Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E60 520i - silnik sie przegrzewa - ciekawy przypadek

spovn83 13 Wrz 2014 09:25 3813 4
  • #1 13 Wrz 2014 09:25
    spovn83
    Poziom 14  

    witam, model jak wyżej, silnik M54B22, postaram sie dokładnie opisać problem:

    komunikat wyświetlany na monitorze pokł., silnik przegrzany zatrzymaj się..., żebg sprawdzić temp. silnika trzeba wej. w menu ukryte a tam temp. 120C , komunikat zaczyna się pojawiać przy 116C

    co zrobiłem:
    - kupione oryginalne dwa korki zbiorniczka wyrównawczego (jeden z zagranicy)
    - wymieniona pompa wody mechaniczna jak i elektryczna
    - wymieniony termostat
    - odpowietrzany kilka razy
    i dalej to samo

    został zrobiony test na CO2 płyn zmienił barwe na kolor zielonkawy (kolor płynu chłodzenia też zielony) osobno zmieszałem płyny zarówno czysty jak i ze zbiorniczka i mieszają się też w ten sam kolor - założyłem że brak spalin w układzie

    samochód posiada gaz, ale go pominełem tzn reduktor i dalej to samo, więc pominełem jeszcze nagrzewnice i zdemontowałem dolny talerzyk w termostacie od dużego obiegu by na siłe mieć przepływ przez chłodnicę górny talerzyk w termostacie pozostał by zamknął by-pass i dalej przegrzewanie silnika

    korek jest na 2Bary, jeżdże z wpiętym manometrem w układ chłodzenia i ciśnienia przeważnie jakie jest to 1Bar max 1.5Bara jak się przegoni samochód. W jednym z korków skróciłem sprężynę i ciśnienie bylo max 0.5 Bara no i dalej się przegrzewa

    Brak błędów po przez OBD. Jak mam podłączony laptop to obserwuje temp. widać jak na wyjściu z chłodnicy temp rośnie i maleje ( wentylator schładza) ale po pewnym czasie temp na silniku zaczyna rosnąć a temp na wyj z chłodnicy dalej maleje (do ~30C) i po tym widać że jest brak przepływu płynu, wtedy wychodzę z samochodu odkręcam powoli korek- upuszczam ciśnienie i widać po odczytach z czujników ładny przepływ płynu, czyli można wywnioskować, że ciśnienie w układzie powoduje blokade dla obiegu płynu

    Po każdej mojej jeździe muszę upuścić ciśnienie nawet minimalne i wtedy mam brak przegrzewania się silnika. Widać że samochód ma poprawne działanie układu chłodzenia tylko jak jest ukł. otwarty. Mam już prawie wszystkie części ba wymiane uszczelki pod głowicą może jak ją sie zdejmie będzie jednak coś widać bo typowych objawów uszczelki uszk. niemam tzn:
    - nie dymi na biało
    -olej jak i płyn czysty
    - nie ubywa / nie przybywa płynu i oleju
    - w zbiorniczku brak bąbli

    nieraz widać przerywany strumień powietrzem z wężyka powrotnego do zbiorniczka wyrównawczego. Silnik pracuje ok. niema wypadania zapłonów itp Niewiem czy czasem nie zapomniałem o czymś, ale chyba to wszystko, będę wdzięczny za jakieś sugestie i porady

  • #2 13 Wrz 2014 09:44
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    spovn83 napisał:
    Niewiem czy czasem nie zapomniałem o czymś

    Jak się zachowuje nagrzewnica, jak się zachowuje chłodnica.

    Jakie temperatury widzi DME i jak steruje termostatem.


    Skoro jest jak piszesz że z czasem brak cyrkulacji na chłodnice to czy termostat zamyka czy samoczynnie zanika i jak wtedy z ogrzewaniem wnętrza.

  • #3 13 Wrz 2014 10:36
    spovn83
    Poziom 14  

    dzięki za zainteresowanie, ale jak wyżej pisałem to ten sam efekt jest jak mam ominiętą nagrzewnicę i wyjęty termostat (talerzyk od dużego obiegu) czyli mam silnik i chlodnice a temp silnika wtedy jest 70-75C na wyjsciu z chlodnicy 65-70C i jak sie przegrzewa to temp zaczyna rosnac do 120 i wiecej a temp ba wyj z chlodnicy juz ma nawet z 30C i nieraz jak przygazuje tak na 6tys to "przepcha" przeplynie woda.

    wczesniej jak bylo podlaczone wszystko to ogrzewanie wnetrza znikalo. powrot byl jak upuscilem cisnienie

    myale ze moze jednak jest jakis przedmuch i moze jest w odwrotnym kierunku niz kierunek plynu chlodzacego... dlatego stawia opor

  • #4 13 Wrz 2014 14:36
    endriu233
    Poziom 21  

    Jeżeli idzie powietrze przez przewód przelewowy, to musisz się powoli przygotować na ściąganie głowicy.

  • #5 13 Wrz 2014 19:33
    gimak
    Poziom 35  

    endriu233 napisał:
    Jeżeli idzie powietrze przez przewód przelewowy, to musisz się powoli przygotować na ściąganie głowicy.

    Górnym przewodem do zbiornika wyrównawczego ma cały czas płynąć płyn? U mnie w megance w tym przewodzie pojawia się na chwilę płyn (przelew) w momencie gwałtownego wzrostu obrotów.
    spovn83 napisał:
    Jak mam podłączony laptop to obserwuje temp. widać jak na wyjściu z chłodnicy temp rośnie i maleje ( wentylator schładza) ale po pewnym czasie temp na silniku zaczyna rosnąć a temp na wyj z chłodnicy dalej maleje (do ~30C) i po tym widać że jest brak przepływu płynu, wtedy wychodzę z samochodu odkręcam powoli korek- upuszczam ciśnienie i widać po odczytach z czujników ładny przepływ płynu, czyli można wywnioskować, że ciśnienie w układzie powoduje blokade dla obiegu płynu

    Tu sam postawiłeś prawie poprawną diagnozę. To nie ciśnienie powoduje blokadę dużego obiegu, ale pęcherz powietrza (spalin), który to ciśnienie wywołuje.
    spovn83 napisał:
    Widać że samochód ma poprawne działanie układu chłodzenia tylko jak jest ukł. otwarty.

    Bo pompowane do układu powietrze (spaliny) są na bieżąco usuwane z układu chłodzenia.
    Ja na otwartym układzie w megance hulam od ponad sześciu lat, bo też mi się gdzieś do układu dostają bąbelki - reduktor też wykluczyłem.
    Masz ewidentny przedmuch do układu, trzeba tylko zidentyfikować źródło. Reduktor już wykluczyłeś, więc pozostaje uszczelka pod głowicą, sama głowica, pęknięty blok lub jakiś kompresor chłodzony płynem

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME