Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[LIVEBOX 2.0] - Znikające wifi

barszczoo 09 Wrz 2014 23:56 1098 6
  • #1 09 Wrz 2014 23:56
    barszczoo
    Poziom 8  

    Witam,

    Poniżej post, który zostawiłem na forum pomarańczy. Nie spodziewam się wiwatów i gromkich odpowiedzi, więc zwracam się z prośbą o pomoc do specjalistów, czyli tutaj, na to forum. Ton poniższej wypowiedzi jest ironiczny i ukazuje moją frustrację. W razie jakby były potrzebne jakieś detale - proszę pisać. Odpowiem najlepiej jak będę umiał.


    Witam,


    Mam całkiem ciekawy problem z WiFi... Znam się trochę na sieciach bezprzewodowych, ale ekspertem nie jestem :) Ale nie trzeba być ekspertem, aby stwierdzić, że coś nie tak jest z urządzeniem nadającym sygnał, jeśli nie odbiera go 5 urządzeń (PC z kartą bezprzewodową USB z Win8, Telefony z Androidem i Symbianem, tablet z iOs oraz laptop z Win7). Różne urządzenia, różne systemy operacyjne.


    Objawy:
    Brak dostępu do internetu :) Ale to troszkę bardziej skomplikowana historia (a w sumie już histeria...). Mianowicie, czasem mam tak, że widnieje mi ikonka ograniczenia lub braku łączności... Nie mam wtedy internetu.... A to Ci niespodzianka. Reset urządzenia Livebox. Pyk-pyk i działa. Wszystko fajnie. Nie mija 5 minut, a internet znów zwiał. Tym razem bez wykrzyknika w pomarańczowym trójkąciku. W obu przypadkach brak internetu dotyka wszystkich ww. urządzeń. Nie jest to kwestia konfiguracji któregoś z nich.
    Dodatkowo dodam, że do 2 PC podłączonych po staromodnym LAN (poł. kablowe) wszystko śmiga! W obu opisanych wyżej sytuacjach.
    Dzieje się tak od 3-5 tygodni. Nie wiem od kiedy dokładnie.


    W zeszłym tygodniu szlag mnie trafił, bo chciałem youtube pooglądać przez WiFi... Co chwilę siadał mi internet. Dosłownie co chwilę. Puściłem pinga bez limitu zapytań i wyszło na to, że tracę pakiety co jakieś 2-3 minuty. Po prostu znika mi internet na 20-30 sek. Po resecie LB spokój na kolejne 5-10 min. Potem ograniczenie lub blabla i kolejny reset białego ustrojstwa. Znowu chwila spokoju i znów ograniczenie.
    Najpierw reset do ustawień fabrycznych... Potem telefon na infolinię (bo defaulty nic nie pomogły).
    Stawiałem na uszkodzony nadajnik WiFi lub cokolwiek fizycznie uszkodzonego w LB. Po niespełna 40 minutach rozmowy z kilku specjalistami z infolinii, przyznano mi rację, że LB najprawdopodobniej uległ uszkodzeniu i należy go wymienić.

    Objaw dodatkowy:
    Gdy mam ograniczenie lub brak łączności oraz w sytuacji gdy mam status "połączono", lecz internetu jakoś nie ma, nie jestem w stanie wejść na 192.168.1.1... A co dziwne, bo nawet przy ograniczeniu powinienem być w stanie wejść. Po kablu wszystko elegancko. Tylko proszę nie pisać "podłącz se wszystko po kablu" :)

    Wszystko spoko. Na drugi dzień wymieniłem urządzenie na takie samo w jednym z salonów.
    Podłączyłem, skonfigurowałem(ustawiłem hasło do WiFi < nic więcej, chyba nic nie popsułem?). Alleluja, działa!
    Działało chciałem napisać.... Po 2 dniach znów to samo, co ze starym liveboxem....


    Chciałbym prosić o pomoc, bo już nie ogarniam i chyba nie mam po co dzwonić na infolinię. Znów będę resetował, przywracał do ustawień fabrycznych itd. Już to zrobiłem... Ale konsultanci jakoś mi nie wierzą.


    Piszę teraz po WiFi, i mam nadzieję, że uda mi się zapisać tę wiadomość, bo żem się trochę napisał... Jak zobaczę ograniczenie lub brak łączności to białe urządzenie leci przez okno i temat będzie do zamknięcia...

    Dodatkowo wspomnę, wymiana sprzętu na inny (zakupiony prywatnie) nie wchodzi w grę. Po to dostaję sprzęt od usługodawcy (słaby bo słaby), aby spełniał jedną ze swoich podstawowych funkcji cały czas, a nie jak mu się podoba...

    Z góry dzięki za info!



    Dodano po 27 [minuty]:

    Przepraszam, że piszę w odpowiedzi, a nie edytuję posta. Robię tak tylko dlatego, aby Ci, co przeczytali moje wypociny przeczytali także i to:
    Przypomniał mi się jeden incydent... Po wymianie LB (podłączyłem nowy identycznie jak stary), nie działał mi telefon VoIP. WiFi wtedy działało normalnie. Po 2-3 dniach zgłosiłem awarię VoIP do Orange (sam tego nie zauważyłem, bo nie używam stacjonarnego telefonu). Po 1-2 dniach dostałem smsa, że usterka została usunięta. Telefon faktycznie wrócił, lecz WiFi szaleje... Przypadek? Nie sądzę...

  • #2 10 Wrz 2014 00:04
    lesławek
    Poziom 31  

    No tak, ale pomimo mnóstwa tekstu nie podałeś najważniejszego: typów stosowanych kart sieciowych...

  • #3 10 Wrz 2014 00:09
    steamer
    Poziom 2  

    Witam.
    Miałem Liveboxa 3.0 bodajże. Krótko u mnie gościł - dziwne rzeczy się działy. Wyłączyłem w nim FunSpot - tak to się bodajże zwie. Trzeba na koncie odznaczyć tę usługę i usługodawca wyłączy toto. Czy to akurat powoduje u Ciebie problemy?

  • #4 10 Wrz 2014 07:16
    barszczoo
    Poziom 8  

    Cytat:
    No tak, ale pomimo mnóstwa tekstu nie podałeś najważniejszego: typów stosowanych kart sieciowych...


    No ja nie wiem czy najważniejsze, ale ok >
    PC stacjonarny po wifi - TP Link TP-WN722N z anteną kierunkową (12 cm).
    Nokia E6 - standardowa karta sieciowa stosowana w Nokiach E6
    Ipad mimi - standardowa karta sieciowa stosowana w Ipadach mini
    Samsung Galaxy SII - standardowa karta sieciowa stosowana w Samsungach Galaxy SII
    Laptop - standardowa zintegrowana karta sieciowa w standardzie 802.11 bg/n

    Cytat:
    Miałem Liveboxa 3.0 bodajże. Krótko u mnie gościł - dziwne rzeczy się działy. Wyłączyłem w nim FunSpot

    A co to w ogóle jest FunSpot? :)

  • #5 10 Wrz 2014 07:34
    internick
    Poziom 32  

    Użytkownicy Liveboxów na stronie Orange mogą wygenerować login i hasło. Następnie wszędzie gdzie jest HotSpot udostępniany przez właścicieli w/w sprzętu mogą za darmo korzystać z Internetu do 1 Mb/s.
    Korzystasz z TV i VoIP, że tak kurczowo się trzymasz Liveboxa ?

  • #6 10 Wrz 2014 08:30
    barszczoo
    Poziom 8  

    Cytat:
    Korzystasz z TV i VoIP, że tak kurczowo się trzymasz Liveboxa ?


    Ja użytkuję tylko internet, lecz niestety ale jako klient Orange mam w pakiecie tv oraz voip... Gdyby nie to dawno bym zmienił sprzęt. Dziś przetesuje jedna rzecz, a mianowicie:
    Po restarcie LB wszystko gra do pewnego momentu. Czasem szybciej siądzie, czasem później. Nie wiem czy tym momentem nie jest użycie voip przez któregoś z domowników. Nie jestem pewny także, czy problemy z wifi nie zaczęły sie po wymianie słuchawki...

  • #7 10 Wrz 2014 13:02
    lesławek
    Poziom 31  

    Cytat:
    Laptop - standardowa zintegrowana karta sieciowa w standardzie 802.11 bg/n
    to nie jest model urządzenia.]Link[/url]

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo