Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zwiększenie mocy silnika MZ-150

xMarsikx 12 Wrz 2014 17:17 1686 18
  • #1 12 Wrz 2014 17:17
    xMarsikx
    Poziom 5  

    Witam, chciałbym podnieś moc w MZ-150 tzn. prostym sposobem większy tłok. Da się tak? Nie wiem, ale myślałem nad tłokiem od WSK 175, co byście poradzili od czego da się założyć?

  • #2 12 Wrz 2014 17:29
    Pciekawski
    Poziom 11  

    Inny tłok = inny cylinder. Nie słyszałem o cylindrach innych niż standardowe.

  • #4 12 Wrz 2014 17:44
    BANANvanDYK
    Poziom 37  

    Zajrzyj na rzt.de, tłok Barikit o średnicy 60 mm = 163 cm³, ale z pewnością wymaga przerobienia cylindra. Tylko przy zmianie wyłącznie pojemności nie zyskasz dużej różnicy w mocy, ale na porządnym tłoku silnik będzie pracował dużo lepiej niż na podróbkach z Almotu.

  • #6 12 Wrz 2014 18:17
    Polos113
    Poziom 15  

    Lepiej i prościej jest zrobić porting oryginalnego cylindra i dobrać do tego gaźnik, ew. też wydech.

  • #8 12 Wrz 2014 19:49
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Da sie tak' zaloz silnik od 250 tki.

  • #10 12 Wrz 2014 23:53
    Muciek50
    Poziom 16  


    Link

    Tak jak wyżej, dyfuzor, gaźnik i nowa tuleja. Tyle że okolice 2000zł raczej na to wyłożyć trzeba. :P

    Z tańszych rzeczy to na MZ forum zakładają tłoki od SHL i wychodzi 175cc. Konieczna jest przeróbka głowicy (oprócz szlifu pod tłok SHL).

  • #11 13 Wrz 2014 21:14
    BANANvanDYK
    Poziom 37  

    Bez przesady. Tłok od SHL to cofanie się w rozwoju. Stop K12, grube pierścienie i jakość Almotu...
    Żeby to jeździło, potrzebny jest tłok ze stopu K20 aby długo pojeździł, zmniejszonej średnicy na denku (stożkowość) aby nie zatarł się przy pierwszym dodaniu gazu i z pierścieniami o grubości 1.5 mm aby "dzwonienie" nie odcinało przy 6000-7000 RPM. Jeśli miała by być robiona nowa tuleja, to na dzielonym ssącym (większa trwałość tłoka), z czasami otwarcia jak z wersji eksportowej i z dwoma dodatkowymi oknami przelotowymi (jak w ETZ 250).
    MZ przedstawiona na filmiku ma zawór membranowy, stąd tak duża różnica w mocy. Moim zdaniem silnik ETZ 150 niezbyt się nadaje na zamontowanie zaworu membranowego, ten silnik z resztą jest konstrukcyjnie bardzo przestarzały.

  • #12 15 Wrz 2014 20:29
    sp sport
    Poziom 15  

    kulamario napisał:
    Widziałem i jeździłem na MZ 150 z silnikiem od 251
    to był diabeł
    etz 251 jest na ramie 150 tki

  • #13 15 Wrz 2014 20:58
    robokop
    Moderator Samochody

    MZ 251 to diabeł? Dobrze spasowana i dotarta WSK 175 brała to na starcie - przednie koło opadało dopiero na 3 biegu. Panowie, bez żartów. Co do przeróbek - co najwyżej bezstykowy zapłon z protezą przyspieszacza w funkcji obrotów, można by pokusić się o założenie membrany - ale to znowuż nie takie proste jak w np. Jawie. I to wszystko. Z nominalnych 11kW cudów nie wykrzesa.

  • #14 16 Wrz 2014 07:00
    BANANvanDYK
    Poziom 37  

    sp sport napisał:
    etz 251 jest na ramie 150 tki

    Gówno prawda. Kształtem może są identyczne, ale nie są takie same. Radzę zajrzeć do Reparaturanleitung, tam jest dokładnie wyjaśnione jak rozpoznać ramę.
    robokop napisał:
    co najwyżej bezstykowy zapłon z protezą przyspieszacza w funkcji obrotów

    To nie czterosuw. W dwusuwach jest inna charakterystyka, jednak w silniku kręcącym 8000 RPM nie widzę takiej konieczności.

  • #15 16 Wrz 2014 07:49
    robokop
    Moderator Samochody

    BANANvanDYK napisał:

    To nie czterosuw. W dwusuwach jest inna charakterystyka,
    Inna charakterystyka czego? Stosunek paliwo/powietrze nie pozostaje stały wraz z otwarciem przepustnicy - rośnie ilość paliwa, dawkowanego wyprofilowaną w długi stożek iglicą.
    Cytat:

    jednak w silniku kręcącym 8000 RPM nie widzę takiej konieczności.
    Czemuż to?

  • #16 16 Wrz 2014 10:09
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Czas spalania mieszanki jest stały więc trzeba zapłon przyspieszać żeby w kominie się nie dopalała.

  • #17 16 Wrz 2014 11:01
    Muciek50
    Poziom 16  

    W dwusuwie zapłon trzeba opóźnić po osiągnięciu odpowiedniej wartości obrotów proszę sobie sprawdzić mapy zapłonowe z wyścigowych motocykli Yamaha, Honda itd.

    Przykład
    http://www.bdkraceeng.co.uk/Images/TZR250ign.gif

    http://www.sp125racing.com/uploads/1/5/3/7/15371050/6447280_orig.jpg


    Wykrzesać można dużo tylko trzeba wyłożyć dużo pieniędzy , jedna przeróbka pociąga za sobą drugą i tanio tego nie zrobi.

  • #18 16 Wrz 2014 12:50
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Najprostszym tuningiem jest większa pojemność, a jak się pojemności kończą to turbosprężarki.
    To też rzeźbienie w 150ETZ i w głębi nadzieje że będzie jeździć jak 600 tka- jest niepoważne.
    Zersztą dzisiaj motocykle z rocznioków etz-tek są bardzo tanie.

  • #19 16 Wrz 2014 16:36
    BANANvanDYK
    Poziom 37  

    Znowu temat o gdybaniu o dupie Maryny.
    Kształt charakterystyki kąta wyprzedzenia zapłonu został już wyżej przedstawiony. W sportowych 2T kąt wyprzedzenia na niskich obrotach (poniżej rezonansu, czyli zazwyczaj 6000-7000 RPM dla 125 i 250 dwucylindrowych) jest maksymalnie duży lub ma charakterystykę narastającą (np. w Kawasaki KIPS). Przy wysokich obrotach kąt wyprzedzenia musi spadać ze względu na poprawiające się warunki spalania w cylindrze (ciśnienie doładowania z rezonansu wydechu, rozpylenie mieszanki, temperatura ładunku/spalania), inaczej dochodziłoby do spalania stukowego.
    W czterosuwach jest na odwrót. Zazwyczaj kąt wyprzedzenia zapłonu rośnie do ok. 4000-5000 RPM do wartości maksymalnej (zazwyczaj 30-40° wyprzedzenia) i potem aż do odcięcia pozostaje stały. Niech ktoś wytłumaczy czemu nie ma np. 60° wyprzedzenia przy 10000 RPM, a ile to by było w silnikach kręcących 16000 RPM.

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    a jak się pojemności kończą to turbosprężarki.

    No i znowu tematy o turbo w dwusuwie nadające się do działu Offtopic.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME