Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przewód do metody TIG jaki/

12 Wrz 2014 22:53 2697 6
  • Użytkownik obserwowany
    witam mam spawarke inwertorowa best 200 weldman ,spawam nią już około 2 lat i teraz mam taki problem chciałem zespawac blache w samochodzie:) i ta spawarka ma możliwosć spawania metodą TIG,ale nie mam do niej przewodu i prosze was o porade jaki przewód kupic do tej spawarki i jak go podłączyc bo spawarka niby ma TIG ale nie ma żadnych wyjść dodatowych na gaz?
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 13  
    Nie wiem jak się dokładnie nazywa, ale musiałbyś kupić uchwyt z dodatkowym zaworkiem gazowym gdzieś koło 150-200 zł pewnie kosztuje... + oczywiście reduktor od ok. 75 zł z dwoma zegarami lub lepiej zegar + rotametr, do tego butla mała 6 kg około 220 zł plus gaz Argon 4,8 (na pewno nie żaden miks CO+AR) ok. 35-40 zł za napełnienie... ceny są różne w innych rejonach... nie wszędzie również masz możliwość wymiany małej butli a tani reduktor może nie wytrzymać pracy z normalną butlą bo w małej jest 150 bar a w dużej ok. 200 bar - te czerwone kreski dla max ciśnienia to są robione dla picu... wiem coś o tym...

    Taki uchwyt podłączasz w spawarce tak samo jak przewody w MMA tylko że ten uchwyt wpinasz na minus a masę na plus...

    Jednak takie podłączenie ma wady, w moim prostym uchwycie mam dodatkowy przewód (dwa kabelki / złącze przykręcane w spawarce) + uchwyt który jest wkręcany (złączka mosiężna) przez który również płynie gaz do spawarki również pełni inną funkcję: elektryczną... u mnie mam tak zwany start przez HF jonizację, u ciebie niestety nie ma tak...

    Jest to istotne utrudnienie ponieważ za jarzasz łuk przez potarcie (no jak zwykłą elektrodą), w spawarkach jest to opisane jako LIFT.

    Musisz potrzeć o materiał na tyle umiejętnie aby zajarzyć łuk i nie upalić naostrzonej elektrody, ale to nie jest aż taki duży problem bo nawet z czubkiem elektrody nie koniecznie idealnym jakoś się da spawać ale na prawdę schody się zaczynają ze skończeniem spawania, u mnie puszczam przycisk - ty niestety będziesz musiał zerwać łuk czyli odsunąć palnik od materiału... niby nic takiego ale zabierasz osłonę gazową, w TIG po przerwaniu spawania - nadal ileś tam sekund wydobywa się Argon aby osłonić spoinę, ty zabierzesz i przy cienkich rzeczach może powstać krater... czyli kicha...

    Również problematyczne jest podawanie gazu, w normalnym uchwycie za wypływ gazu odpowiada elektrozawór - naciśniesz przycisk: gaz leci... U ciebie musisz najpierw odkręcić zaworek przy uchwycie i po skończeniu zakręcić, a to jakby nie było to jest strata gazu...

    No da się ale mnie zastanawia czy jesteś pewny na co się piszesz, myślę że spawanie TIG blachy karoserii to raczej nie porozumienie, nie to że się nie da... Bo w sumie się da... jest spawaczem i TIG to jedna z moich metod, jest inny aspekt który powoduje że ta metoda nie jest dobra, materiał musi być dobrze oczyszczony - TIG nie lubi brudu, kolejny problem to przy tak cienkich blachach trzeba mieć wprawę łatwo o przepalenie, dlatego blacharkę spawa się półautomatem (czyli migomatem jak kto woli) i to heftami a nie spawem ciągłym!!!, do tego łuk w TIG jest bardzo skoncentrowany a zarazem ma większą temperaturę a to wiadomo szybciej przepali materiał nie mówiąc o fałdowaniu (odkształcenia) przegrzanej blachy...
  • TermopastyTermopasty
  • Użytkownik obserwowany
    ok dzieki wlasnie nie mam kasy na mig a spawarke mam z mozliwoscia tiga dlatego wole kupic za 300zl przewod + butla i sprobuje zawsze sie przyda tig, mam nadzieje :)
  • Poziom 13  
    No nie wiem...

    Nie wiem co masz za spawarkę (nie chodzi o model podany tylko o walory użytkowe), ale ja jakbym miał wybierać kombinację / czy zakup innej spawarki z normalnie rozwiązaną funkcją TIG, ja bym się nawet nie zastanawiał...

    To rozwiązanie które chcesz zastosować rodzi duże problemy - co już wyjaśniłem w poprzednim swoim poście a TIG to nie jest super łatwa metoda, trudność się zwiększa jeszcze używając potarcia i zrywania łuku... bo nie masz szans na inne spawanie...

    No wiesz zrobisz jak uważać, ale równie dobrze może się okazać że twoje niby oszczędności to będzie wtopienie kasy, ponieważ możesz ze względu na funkcjonalność tego uchwytu za dużo nie po robić...

    Może wystawiając na sprzedaż ten model, uda ci się uzyskać inny model np. taką Dedrę DeSI 200 która już ma te HF, czy jakąś inną - może byś się zmieścił w zakupie tego sprzętu (odsprzedaż starej + koszt tego uchwytu), razem ze spawarką masz przeważnie już uchwyt do TIG... a resztę do zestawu i tak musisz dokupić...

    Nie rozumiem po co sobie komplikować życie, dla mnie spawarka to tylko urządzenie, dasz mi jakąkolwiek sprawną technicznie to jak się da to pospawam, co tam chcesz.

    No jakbym miał coś porządnego o Kempii, OZAS sterogo Lincolna - ot, to by się zastanawiał, ale jedno chińskie badziewie zamienić na drugie... co to za różnica, miałem kilka inwerterów w użytkowaniu, jak nie są uszkodzone, albo strasznie źle zrobione - spawają podobnie czyli dobrze... do domu to wystarcza a przy umiejętnościach i nie tylko do domu...

    No ale to tylko moje prywatne zdanie, zrobisz jak uważasz: twoja kasa / twój wybór, jak zdecydowanie nie ładowałbym kasy w ten sposób... bo końcowy efekt może ciebie nie zadowolić...
  • Użytkownik obserwowany
    spoko wielkie dzieki za porady
  • Poziom 22  
    Jak masz dobrze opanowane spawanie elektrodą, to możesz spróbować punktowo elektrodami 1,6 lub 2mm. Na pewno lepsze to, niż spawanie tym tigiem. Nie masz tam wypływu gazu po zakończeniu spawania, wygaszania łuku i przede wszystkim HF. I zmarnujesz sporo drogiego argonu :cry: . Poza tym, hot start w tych spawarkach skutecznie niszczy elektrody przy zapalaniu łuku. Wiem coś o tym, bo też się nieraz bawię taką namiastką tiga, jak już elektrodą naprawdę nie można i wierz mi, że nie jest łatwo :D . Można zespawać nawet blaszki 0,5mm bez drutu, ale muszą być idealnie dopasowane i czyste, a o to przy blacharce raczej trudno.
    Zawsze jednak możesz spróbować, powodzenia :).