Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowy (uzywany) panel LCD w naprawie gwarancyjnej Sony.

MarcusGawin 13 Wrz 2014 09:16 1851 17
  • #1 13 Wrz 2014 09:16
    MarcusGawin
    Poziom 9  

    Witam wszystkich.
    Tak krotko opisze moja sytuacje. Mam tv Sony kdl-46w4210 ktory jest jeszcze na gwarancji Sony -Gwarancja Extra 5lat. Ostatnio pojawil sie pasek na matrycy i tv pojechal do Serwisu Sony do Radomia.To juz druga taka naprawa tego tv. Po 2 tygodniach dzwonilem do Radomia i po rozmowie z Panem Kierownikiem dowiedzialem sie ze czesci nie ma do mojego tv i Sony Poland ma dalej sie ze mna skontaktowac. Dzisiaj dzwonili z Sony do mnie ze tv jest naprawiony. Na innym forum koledzy pisza ze dziwna sytuacja i moze zamontowali mi uzywana matryce LCD.
    Moje pytania sa natepujace:
    -czy jest to mozliwe ?
    -czy mam mozliwosc to jakos sprawdzic ?
    -czy musze sie zgodzic na taka naprawe ?

    Mam tez mozliwosc ostatecznie dac telewizor do ekspertyzy Sony w Niemczech

    dodam ze wyslalem maile do serwisu i do Sony aby potwierdzily ze czesc jest nowa.
    Co moge zrobic z tym fantem?
    z gory dziekuje za odpowiedzi

    pozdrawiam
    Marek

    0 17
  • #2 13 Wrz 2014 09:55
    SkyyX
    Poziom 18  

    Sony nie ma dostępu do części uzywanych !
    Drugi raz ten sam temat i jeszcze nie wierzysz ?

    0
  • #3 13 Wrz 2014 10:00
    MarcusGawin
    Poziom 9  

    Spokojnie , Twoja odpowiedz juz czytalem....
    ale pytalem czy ta informacja jest 100% pewna, bo sa tez inne sugestie.....
    pozdrawiam

    0
  • #4 15 Wrz 2014 10:21
    MarcusGawin
    Poziom 9  

    dzisiaj dostalem odpowiedz z serwisu:
    "W telewizorze zastosowano ekran bez wad taki jak zaleca producent, jest to naprawa gwarancyjna sprzętu więc nie ma mowy o naprawie na częściach zamiennych telewizora innych niż przewiduje producent sprzętu. Wymiana sprzetu jest możliwa po spełnieniu określonych warunków w tym np braku części do danego sprzętu, jednak jeśli części się pojawią w dostępności zawsze podejmowana jest próba naprawy, dopiero gdy próba naprawy zakończy się niepowodzeniem lub jest nie możliwa podejmowane są inne czynności serwisowe takie jak wymiana.


    Centrum Serwisowe Mik Radom"

    Jak dla mnie nie jest calkowicie jasne ze matryca jest nowa, a dla Was ?

    0
  • #5 15 Wrz 2014 12:32
    mihal2002
    Poziom 43  

    MarcusGawin napisał:
    Jak dla mnie nie jest calkowicie jasne ze matryca jest nowa, a dla Was ?

    Chyba wyraźnie napisali
    MarcusGawin napisał:
    W telewizorze zastosowano ekran bez wad taki jak zaleca producen

    Teraz TY insynuujesz iż w telewizorach Sony są montowane używane części. To jak ma się czuć Kowalski który wczoraj kupił Tv a dziś czyta twoją wypowiedź?

    Odpowiedź dostałeś jasną i żeczową. A że usterka wystą piła kolejny raz, no cóż i tak bywa. Bądź dobrej myśli że więcej już nie wystąpi TA usterka.

    0
  • #6 15 Wrz 2014 17:32
    MarcusGawin
    Poziom 9  

    Tak insynuuje to co jest niejasne dla mnie i innych osob.
    Jezeli serwis zamontowalby nowa matryce dlaczego poprostu tego nie napisal ??

    Dodano po 4 [godziny] 52 [minuty]:

    odpowiedz Sony :
    Szanowny Panie,
    w nawiązaniu do korespondencji w sprawie naprawy Pana telewizora KDL-46W4210 o numerze seryjnym 4301275 uprzejmie informujemy, co następuje.

    Zgodnie z Warunkami Europejskiej Gwarancji - dostępnymi na stronie http://services.sony.pl/support/pl/warranty/general - "Jeśli w okresie gwarancyjnym (liczonym od daty kupna) produkt zostanie uznany za wadliwy z powodu defektu zastosowanych materiałów lub nieprawidłowego wykonania, Sony lub Autoryzowana Stacja Serwisowa w obszarze gwarancyjnym dokona bezpłatnej naprawy lub (według uznania Sony) wymiany wadliwego produktu lub jego uszkodzonych części."

    "Sony i Autoryzowane Stacje Serwisowe zastrzegają sobie prawo do wymiany uszkodzonych części produktu, całego produktu lub jego części na nowy lub odnowiony."

    Panel wykorzystany do naprawy Pana telewizora jest zgodny ze specyfikacjami.

    Wyrażamy nadzieję, iż korzystanie z naprawionego telewizora będzie dla Pana źródłem przyjemności.

    Z wyrazami szacunku,
    Agnieszka Piotrowska
    SONY SUPPORT TEAM
    SUPPORT: http://www.sony.pl/support/pl

    Sony Europe Limited (Sp. z o.o.), Oddział w Polsce
    Ul. Ogrodowa 58 - 00-876 Warszawa - Poland


    I co Kolego mihal2002 ? i Kolego SkyyX ?
    bo ja nie chce "odnawianego" panelu LCD w swoim telewizorze

    0
  • Pomocny post
    #8 16 Wrz 2014 00:03
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    MarcusGawin napisał:
    bo ja nie chce "odnawianego" panelu LCD w swoim telewizorze

    A skąd wiesz, że jest odnowiony?.
    Z tego, co Sam podałeś napisano " LUB odnowiony"
    No to w czym problem:
    - idziesz do najbliższego sądu rejonowego, i pytasz o rzeczoznawcę z tej dziedziny.
    - dajesz (odpłatnie, na fakturę) tv do oceny.
    - dostajesz opinię rzeczoznawcy.
    - informujesz Sony i serwis, że Cię okłamali i oszukali i żądasz przywrócenia tv do stanu nowości na częściach nowych po przedstawieniu im ekspertyzy.
    - żądasz zwrotu pieniędzy za ekspertyzę.
    - firmy "mają to gdzieś"...., może naprawią, i może zwrócą Ci kasę za ekspertyzę...
    - kontaktujesz się z Rzecznikiem Konsumentów i prosisz o mediację..., bo firmy Cię "olały".
    - sumarycznie sprawa trafia do sądu z powództwa cywilnego, które sam wnosisz i za wszystko płacisz.
    - w sądzie żądasz czego chcesz.
    Są pewne modyfikacje podpunktów (w zależności, jak postąpi druga strona), ale na 99% tak to będzie wyglądało.
    mihal2002 napisał:
    Było sobie kupić coś markowego

    Albo do końca życia omijać tego producenta, bo naiwnością jest myśleć, że Sony dziś, to to samo Sony co 20 lat temu.

    0
  • #9 16 Wrz 2014 10:28
    MarcusGawin
    Poziom 9  

    Dzieki Kocurek za informacje. Napewno masz racje. Co do watpliwosci ze nie jest nowy panel to jest na 99,9 % pewne, bo inaczej napisali by z serwisu ze jest nowy i basta.A odpowiedz z serwisu byla taka :

    "Witam!

    W telewizorze zastosowano ekran bez wad taki jak zaleca producent, jest to naprawa gwarancyjna sprzętu więc nie ma mowy o naprawie na częściach zamiennych telewizora innych niż przewiduje producent sprzętu. Wymiana sprzetu jest możliwa po spełnieniu określonych warunków w tym np braku części do danego sprzętu, jednak jeśli części się pojawią w dostępności zawsze podejmowana jest próba naprawy, dopiero gdy próba naprawy zakończy się niepowodzeniem lub jest nie możliwa podejmowane są inne czynności serwisowe takie jak wymiana.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kowalski
    Centrum Serwisowe Mik Radom"


    Niech to bedzie tez informacja dla potencjalnych nabywcow telewizorow Sony.
    A innym "zyczliwym" zycze serdecznie podobnej sytuacji !

    0
  • #10 16 Wrz 2014 13:29
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    MarcusGawin napisał:
    W telewizorze zastosowano ekran bez wad taki jak zaleca producent, jest to naprawa gwarancyjna sprzętu więc nie ma mowy o naprawie na częściach zamiennych telewizora innych niż przewiduje producent sprzętu.

    Pozostaje Ci tylko "wyszarpać" teraz legalną informację, na piśmie, co to dla Sony znaczy 'zaleca producent" i "przewidywanych przez producenta".
    Musiałbyś się skontaktować z główną siedzibą Sony w Japonii i tam zapytać.
    Bo w Polsce nie masz na to żadnej szansy, nikt Ci wprost nie odpowie.
    Tak jak napisał kolega mihal2002 :
    mihal2002 napisał:
    Naprawili, dali gwarancję

    Korzystać ze sprzętu, może się okazać, że tv będzie Ci działał 20 lat bez żadnej awarii, ale jeśli się awaria zdarzy, to korzystać z gwarancji/reklamacji bezlitośnie.

    0
  • #11 16 Wrz 2014 13:41
    MarcusGawin
    Poziom 9  

    chetnie zapytam, nawet szukalem juz adresu mailowego ale nie znalazlem.
    Moze ktos z Forumowiczow takowy posiada, z gory dziekuje!

    Ale sie zdziwia ze w Polsce naprawiaja gwarancyjnie na jakis regerenowanych i niejasno opisanych podzespolach/czesciach

    0
  • #12 16 Wrz 2014 13:51
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    Może tutaj znajdziesz:
    http://www.sony.net/SonyInfo/SupportAll/
    Ogólnie szukaj kontaktu z serwisem w Japonii.

    No raczej się nikt nie zdziwi niczym, bo 99,99% klientów, obojętnie jakiego producenta "ma gdzieś", jak, czym, z czego, na jakich częściach i co naprawili - najważniejsze, że działa. Nie szukają dalej, więc jestem praktycznie pewien, że Twoje pytanie pozostanie w ogóle bez odpowiedzi, a ewentualnie co dostaniesz, to, że masz gwarancję/rękojmię i tak dalej.

    0
  • #15 20 Wrz 2014 11:43
    MarcusGawin
    Poziom 9  

    To wyjasnij nam co dokladnie mozna odnowic w panelu LCD ??

    0
  • #17 24 Cze 2015 20:24
    SkyyX
    Poziom 18  

    Części Sony są zupełnie nowe i nawet jakby regenerowane to była by to ta TWOJA zepsuta część.

    Proszę administrację aby zamknęli ten temat.

    0