Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mazda 6 diesel 2.0 - przybywa oleju w silniku

14 Wrz 2014 12:36 10413 9
  • Poziom 30  
    Mazda 6 2005 diesel 2.0 przybywa oleju lub raczej miesza się z ropą, przez co jest go dużo ponad stan i jest bardzo rzadki. Silnik pracuje normalnie, ciśnienie oleju w normie na zimnym silniku, na ciepłym nie sprawdzałem. W którym miejscu szukać przyczyny? Kontrolka dpf nie świeci
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 41  
    Normalne zjawisko - brak możliwości wypalenia dpf. Niektóre auta mają na bagnecie specjalny znak max. Moja rada - przynajmniej raz w tygodniu przegoń go po dobrej drodze ze 100 km.
  • Poziom 30  
    Jest możliwość wypalenia dpf. Można podłączyć komputer i uruchomić funkcje, trwa to około 20 minut ale silnik pracuje wtedy w ciężkich warunkach i obawiam się ze jak wyczyszcze smok i zaleje nowy olej to podczas wypalania dpf ropa znowu przemiesza się z olejem i zajade silnik.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 24  
    Ja w tych motorach starszych jak i tych nowszych zgodnie z instrukcją wymieniam olej w silniku przed regeneracją filtra. Zdarza się tak, że ona nie pomaga, wtedy filtr na stół i chemiczne czyszczenie w ostateczności wycięcie i OFF w sterowniku. Co do ciężkich warunków to tam o ile się nie mylę jest w miarę kulturalnie i obroty to około 2tyś. tylko kąt wtrysku jest "zabójczy". Także radzę wymień olej rozgrzej go na trasie i wypalaj. Aż tak dużo ropy nie powinno spłynąć (chyba że wtryski już podlewają), rozrzedził się wcześniej bo sam próbował bezskutecznie kilka razy wypalać.
  • Poziom 30  
    kwestia dpf jest w miare jasna. Wymienię olej wraz z czyszczeniem smoka i spróbuje bo wypalić na trasie, jak to nic nie da to wtedy uruchomię wypalanie komputerem. Ale czy istnieje jakaś inna mechaniczna przyczyna, z którą ktoś sie spotkał że olej się miesza z paliwem?
  • Poziom 32  
    Olej wymienień po wypaleniu filtra to po pierwsze aby się dobrze i prawidłowo zaczął proces temp. musi być min 450°C więc jazda na wyższych obrotach około 3krpm aby nie pozbyć się prawa jazdy na 3 biegu można to zrobić ,diesel to nie benzyna lubi jak sie go pogoni
  • Poziom 24  
    wopor napisał:
    Olej wymienień po wypaleniu filtra to po pierwsze

    W moim testerze do tych silników krzyczy wymień olej przed wymuszonym dopalaniem, z tego co wiem w serwisie jest też taka procedura.
  • Poziom 30  
    Nie bardzo wyobrażam sobie proces wypalenia filtra na tym oleju który jest tam w tym momencie, właściwie to częściowo ropą.
  • Poziom 32  
    Cała procedura wypalania polega na tym że jest opóżniony wtrysk by część paliwa dostała się do wydechu i dopaliła się właśnie we filtrze podnosząc temperature ,część tego paliwa dostaje się do oleju spływajac po ściankach cylindra i rozrzedza go dlatego trzeba go wymienić po wypalaniu wymuszonym a teraz ta ropa w oleju jest bo kierowca za spokojnie jeżdzi :D jak sensowna eksploatacja to wypalanie jest niepotrzebne , czyli kolego dwa razy wymien olej niestety i skończ z tą jazdą emeryta a mówi Ci to emeryt :D
  • Poziom 30  
    Olej zmieniony, smok wyczyszczony, dpf wypalony, wszystko ok. Tak wyglądał smok. mazda 6 diesel 2.0 - przybywa oleju w silniku