Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 515 - brak mocy błąd przepływomierza

10 Wrz 2014 18:09 8856 3
  • Poziom 2  
    Zacznę jeszcze raz.
    Mam Sprintera 515 CDI i po przejechaniu 1000 km od zakupu (z drugiej ręki) zaczęły się problemy z brakiem mocy. Wymienione zostały już wszystkie możliwe części tzn EGR, przepływomierz, regenerowane turbiny, czujnki (wszystkie) kupa kasy poszła w auto. Czujniki podmieniałem ze sprawnego sprinterka tego samego modelu (pedał stopu i sprzęgła też). W końcu auto wylądowało w autoryzowanym serwisie. Tam wymienili (wgrali) oprogramowanie (na gwarancji) i ... nic się nie zmieniło Sad Zaprosili na kolejną wizytę.. już im troszkę mina zrzedła. Przy drugiej wizycie stwierdzili, że EGR jest do wymiany. Zamontowali nowy i nic się nie zmieniło (bo nie mogło przecież był już nowy). Zaprosili na trzecią wizytę i na tej powiedzieli, że trzeba rozebrać silnik .. no to już było za wiele Sad zabroniłem zabrałem auto i dalej sie bujam ... Objaw jest taki, że po zdjęciu nogi z gazu auto nie wraca już na obroty i trzeba zresetować stacyjką i jedzie dalej... do następnego razu i tak w kółko...
    Rocznik pojazdu 2007 r. silnik 646
    Błąd jaki pokazuje odczyt z komputera to P 2011 lub P 2633. Ten pierwszy czyli P 2011 pokazuje się nawet po przekręceniu stacyjki bez zapalania pojazdu.
    Po kilkakrotnym resetowaniu stacyjką potrafi się zablokować na systemie awaryjnym i wtedy trzeba wyczyścić filtr cząstek stałych i chwile jest dobrze. Ale nawet jak jest czysty filtr to potrafi się resetować co jakiś czas. Więc nie jest to żadnym powodem.

    Ręce opadają Smile może ktoś pomoże , może mieliście taki przypadek
    pozdrawiam Jarek
    Moderowany przez serwisantscani1:

    Zbędny tekst usunąłem, a istotne informacje mógł kolega napisać wcześniej, tak jak zrobił to teraz.

  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 2  
    Witam

    czy ta cisza oznacza że już nie ma mocnych na usterki w mercedesie ???
    A może to wina skasowania poprzedniego postu przez moderatora??
    Tam pomimo błędów z mojej strony (brak doświadczenia) zaczęła nawiązywać się dyskusja... tu niestety cisza...
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 2  
    Witam
    Może komuś przyda się ta informacja. Usterka została usunięta :)
    Okazało się, że łańcuch rozrządu miał za duży luz, bo zjechane były zęby kółka napędzającego pompe paliwa (pompa paliwa ok, nie wiadomo czemu zęby zjechane). Po zrobieniu całego rozrządu i okolic auto śmiga jak nowe. Sprzedający mi samochód okazał się oszustem, bo silnik miał po rozebraniu jak się okazało dużo więcej kilometrów, niż stan licznika samochodu na to wskazywał.
  • Spec od Mercedesów
    lotek70 napisał:
    czy ta cisza oznacza że już nie ma mocnych na usterki w mercedesie ???

    No to teraz sam widzisz - problem za mocny nawet jak dla forumowych wróżek - których jest tu pełno :)
    Bo osobiście już dużo Sprinterów z tym motorem widziałem, ale żeby wyślizgało się kółko pompy? To już nie wiem, jakie ten motór miał przejścia i ile razy objechał równik...