Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prośba o małą weryfikację po wymianie przez elektryka

11 Wrz 2014 22:32 4776 44
  • Poziom 7  
    Witajcie !

Niedawno u mojej teściowej elektryk pracujący w ZE wymieniał całą instalację na miedzianą (blok z lat 70 miał jeszcze aluminiowe przewody).

Jestem laikiem, ale wydaje mi się że znalazłem kilka poważnych mankamentów jego "fachowej" jak na pracownika ZE (i nie taniej) pracy, ale wolę upewnić się jeśli zechcielibyście zweryfikować jego poczynania.

Otóż co zostało zrobione i jak:

Bezpiecznik przedlicznikowy 25A topikowy (bez zmian) i instalacja 2 przewodowa.

- w mieszkaniu zainstalowana nowa rozdzielnia z następującymi zabezpieczeniami :
    a) różnicówka 1 fazowa 25A (od niej rozchodzą się fazy na kolejne, poniższe "esy")
    b) zabezpieczenie oświetlenia na całe mieszkanie 10A
    c) zabezpieczenie gniazd pokój I 16A
    d) Zabezpieczenie gniazd pokój II 16A
    e) Zabezpieczenie gniazd pokój III 16A
    f) Zabezpieczenie gniazd łazienka 20A
    g) Zabezpieczenie gniazd kuchnia 20A

Co do przewodów to oświetlenie i gniazda w pokojach to 1,5mm2.

Niestety, przewody kuchnia i łazienka też zostały położone 3x1,5 mm2, więc tu pierwszy błąd (wg. mnie oczywiście).

Druga sprawa to nie jestem pewien co do rozprowadzenia (prawidłowego oczywiście) PE i N. Instalacja idąca do mieszkania jest 2 przewodowa, a w skrzynce w mieszkaniu przewód N jest podłączony do 2 złączek - do jednej idą wszystkie przewody N, do drugiej zaś ochronne - czy to prawidłowe podłączenie? Czytałem różne posty na elektrodzie i są tam różne odmienne opinie na ten temat.

Kolejny problem z tym Panem to taki, że w puszkach zamiast dać złączki czy jakieś inne sensowne połączenia, przewody są poskręcane ze sobą na długości ok 1cm i niechlujnie zaizolowane taśmą.