Witam,
Mam problem z podłączeniem dodatkowego obrotomierza do samochodu Cinquecento. Auto jest po swapie posiada silnik z Punto 1.2. Obrotomierz to jakiś chiński wyrób z trzema kablami plus, masa i sygnał. Możliwość ustawienia na 3,4,6 i 8 cylindrów.
Kabla sygnałowego nie można bezpośrednio podpiąć pod cewkę ponieważ cewka jest podwójna w tym silniku dlatego obrotomierz wskazywał by głupoty. Szukałem trochę w internecie o sumatorze aby sumował sygnał z podwójnej cewki i znalazłem coś takiego:
Link
Zastosowałem się do zaleceń i kupiłem diody Schottky'ego ale o oznaczeniach: 1N5817 i połączyłem zgodnie z zaleceniami w tamtym poście.
Niestety samochód zaczął nierówno pracować, tak jakby jedna z cewek została odpięta.
Po rozlutowaniu diod, silnik ponownie zaczął poprawnie pracować.
Proszę o pomoc jak rozwiązać problem i w jaki sposób jeszcze można wykonać sumator dla obrotomierza na podwójnej cewce.
pozdrawiam
Mam problem z podłączeniem dodatkowego obrotomierza do samochodu Cinquecento. Auto jest po swapie posiada silnik z Punto 1.2. Obrotomierz to jakiś chiński wyrób z trzema kablami plus, masa i sygnał. Możliwość ustawienia na 3,4,6 i 8 cylindrów.
Kabla sygnałowego nie można bezpośrednio podpiąć pod cewkę ponieważ cewka jest podwójna w tym silniku dlatego obrotomierz wskazywał by głupoty. Szukałem trochę w internecie o sumatorze aby sumował sygnał z podwójnej cewki i znalazłem coś takiego:
Link
Zastosowałem się do zaleceń i kupiłem diody Schottky'ego ale o oznaczeniach: 1N5817 i połączyłem zgodnie z zaleceniami w tamtym poście.
Niestety samochód zaczął nierówno pracować, tak jakby jedna z cewek została odpięta.
Po rozlutowaniu diod, silnik ponownie zaczął poprawnie pracować.
Proszę o pomoc jak rozwiązać problem i w jaki sposób jeszcze można wykonać sumator dla obrotomierza na podwójnej cewce.
pozdrawiam