Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Mondeo MK3 TDCI 115KM - Ciężko odpala na ciepło i na zimno

szczepo78 11 Sep 2014 12:24 17655 12
Testo
  • #1
    szczepo78
    Level 8  
    Witam wszystkich.
    Mam problem polegający na ciężkim odpalaniu auta na zimnym jak i na ciepłym silniku. Odpala ale za czwartym lub piątym razem (czasami za pierwszym).
    Wymieniłem już trochę części między innymi: czujnik położenia wału i wałka rozrządu i zregenerowany był "lejacy" wtrysk.
    Dodam, że po odpaleniu wszystko chodzi prawidłowo nie dusi ani faluje i mocy też nie brakuje. Na samostarcie odpala za każdym razem.
  • Testo
  • #2
    wojciechjanusz
    Level 28  
    Ale czy jeśli ciepłego zgasisz i zaraz odpalasz - to też ciężko pali? Czy jednak chwilkę musi postać?
    Jeżeli od razu odpalany także ma kłopoty, to podjechałbym na dobry tester (np IDS) i w trybie rzeczywistym sprawdził ciśnienie na szynie podczas kręcenia. Powinno być 350 barów +/- 50 barów.

    Jeżeli odpala od razu jeżeli nie czekasz, a po krótkim postoju już nie - to prawdopodobnie się zapowietrza. Do sprawdzenia instalacja, zwłaszcza filtr paliwa.

    Warto też na próbę wrzucić dobry, naładowany akumulator i zobaczyć, jak wtedy pali. Tdci musi mieć pewne minimum obrotów i jednocześnie napięcia , aby odpalił.
  • #3
    szczepo78
    Level 8  
    Na rozgrzanym silniku przy próbie odpalenia zaraz po zgaszeniu czasami załapie od razu, a czasami wcale nawet przy długim kręceniu. Na zimnym silniku (rano) tez zdarza się że odpali za pierwszym razem. Akumulator jest 100% sprawny, a filtr paliwa wymieniłem.
  • Testo
  • Helpful post
    #4
    wojciechjanusz
    Level 28  
    No to sprawdź ciśnienie na szynie podczas kręcenia rozrusznikiem. Jeżeli odchyłka przekracza 50 barów, PCM zablokuje rozruch. Może ciśnienie skacze na granicy. Wtedy podejrzenie pada na zawór regulacyjny pompy.
  • #5
    szczepo78
    Level 8  
    Mechanik sprawdził ciśnienie na listwie przy rozruchu i faktycznie stwierdziła, że jest za niskie. Kazał zregenerować pompę wtryskową. Czy nie można tego zawóru regulacyjnnego pompy naprawić inaczej niż oddając całą pompę do regeneracji koszt ok 1000 zł?
  • Helpful post
    #6
    wojciechjanusz
    Level 28  
    To jest zawór IMV i się go wymienia bez ruszania pompy. Są wszędzie dostępne.
    Najlepiej byłoby podmienić go na próbę, bo jest ryzyko, że niepotrzebnie wywalisz kilkaset złotych w błoto...

    Jeżeli to jest ten sam układ wtryskowy, co w Focusie 1,8 tdci, to np.: http://sklep.gazparts.pl/elektrozawor_regulacji_cisnienia_pompy_cr_delphi-4281i


    Po odpaleniu ciśnienie było ok na wolnych obrotach? (250 barów, +/- 50 barów)
  • #7
    szczepo78
    Level 8  
    Tak. Ciśnienie było za niskie tylko w momencie rozruchu. Po odpaleniu było ok.
    Czytałem gdzię, że jeżeli byłby uszkodzony zawór ciśnienia to silnik nie miał by dobrych osiągów, a u mnie jest wszystko O.K. Nie mam możliwości montażu zaworu na próbę, więc czy jest inny sposób wyeliminowania tej usterki?
  • #8
    endriu233
    Level 21  
    Zrobić test przelewowy i wszystko wyjdzie.
  • #9
    szczepo78
    Level 8  
    Mechanik wykonywał test kilka dni temu i wyszło że jeden wtrysk "leje", wtrysk został zregenerowany i przy kolejnej próbie przelewowej powiedział, że wtryski są ok. i kazał zregenerować pompę paliwa gdyż ciścienie na listwie w momencie rozruchu jest za niskie.
  • #10
    wojciechjanusz
    Level 28  
    szczepo78 wrote:
    Czytałem gdzię, że jeżeli byłby uszkodzony zawór ciśnienia to silnik nie miał by dobrych osiągów, a u mnie jest wszystko O.K.
    Nie, zawór regulacyjny utrzymuje paliwo w dopuszczalnym przedziale i silnik pracuje prawidłowo, jeżeli ciśnienie przekracza dopuszczalna odchyłkę bo pompa już nie wydaje lub sam zawór jest uszkodzony - silnik jest wyłączany lub wchodzi w tryb awaryjny.
    szczepo78 wrote:
    wyszło że jeden wtrysk "leje"
    Co innego "leje", co innego "przelewa".

    Potrzebujesz Kolego dobrego diagnosty z dobrym fordowskim testerem IDS, który w trybie rzeczywistym sprawdzi co się dzieje na szynie podczas odpalania i w czasie pracy oraz podczas jazdy autem. Te tzw "ogólnowojskowe" testery nie są tak do końca wiarygodne przy pracy w trybie rzeczywistym na silniku.
    To nie musi być ASO, są inne warsztaty dysponujące IDS-em. Trzeba poszukać...

    Generalnie - tak jak sztuka nakazuje - to powinno się teraz podmienić zawór IMV na próbę, jeżeli to by nie pomogło - następny krok to wyjęcie pompy i oddanie do serwisu Delphi do sprawdzenia na stanowisku. I ewentualna regeneracja.
    Do wyjęcia pompy też jest potrzebny kumaty mechanik, aby nie narobił kosztów z rozrządem.

    Samodzielne kombinowanie typu próba przelewowa już się skończyło... Możesz podmienić jeszcze zawór, ale ryzykujesz kosztami.
  • #11
    szczepo78
    Level 8  
    Witam wszystkich ponownie.
    Problem rozwiązany.
    Po trzech miesiącach jeżdżenia po różnych mechanikach dziś odebrałem sprawne auto.
    Jak pisałem wcześniej auto czasami odpalało, a czasami nie (nie świeciła się żadna sprężynka i mocy też nie brakowało), pierwszą diagnozą po podpięciu komputera było uszkodzenie czujnika połażenia wałka rozrządu, kolejną czujnik położenia wału – niestety nie pomogło.
    Następnie już inny mechanik zdiagnozował „lejący” wtrysk, po regeneracji jednego wtryskiwacza ciśnienie na listwie wtryskowej w momencie rozruchu wciąż było za niskie, kolejne podejrzenie padło na pompę wtryskową lub zawór regulacji ciśnienia. Zakupiłem używaną pompę wraz z zaworem i najpierw na próbę podmieniłem zawór (bez poprawy), a następnie została wymieniona cała pompa i również nic nie pomogło.
    Kolejny mechanik kazał mi regenerować wszystkie wtryski również ten zregenerowany z roczna gwarancja więc auto od niego zabrałem.
    Następnie sam zrobiłem próbę przelewową wtryskiwaczy na której to wyszło że jeszcze 2 szt. przelewają po 120 ml/4minuty, a dwa pozostałe w normie 14 i 17 ml/4 minuty.
    Zregenerowałem kolejne dwie sztuki, a auto wciąż nie odpalało (szczególnie rano).
    Zaprowadziłem samochód do kolejnego mechanika i to był strzał w dziesiątkę.
    Mechanik zdiagnozował uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu ale powiedziałem mu że był już wymieniony na samym początku. Mimo mojego sprzeciwu mechanik podmienił ten czujnik z innego auta i moje mondeo zaczeło w końcu odpalać za każdym razem, na moją prośbę sprawdził również świece żarowe i wymienił uszkodzone 2 sztuki.
    Wynika z tego, że padłem ofiarą oszustwa gdyż już w pierwszym warsztacie zleciłem wymianę czujnika na markowy firmy ”Delphi”, a został zamontowany nowy (szary), ale nie sprawny i bez żadnego logo, poprosiłem o oddanie zdemontowanego czujnika więc dostałem stary (czarny) czujnik i pudełko po czujniku firmy Delphi. Nie wiem kto był oszustem, warsztat samochodowy, czy dystrybutor części, ale kosztowało mnie to sporo nerwów i pieniędzy.
    Mam nadzieję że komuś pomogłem i polecam mechaników którzy specjalizują się w fordach, nie koniecznie ASO. W Ostrowcu Świętokrzyskim polecam warsztat przy ul. Bałtowskiej 384.
  • #12
    wojciechjanusz
    Level 28  
    szczepo78 wrote:
    Mechanik zdiagnozował uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu
    Warto wiedzieć, że w silnikach tdci z układem Delphi o ile uszkodzonemu czujnikowi wału korbowego towarzyszy błąd, to uszkodzenie czujnika położenia wałka nie jest sygnalizowane żadnym błędem.
    Podobno w ostatnich modelach wprowadzono poprawkę do softu i jest już błąd czujnika wałka rozrządu...
  • #13
    szczepo78
    Level 8  
    Problem rozwiązany.