Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat b5 2.3 v5 150km szarpie powyżej 4200 obrotów

15 Wrz 2014 00:49 2010 6
  • Poziom 2  
    Witam. Mam Passata B5 2.3 V5 150 KM 99r. sprowadzony ze Szwajcarii, stan wizualny i techniczny prawie idealny. Mam tylko jeden problem z silnikiem, do tej pory nikt podobnego nie opisał. Autko odpala pięknie, na wolnych obrotach chodzi i brzmi idealnie, i gdyby jeździć nim w sposób taki, że na każdym biegu rozpędzamy się do 4200 obrotów nikt by się do niczego nie przyczepił... ale cos dziwnego dzieje się jak chcę mu trochę docisnąć (na co oczywiście pozwala moc) gdy przekroczę 4200 - 4300 obrotów to zaczyna nim szarpać. Dzieje się to na każdym biegu przy tej samej wartości obrotów. W efekcie na 5 biegu osiągam bez problemu 160-165 km/godz i potem już zaczyna szarpać bo dochodzi do 4300-4500. Próbowałem na autostradzie go trochę przytrzymać i doszedłem prawie do 5000 i prędkości 175 km/godz ale dalej szarpał i mu odpuściłem. Proszę o jakiś odzew. Czy ktoś ma jakiś pomysł??? Podpinałem komputer i nic szczególnego nie pokazał.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    PavLen napisał:
    Podpinałem komputer i nic szczególnego nie pokazał.
    A co Kolega chciałby zobaczyć? Trzeba by popatrzeć w parametry. Natomiast pytanie brzmi, kontrolka silnika działa? Da się załączyć w testach? Ja bym się skupił na ciśnieniu paliwa. Taki typowy objaw.
  • Poziom 2  
    Pawel wawa napisał:
    PavLen napisał:
    Podpinałem komputer i nic szczególnego nie pokazał.
    Natomiast pytanie brzmi, kontrolka silnika działa? Da się załączyć w testach? Ja bym się skupił na ciśnieniu paliwa.


    Niestety nie znam się kompletnie na tym. Kontrolka gaśnie przy odpaleniu. O jakie testy chodzi? Czy może to być też pompka paliwa? Proszę mi to wytłumaczyć, żebym mógł coś zasugerować mechanikowi.
  • Poziom 7  
    Witam posiadam gola 4 2.3 v5 robi to samo przerywa po wyżej 4200 obr na każdym biegu zmieniony łańcuszek , świece , pompa paliwa filtr paliwa była robiona kapitalka silnika . Założyłem gaz i robi to samo , kontrolka silnika nie świeci czy może komputer walnięty ,zero błędów :cry:
  • Poziom 23  
    Na postoju także silnik nie może przekroczyć 4200 obr?

    Jak to VAG, to pewnie jest tam przepływka? Tak na próbę, spróbuj przejechać się z odpiętą, a najlepiej byłoby wziąć komputer do auta i sprawdzić co się dzieje podczas przerywania, jakie sa parametry silnika.
    Wyglada to troche na problem z ukł paliwowym, który ma za mała wydajność i silnik odcina.
    Dziwi tylko problem drugiego kolegi, który ma LPG, to by wykluczało układ paliwowy, ale najlepiej byłoby podejrzeć wartości rzeczywiste.
  • Poziom 7  
    wszystko testowałem a LPG założyłem myślałem że będzie ok a tu zdziwko dalej to samo jeszcze o cewce zapłonowej myślę czy to ona nie ma winy ,nie wariuje na wysokich obrotach . Ma taki głos jak by na wszystkie gary nie równo chodził i mułowaty jest ma 150 ps a zbiera sie slabo
  • Poziom 23  
    Czy sterownik gazu bierze sygnał z komputera silnika? Jeśli tak, to nadal nie da się wykluczyć komputera.

    Jakie odczyty z sondy lambda oraz przepływki?