Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon 1.6 2002 - Gdzie znajduje się czujnik spalania stukowego?

Kano7 12 Wrz 2014 11:04 2433 6
  • #1 12 Wrz 2014 11:04
    Kano7
    Poziom 6  

    W związku z pojawianiem się od czasu do czasu bez wyraźnej przyczyny spadku mocy, zwiększonego spalania, podłączyłem auto pod komputer, pojawił się błąd 16708 - knock regulation.
    Chciałbym sprawdzić ten czujnik spalania stukowego i jakoś go sprawdzić obejrzeć, ale pierwsze poszukiwania nic nie dały. Czy muszę zdejmować tą plastikową czarną osłonę silnika, jeśli tak to mógłby ktoś napisać jak to się robi.


    Czy istnieje jakiś sposób aby sprawdzić czy to w tym czujnika tkwi przyczyna czy w czymś innym bo jeśli chodzi o spalanie stukowego to nic takiego nie słyszałem, spadek mocy pojawiał się podczas normalnej pracy.

    0 6
  • #2 12 Wrz 2014 11:17
    robokop
    Moderator Samochody

    Z przodu silnika, pod kolektorem ssącym. Tylko nie bardzo widzę, jak wyobrażasz sobie jego sprawdzenie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kano7 napisał:

    Czy istnieje jakiś sposób aby sprawdzić czy to w tym czujnika tkwi przyczyna czy w czymś innym bo jeśli chodzi o spalanie stukowego to nic takiego nie słyszałem, spadek mocy pojawiał się podczas normalnej pracy.

    Sposób? Owszem, z tym że wpierw trzeba wykluczyć przyczyny mechaniczne - czyli np. spalanie stukowe wywołane zbyt dużą temperaturą w komorach spalania, spowodowane złą mieszanką, odpalanie mieszanki od nagaru itp.

    0
  • #3 12 Wrz 2014 11:44
    Kano7
    Poziom 6  

    Wsadzając rękę za silnik przy pomocy lusterka zlokalizowałem coś co przypomina ten czujnik i znajduje się pod kolektorem ssącym. (dla mnie to tył silnika, choć ja się nie znam)

    Jeśli chodzi o przyczyny mechaniczne to nie wiem i nie mam pojęcia jak je wykluczyć, wiem tyle, że wyczułem parę razy zadziałanie tego czujnika i pojawiło się podczas moim zdaniem normalnej pracy silnika.

    Choć z drugiej strony po jednym z tankowań 95 zdarzało się to podczas każdej jazdy, po zaświeceniu rezerwy zatankowałem verve i jeździłem ponad tydzień bez objawów, później eksperymentowałem z różnymi paliwami jednak nie widziałem różnicy.



    I teraz pytanie czy jeśli zaryzykowałbym wymianę czujnika uznając, że to tylko i wyłącznie jego awaria byłym w stanie go wymienić bez kanału? I co z dokręceniem z odpowiednią siłą?
    Bo może nie ma sensu główkować tylko iść do mechanika.
    W sumie to bym dawno to zrobił tyle, że już dwa razy przy okazji innych napraw wspominałem o problemie, jednak jak oni go odpalali to zawsze było ok i nic nie robili, bo objawy pojawiają się z różnym nasilaniem czasem wcale.

    0
  • #4 12 Wrz 2014 12:15
    Daro122
    Poziom 29  

    Nie prościej popatrzeć w parametry ,pięknie widać każdy cylinder jeżeli stuka.

    0
  • #5 29 Paź 2014 16:59
    Kano7
    Poziom 6  

    W weekend wyskoczyła mi lampka check engine, po dwóch dniach i ok 6-7 uruchomieniach zgasła.
    Wczoraj wymieniłem czujnik spalania stukowego nic to nie dało.

    Jak sprawdzić te cylindry, gdzie te parametry.

    0
  • #6 29 Paź 2014 17:05
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mistrzu, Ty sobie sprawdź, gdzie jest najbliższy warsztat. Nie da się naprawiać, nie mając zielonego pojęcia. Tylko kłopotu i kosztów sobie narobisz.

    0
  • #7 16 Sie 2016 21:43
    Kano7
    Poziom 6  

    Byłem w warsztacie gdzie wymieniono czujnik jednak nic to nie dało a później u innego mechanika okazało się, że popełniono błąd podczas montażu, dokręcono go z za dużą siłą. Po prawidłowym przykręceniu parę dni było tak jak trzeba, a potem znów się popsuło i należało wymienić czujnik na nowy. Obecnie błąd wyskakuje bardzo rzadko a samochodem da się normalnie jeździć, w przypadku błędu wystarczy zgasić i po kilkunastu sekundach odpalić ponownie silnik. Na szczęście taka potrzeba występuje rzadko.

    0