Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[VB2005] - Poszukuję wskazówki do prostego programu w Visual Basik 2005

warmup 12 Wrz 2014 14:04 741 10
  • #1 12 Wrz 2014 14:04
    warmup
    Poziom 8  

Witam, na wstępie napiszę, że nie znam się na programowaniu. Jednakże chce sobie ułatwić pracę i potrzebuję wskazówki przy napisaniu programu. Dodam jeszcze że próbuję go stworzyć w programie VB2005. Program ma udostępnić nowe funkcje pod skrótami klawiaturowymi tzn.
    1.ctrl+alt+q - kopiowanie zaznaczonego tekstu(właściwie będzie to liczba 8 znakowa)
    2. ctrl+alt+w - kopiowanie zaznaczonego tekstu(kwota w formie liczbowej, ewentualnie z końcówką pln)
    3. ctrl+alt+a - wklejanie skopiowanej wartości z punktu 1.
    4. ctrl+alt+s - wklejanie pewnego zdania, zawierającego rzecz skopiowaną w punkcie 2.
    5. ctrl+alt+d - podobnie jak w pkt 4, tyle że inne zdanie zawierające również wartość z pkt 2.

Proszę Was o jakieś wskazówki, bo w ogóle nie wiem jakich funkcji szukać, aby program rozszerzał skróty klawiaturowe na inne okna w windows, w jaki sposób dokonać przechowywania wartości, oraz jak sprawić żeby komenda klawiszy ją wywoływała...

Z Waszą pomocą z pewnością zajmie mi to dużo mniej czasu. Bez Waszej...wieczność. Z góry dziękuję za KAŻDĄ wskazówkę!

Dodano po 2 [godziny] 26 [minuty]:

Proszę, napiszcie chociaż, czy jak zrobić aby z zewnętrznego programu(np. poczty) po wciśnięciu kombinacji klawiszy ctrl+alt+q doszło do skopiowania zaznaczonego obiektu.

0 10
  • #2 12 Wrz 2014 15:49
    wiesniak
    Poziom 31  

Musisz poczytać o hookach na klawiaturę (google << .net keyboard hook) - w ten sposób będziesz w stanie przechwycić kombinację klawiszy odpaloną na rzecz dowolnej aplikacji w systemie.