Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 307 - bateria w pilocie wytrzymuje 2 tygodnie

12 Wrz 2014 22:13 10494 18
  • Poziom 13  
    Witam, od dłuższego czasu mecze się z pilotem od centralnego zamka w peugeocie 307.płytka wygląda tak: peugeot 307 - bateria w pilocie wytrzymuje 2 tygodnie
    Problem polega na tym, że co ok. 2tygodnie muszę wymieniać baterie w pilocie. Komputer pokładowy informuje o niskim stanie baterii komunikatem "remote control battery low " a po kilku dniach zostaje otwieranie ręczne, kluczykiem. Pilot miał już wymienione mikrowlaczniki i poprawione wszystkie luty. Był również ponownie zakodowany a Peugeot planet nie pokazuje żadnych błędów. Co może być przyczyną takiego zachowania?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 23  
    Pilot może pobierać cały czas napięcie i dlatego się rozładowuje.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 14  
    Oglądam foto w smartfonie ale chyba kiedyś zalany był ten pilot .Wyjmij baterię i wypryskaj go choćby dezodorantem suszenie i bateria i próba .

    Dodano po 2 [minuty]:

    To taki domowy sposób podałem bo jeśli masz contact w spray u to byłby najlepszy wymyc wysuszyć i powinno być ok .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jerzy mechanik napisał:
    Oglądam foto w smartfonie ale chyba kiedyś zalany był ten pilot
    To chyba szybka w smartfonie. Teraz musisz tak zrobić:
    Jerzy mechanik napisał:
    wymyc wysuszyć i powinno być ok .

    A co do pilota, oddaj elektronikowi, naprawi. Dość częsta usterka w tych pilotach. I niech zostawi przyciski w spokoju. Niech mierzy pobór i główkuje. Wymyśli.
  • Poziom 14  
    Sprawdź czy włączniki nie mają rezystancji w stanie spoczynku multimetrem. Kontroler może głupieć i ciągle coś wysyłać, ewentualnie dioda IR(nadawcza) jest uszkodzona i pobiera za dużo prądu podczas używania.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Bzdura! Pilot radiowy. Otrzymujesz ostrzeżenie. 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Specjalista grupy V.A.G.
    speco napisał:
    ewentualnie dioda IR(nadawcza) jest uszkodzona i pobiera za dużo prądu podczas używania.

    Jak nie masz zielonego pojęcia to się nie wypowiadaj.
    Ten pilot jest radiowy a nie na podczerwień.
    Co odpowiedź w temacie to lepsza.
  • Poziom 13  
    Pilot był u elektronika, który nie stwierdził nieprawidłowości, może kryć się przyczyną w samochodzie? Gdzieś w układzie centralnego zamka?
    Dodam, że pilot nie był zamoczony a zdjęcie jest przykładowe.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dostałeś podpowiedź.
  • Poziom 13  
    a powiedzcie mi czy to normalne w pilotach, że gdy mierząc miernikiem napięcie w pilocie przy mikrowłącznikach miernik pokazuje pobór 2,92 (na tej zużytej baterii) a po naciśnięciu mikrowłącznika napięcie na mierniku gaśnie. (0,0) ?nie dziwne? wychodzi na to, że pilot w stanie spoczynku pobiera prąd?
  • Poziom 13  
    pomoże mi ktoś odczytać wartości kondensatora? zaznaczyłem go czerwonym kółkiem. peugeot 307 - bateria w pilocie wytrzymuje 2 tygodnie

    tu zamieszczam schemat układu, który pomoże odczytać wartości kondensatora, ja jakoś nie mogę odczytać..
    peugeot 307 - bateria w pilocie wytrzymuje 2 tygodnie
  • Poziom 14  
    Możesz je usunąć tymczasowo. Sprawdź bez nich kilka dni/tygodni i zobaczysz czy to one powodują upływ.
  • Poziom 13  
    Pilot wrócił z przeglądu. W nim wszystko w porządku. Zadziwiające jest to, że bateria, którą komputer pokładowy uznaje za wyczerpana, na mierniku ma 2,75v. To raczej nie pilot.. Ma ktoś jakiś pomysł?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Napięcie baterii mierzone pod obciążeniem? Pewnie nie. Stąd błędne wnioski. Dostaniemy w końcu odpowiedź na pytanie o pobór prądu? W spoczynku i w czasie pracy pilota.
  • Poziom 13  
    Pobór pradu w stanie spoczynku 5mA a podczas działania 25 jeżeli dobrze pamiętam albo 0.5 w każdym bądź razie obciążenie znikome, które nie powodowaloby szybkiego rozładowania. Pamiętajcie, że bateria uznawana przez samochód za rozładowana ma 2,75 v więc to raczej nie pilot
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Od kiedy to bateria CR2016 ma miej niż 3V?
    Ten pilot w stanie spoczynku niemal że nic nie pobiera. Podczas wkładania baterii pobór prądu to 0,04mA i zaraz spada.
    W czasie pracy pobór prądu to max 4mA a zazwyczaj 2mA.
    Przez przyciski w stanie pracy płynie około 0,04mA.
    Przerasta Cię to więc oddaj to komuś kto się na tym zna.
    Dla Ciebie nie ma znaczenia czy jest 5mA czy 0,5mA, że bateria która ma ma fabrycznie ponad 3V u Ciebie ma 2,75V i uważasz ją za dobrą, dla Ciebie obciążenie jest znikome a dla baterii ogromne.

    Bateria ma pojemność ok 80mA więc przy ciągłym trzymaniu guzika u Ciebie siądzie po niespełna 3,5 godz.
    Przy poborze w stanie spoczynku nawet tym 0,5mA (którego nie jesteś pewien) bateria nie wytrzyma dłużej niż tydzień w tym pilocie.

    Dalej twierdzisz że to nie wina pilota?

    Tak dla ciekawości to częstotliwość na której pracuje pilot to ok 434MHz.
  • Poziom 13  
    Czytanie ze zrozumieniem... Nowa bateria ma 3v to fakt Ale jak już pilot nie otwiera drzwi to ta sama bateria ma 2,75v a obciążenie takie jak napisałeś. Poprostu zapomniałem co mówił elektronik.
  • Poziom 11  
    Witam
    Chociaż wątek jest z przed kilku lat to pozwolę sobie odświeżyć go ponieważ pojawiły się nowe ciekawe fakty i na pewno komuś się to przyda.
    Ostatnio trafił do mnie identyczny pilot z takimi samymi objawami jak u maestrolbk (rozładowywanie baterii po dwóch tygodniach) a
    ponieważ był to pilot siostry więc nie miałem wyjścia i musiałem się nim zająć:).
    Zanim przystąpiłem do pomiaru poboru prądu płytka została dokładnie oczyszczona izopropanolem a przyciski wylutowane.
    Kilkuminutowe obserwacje miernika wykazały duże fluktuacje prądu od 5,6uA do prawie 70uA z przewagą tych największych wartości i z tendencją wzrostową tzn.
    że gdyby pomiar trwał dłużej to pewnie wynik by się podwoił. Po przeczytaniu podobnych wątków internecie byłem coraz bardziej pewny że to kontroler jest winny i raczej nic się z tym nie da zrobić.
    Po wylutowaniu kontrolera okazało się że wynik się nie zmienił natomiast wylutowanie MC33491 (nadajnik UHF) spowodowało drastyczny spadek poboru prądu. Niestety układy MC33491 czy MC33492 są
    trudne do zdobycia więc nie pozostało mi nic innego jak pogodzić się z porażką i oddać pilota siostrze ale kilka rzeczy nie dawało mi spokoju: fluktuacje prądu charakterystyczne dla zanieczyszczeń płytki,
    świadomość że izopropanol wbrew powszechnym opiniom nie nadaje się do czyszczenia płytek. Ten alkohol jest świetny do czyszczenia optyki ale nie płytek (syfu który się nazbierał po kilku latach na
    pcb pilota nie jest wstanie ruszyć). Postanowiłem umyć płytkę w myjce ultradzwiękowej napełnionej płynem do mycia płytek SWAS electrolube następnie przepłukać wodą destylowaną potem IPA, sprężone powietrze i piec ok 60*C przez 3 min, a na końcu lakier elektroizolacyjny. I to był strzał w dziesiątkę! Pobór prądu spadł do 3.8uA i jest stabilny w długim okresie czasu (czas pomiaru ponad godzinę). Wiele wskazuje na to że przyczyną szybkiego rozładowywania się baterii w tym pilocie i wielu innych jest brak zabezpieczenia pytki lakierem. Dopóki bród który w naturalny sposób osiada na płytce jest na tyle mały że nie powoduje problemów jest dobrze, ale po kilkunastu latach może się utworzyć warstewka przewodząca porąd i wtedy pobór prądu w czasie czuwania osiągnie wartość kilkudziesięciu/kilkuset uA a to oznacza bardzo częstą wymianę baterii.