Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo V70 I 2.5 TDI - Brak sterowania turbiną.

13 Wrz 2014 16:25 3954 7
  • Poziom 13  
    Witam serdecznie. W posiadanym przeze mnie samochodzie Volvo V70 pierwszej generacji z silnikiem 2.5 TDI VW pojawił się problem ze sterowaniem turbosprężarką.

    Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka silnika i auto straciło zdolność przyspieszania. Po podłączeniu pod komputer pojawiły się dwa błędy, mianowicie

    - błąd elektrozaworu turbiny
    - błąd elektrozaworu EGR

    Z tego co mówił elektronik, niezależnie od obrotów silnika lub obciążenia wskazanie procentowe otwarcia zaworu wynosi 68.9(?). Elektrozawory, zarówno EGR jak i sterowania zaworem westgate turbiny, zostały sprawdzone i załączają się. Na wtyczkach zasilających obecne jest napięcie 12VDC przy włączonym zapłonie lub 13,7VDC w czasie pracy silnika (Dla ciekawostki dodam, że w drugim posiadanym przeze mnie takim samym aucie napięcie na wtyczkach wynosi 7v, jednak silnik pracuje poprawnie) . Przewody ciśnieniowe i podciśnieniowe są drożne i szczelne.

    Wniosek z dokonanych oględzin jest taki, że wszystko od strony elektrycznej PRAWDOPODOBNIE jest sprawne i winę być może ponosi sam zawór westgate sterujący przepływem w turbinie. Czy istnieje możliwość, że zawór nagle zatrzymał się w pewnej pozycji i komputer zgłasza błędy?.

    Pozdrawiam i liczę na szybką pomoc.
  • MetalworkMetalwork
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 13  
    Tak błędy natychmiast powracają.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W drugim aucie napięcia są prawidłowe. To powinno Cię naprowadzić.

    Dodano po 47 [sekundy]:

    I pomiar napięć tu nie jest dobrym rozwiązaniem;) Używaj oscyloskopu!
  • Poziom 13  
    Dobrze. Odpowiedzialna za napięcia jednostka zapewne będzie ECU. Gdzie szukać przyczyny zbyt wysokiego napięcia?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Prześwietlić przewody i przedzwonić na zwarcie. Popatrzeć w schemat. Nie zgadywać.
  • Poziom 13  
    Czy w momencie podania ciśnienia np z kompresora na zawór westgate sprężarki powinna ona pracować w pełnym zakresie cały czas?

    Dodano po 13 [minuty]:

    Po lekkich kombinacjach na wtyczce od elektrozaworu turbiny jest 7v a na zaborze egr 12 v. Czy jest prawidłowo?
  • Poziom 13  
    Czy w momencie podłączenia "Na krótko" przewodu ciśnieniowego wychodzącego z łącznika intercoolera (zasila on elektrozawor sterujacy) z zaworem westgate turbo powinno ciągle doładowywać maksymlnie?