Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KIA Clarus 2,0 Mazda 626 - Wymiana pompy wody pod paskiem rozrządu - jak to zrob

skyrafal 09 Wrz 2014 17:01 1158 4
  • #1 09 Wrz 2014 17:01
    skyrafal
    Poziom 13  

    Koledzy, w jaki sposób wymienia się pompę wody pod paskiem rozrządu gdy odległość pomiędzy silnikiem, a błotnikiem jest dosłownie na grubość palca.
    Już samo zdjęcie pokrywy paska jest dużym problemem nie mówiąc o zdjęciu pompy wody.
    Czy ma ktoś z Was jakiś patent jak to się robi ? Ceny w serwisie są dosłownie zaporowe i sięgają 20% wartości całego auta za samą robociznę.

  • #2 09 Wrz 2014 18:45
    1879006
    Usunięty  
  • #3 09 Wrz 2014 20:13
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    syrius32 napisał:
    Podpiera się silnik od dołu lub podwiesza od góry i manewruje góra/dół.

    Zgodzę się jeśli wymieniamy pasek rozrządu i wówczas zachodzi konieczność wykręcenia poduszki silnika. Skyrafal pasek rozrządu musisz zdjąć to znacząco ułatwi sprawę i oszczędzi trochę nerwów.

  • #4 09 Wrz 2014 22:39
    skyrafal
    Poziom 13  

    Pasek to ja wiem, że muszę zdjąć. Tylko, że tam głębiej gdzie jest koło paska na wale nawet palca nie wciśnie nie mówiąc o odkręceniu czegokolwiek.

    Pompa jest akurat w takim głupim miejscu nieco powyżej wału i też nie ma do niej dostępu, a żeby ją wymienić trzeba chyba zdejmować dolną część plastikowej osłonki koła paska rozrządu.

    W innych autach jest dostęp przez błotnik i wystarczy odkręcić koło. Ale tutaj jest blacha.
    Wymiana samego paska jest dość prosta, gorzej z pompą.

  • #5 10 Wrz 2014 08:44
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    skyrafal napisał:
    Pasek to ja wiem, że muszę zdjąć. Tylko, że tam głębiej gdzie jest koło paska na wale nawet palca nie wciśnie nie mówiąc o odkręceniu czegokolwiek.

    Pompa jest akurat w takim głupim miejscu nieco powyżej wału i też nie ma do niej dostępu, a żeby ją wymienić trzeba chyba zdejmować dolną część plastikowej osłonki koła paska rozrządu.

    W innych autach jest dostęp przez błotnik i wystarczy odkręcić koło. Ale tutaj jest blacha.
    Wymiana samego paska jest dość prosta, gorzej z pompą.


    Logiczne jest że zwalając pasek rozrządu ściągasz obie plastikowe osłony, częściowo z góry, reszta z kanału. Mi za pierwszym razem zajęło 4 godziny ale podstawa to dobry zestaw kluczy.
    Pozdrawiam

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo