Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota corolla 1.4 VVTI rosnące obroty

14 Wrz 2014 21:00 2976 3
  • Poziom 2  
    Witam

    Mam problem z Toyotą Corolla 1.4 VVTI w gazie.
    Obroty silnika zachowują się dość nietypowo. Na rozgrzanym silniku niezależnie czy gaz czy benzyna niskie obroty na biegu jałowym są równe i trzymają ~800 do czasu... Czasem same z siebie zwiększają się na 2000 i nie chcą spadać, czasem powoli rosną od 800 do 4000! Podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła i puszczenia gazu czasem opadają prawidłowo, czasem się zacinają podczas opadania.
    Przeczytałem kilka tematów i:
    -komputer nie pokazuje błędów
    -przepustnica przeczyszczona
    -wyczyszczony silniczek krokowy
    Nie wiem czy to powiązane ale na zimnym silniku opornie zapala.
    Co może być problemem?
  • Poziom 15  
    TPS do wymiany - oczywiście po weryfikacji napięć podczas usterki, często gęsto pada
  • Poziom 1  
    veroni napisał:
    Witam

    Mam problem z Toyotą Corolla 1.4 VVTI w gazie.
    Obroty silnika zachowują się dość nietypowo. Na rozgrzanym silniku niezależnie czy gaz czy benzyna niskie obroty na biegu jałowym są równe i trzymają ~800 do czasu... Czasem same z siebie zwiększają się na 2000 i nie chcą spadać, czasem powoli rosną od 800 do 4000! Podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła i puszczenia gazu czasem opadają prawidłowo, czasem się zacinają podczas opadania.
    Przeczytałem kilka tematów i:
    -komputer nie pokazuje błędów
    -przepustnica przeczyszczona
    -wyczyszczony silniczek krokowy
    Nie wiem czy to powiązane ale na zimnym silniku opornie zapala.
    Co może być problemem?

    W moim przypadku pomogło przemycie Break Clenerem przepływomierza, który znajduje się w obudowie filtra powierza. Instrukcja toyota.arbiter.pl/galeria/czyszczenie.przeplywomierza. Zaznaczam, że pomogło.
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Witam ponownie.

    Trochę to trwało, ale ciężko dostać TPS. Wymieniłem TPS na Blue Printa i nic, nadal to samo. Wyczyściłem przepływomierz też nic. Miernika co prawda nie mam, ale po podłączeniu komputera, znalazłem pomiar ustawienia przepustnicy w trybie rzeczywistym. Obroty zacięły się na 4000 a komputer pokazywał ustawienie przepustnicy na 15%, czyli prawidłowo.