teoretycznie mogłaby to być ciekawa funkcja w której GPS sygnalizowałby mi sytuację w której zapali się kontrolka oleju - byłoby wiadomo gdzie i kiedy któremuś z kierowców spadło ciśnienie oleju. Problem jednak w tym że ta kontrolka świeci się zawsze jak włączy się zapłon przed odpaleniem samochodu - w takim układzie teoretycznie zawsze przy odpalaniu byłaby sygnalizacja o niskim ciśnieniu oleju. Chyba że działa to w ten sposób że aktywuje się tylko wtedy kiedy samochód jest "w ruchu"?

    Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    unky Właśnie po to zapewne powinien być podłączony przewód sygnalizujący odpalone auto, czyli po zapłonie ...
    Poza tym, mając GPS-a wiesz kiedy stał, a kiedy jechał, nakładasz jeden fakt z drugim i już wiesz, czy ciśnienie spadło, czy był to tryb pomiaru przed zapaleniem pojazdu.
  • Poziom 9  
    Witam
    nie będę zakładać nowego tematu ale nie wiem jak podłączyć zielony kabel.
    Niebieski podłączyłem pod - w drzwiach i działa (door off-on)
    Zielony podłączyłem pod + w drzwiach i cały czas wyskakuje że są otwarte ( door on).
    Nawet odłączyłem niebieski i dalej nic.
    Przez to nie mogę włączyć alarmu bo drzwi są otwarte.
    Dodam że mam kombi i niebieski obsługuje 4 drzwi a zielony tylną klapę.


    GPS tracker TK103 - kabelki

    Może jakieś sugestie jak Wy to podłączyliście?
  • Poziom 2  
    Linię ACC podłączasz do zasilania, na którym napiecie jest dopiero po zapaleniu silnika. Dzięki temu urządzenie pobiera zmniejszony prąd podczas gdy silnik nie pracuje i auto się nie przemieszcza, dzięki temu zmniejszasz też ilość danych do przesłania.
    Opis podłączenia masz tutaj vehicom.pl/instrukcja/montaztk103#Start
  • Poziom 9  
    Kolego DARFFF... wg tego co ja się orientuję to podłączasz pod drzwi jeden przewód - albo + albo - a nie oba. Chyba , że się mylę?!?!
  • Poziom 13  
    witam
    mam problem ze swoim lokalizatorem xexun tk103
    pobiera mi za dużo prądu i gdy nie jeżdżę autem 1 dzień nie mogę potem odpalić auta.
    Pomierzyłem prąd i tak:
    - przy odłączonym lokalizatorze auto zamknięte centralnym zamkiem z zabezpieczeń dodatkowych to autoalarm AmpioCan i odcięcie zapłonu multiblock
    pobór prądu: 0,05A (50mA) czyli wartość dopuszczalna i jaknajbardziej OK
    - z podłączonym xexun tk103 wartość dochodzi do 0,30A i skacze aż do 0,80A (300mA do 800mA) przez co akumulator nie wytrzymuje 2 dni.
    Nigdzie w opisie nie mogłem znaleźć ile pobiera ten gps prądu z jednego niepewnego źródła wyczytałem, że 0,2W czyli tj. 0,01A ale u mnie zdecydowanie za dużo.
    Xexun mam podłączony zgodnie opisem tzn:
    - czerwony stały +12V
    - czarny masa (-)
    - fioletowy +12V ACC (po stacyjce)
    - biały (do kabla plusowego syrenki alarmowej)
    - 2 kable fabrycznie podłączone pod mikrofon
    - 2 kable fabrycznie podłączone na przekaźnik do odcięcia pompy paliwa (nie podłączałem)
    - 2 kable fabrycznie do przycisku SOS

    Mam prośbę do użytkowników xexun tk103 lub klonów tk103 aby mogli zmierzyć pobór prądu przez wasze lokalizatory bo z moim coś jest ewidentnie nie tak.
    Próbowałem konfigurować już kilka razy od początku tego gps zaczynając komendami ,,format123456" lub ,,begin123456" ale nie wpłynęło to na pobór prądu.
    Może warto też spróbować wgrać mu nowe oprogramowanie (posiadam kabel datausb do tego lokalizatora) tylko skąd pobrać wsad? Na stronie xexun nie występuje przeczesałem forum gpsgate niektórzy wgrywali do tego tk103 nowy firmware ale nie jest on oficialnie dostępny (ktoś tam na pw wysyłał plik)
  • Poziom 13  
    Pisałem do firmy xexun dostałem od nich zaktualizowaną wersję wsadu wersji v1.6 do tk103. Sflashowałem ten lokalizator i po ponownej konfiguracji działa dobrze teraz pobór prądu przez tk103 wynosi 0,14A i jak mam ustawione wysyłanie danych na serwer co 30 sek (t030s***n123456) to w trakcie wysyłania podbija do 0,24A i po sekundzie spada do 0,14A. Dalej uważam, że jest to trochę dużo ale w odp dostałem też odp, że tk 103 taki ma pobór prądu.
  • Moderator Samochody
    Spróbuj polecenia sleep123456 on. Powinno uśpić lokalizator gdy zapłon w samochodzie jest wyłączony.
  • Poziom 13  
    Mój lokalizator nie odpowiada na komende sleep123456 on
  • Moderator Samochody
    Więc pewnie masz starszą/inną wersję firmware niż ta, której dotyczy instrukcja którą znalazłem. Tu jest inny temat o tym trackerze: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3137407.html
  • Poziom 13  
    Jaką masz wersję firmware? W lipcu 2015 otrzymałem od xexun-a wtedy najnowszą wersję v1.6 do tk103 wgrałem ją i moduł chodzi bez zastrzeżeń. Być może mają teraz coś nowszego
  • Moderator Samochody
    Ja nie mam tego urządzenia, tylko znalazłem instrukcję na stronie jednego z dystrybutorów, w której są opisane dwa tryby usypiania urządzenia, których nie było we wcześniejszych wersjach instrukcji.
  • Poziom 1  
    Koledzy a jakie polecenie należy wysłać do TK103-2 żeby na serwer GPS Trace Orange wysyłał częściej aktualizację położenia? Na mapie widać tylko położenie początkowe oraz końcowe i linie łączące te dwa punkty. Wygląda jak by auto latało w powietrzu a nie jeździło po drogach. Polecenie at030sum015n123456 oraz t030s***n123456 nie działa, a po wysłaniu polecenia fix030s005n123456 dostaję smsy. Co daje karta MicroSD włożona do trackera?
  • Poziom 13  
    masz oryginalny tk103?
    mi komenda t030s***123456 na oryginalnym xexuna działa i mam odświeżanie co 30sek i ładnie rysuje trasy na orange trace gps
  • Poziom 10  
    właśnie tego szukałem, dzięki
  • Poziom 9  
    Jaki serwer lokalizacji pojazdów polecacie? Zależy mi na tym aby można było sprawdzać gdzie aktualnie znajdują się pojazdy oraz na możliwości przeglądania historii tras.

    Znalazłem godny polecenia serwer, darmowy dla jednego pojazdu i w dodatku po polsku
    gps-hunter.com
  • Poziom 13  
    Orange trace gps

    Darmowy, posiada podgląd na mapie, wgląd do historii poruszania się pojazdu i wiele innych opcji.