Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atmega 8 - termometr na 18b20 i LCD

syphon001 13 Wrz 2014 11:57 2094 9
  • #1 13 Wrz 2014 11:57
    syphon001
    Poziom 6  

Witam mam pewien problem . Jakiś czas temu szukałem gotowego schematu i wsadu procesora aby zrobić termometr 4 kanałowy na wyświetlaczy 16x2.
    Zrobiłem płytkę, zaprogramowałem w bascomie mikrokontroler gdy podłączyłem wszystko, na wyświetlaczu w 1 linijce mam tylko kwadraty i tak cały czas, nie znam się na programowaniu ale staram się jakoś tego uczyć zdążyłem zauważyć w programie że jest podany wyświetlacz 20x2 ale nie mam pojęcia jak edytować ten program żeby nic nie zepsuć ;) .

Załączniki :

1 Wsad :

Kod: basic4gl
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
    [/code]

0 9
  • Arrow Multisolution Day
  • Pomocny post
    #2 13 Wrz 2014 12:06
    Gunslinger
    Poziom 29  

Kwadraciki na wyświetlaczu oznaczają problem z konfiguracją. Wyświetlacz jest sprawny. Uzupełnij swój schemat o pełne połączanie z wyświetlaczem, i umieść go na schemacie.

0
  • Arrow Multisolution Day
  • Pomocny post
    #3 13 Wrz 2014 12:19
    kuuczoo
    Poziom 26  

Po pierwsze w programie możesz (powinieneś) zmienić linijkę
    Config Lcd = 20 * 2
    na:
    Config Lcd = 16 * 2 (przecież taki masz wyświetlacz)
    Zakładam że procesor potrafisz programować (wybrać typ, ustawić fusebity (!!!) do odpowiedniej prędkości itp.)?

0
  • #4 13 Wrz 2014 12:38
    syphon001
    Poziom 6  

zaprogramowałem to ze zmianą na 16x2 i już jest jakiś progres :D
    wyskoczyły krzaki na całym LCD, a i dodam jeszcze że gdy pin z LCD ( RW jest odłączony od masy to są kwadraty ale gdy podłącze to są te krzaczki)

0
  • Pomocny post
    #5 13 Wrz 2014 17:49
    Dople
    Poziom 19