Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Cinquecento 1.2 - obrotomierz i nierówna praca silnika.

zmp3 15 Sep 2014 14:08 1689 8
  • #1
    zmp3
    Level 15  
    Witam,

    Mam problem z podłączeniem dodatkowego obrotomierza do samochodu Cinquecento. Auto jest po swapie posiada silnik z Punto 1.2. Obrotomierz to jakiś chiński wyrób z trzema kablami plus, masa i sygnał. Możliwość ustawienia na 3,4,6 i 8 cylindrów.

    Kabla sygnałowego nie można bezpośrednio podpiąć pod cewkę ponieważ cewka jest podwójna w tym silniku dlatego obrotomierz wskazywał by głupoty. Szukałem trochę w internecie o sumatorze aby sumował sygnał z podwójnej cewki i znalazłem coś takiego:

    Link



    Zastosowałem się do zaleceń i kupiłem diody Schottky'ego ale o oznaczeniach: 1N5817 i połączyłem zgodnie z zaleceniami w tamtym poście.

    Niestety samochód zaczął nierówno pracować, tak jakby jedna z cewek została odpięta.

    Po rozlutowaniu diod, silnik ponownie zaczął poprawnie pracować.

    Proszę o pomoc jak rozwiązać problem i w jaki sposób jeszcze można wykonać sumator dla obrotomierza na podwójnej cewce.

    pozdrawiam
  • #2
    invisibleman
    Level 20  
    W CC obrotomierz wpina się w przekaźnik pompy paliwa. Tam jest sygnał obrotów.
    Moderated By carrot:

    bzdura

  • #3
    carrot
    Moderator of Cars
    Te diody się nie nadają, mają max napięcie wsteczne 20V, w impulsie na uzwojeniu pierwotnym cewki może być kilkakrotnie więcej, spróbuj podpiąć zwykłe diody prostownicze np 1N4007
  • #4
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    I ustaw obrotomierz na cztery cylindry.
  • #5
    invisibleman
    Level 20  
    To nie bzdura. Sygnał tam jest. Dla przekaźnika obojętny, dla obrotomierza wystarczający. Wystarczy oscyloskop aby sprawdzić. Cinquecento 1.2 - obrotomierz i nierówna praca silnika.
  • #6
    zmp3
    Level 15  
    a więc tak invisibleman ma rację jednak to podłączenie działa tylko przy oryginalnym obrotomierzu i wpina się go przed przekaźnikiem kluczującym pompę paliwa.

    carrot jutro postaram się sprawdzić z tymi diodami mam nadzieję że będzie OK.

    manta to chyba wiadome .. wiem ile auto ma cylindrów i nie o to było pytanie.
  • #7
    carrot
    Moderator of Cars
    Kolego invisibleman, masz rację , przepraszam
    Natomiast tu mamy do czynienia z silnikiem punto
    Quote:
    Auto jest po swapie posiada silnik z Punto 1.2
  • #8
    zmp3
    Level 15  
    Niestety wymiana diod na 1N4007, wyeliminowała problem z napięciem wstecznym ale po podpięciu dwóch sygnałów przez nie do obrotomierza przestałe pokazywać wskazania.

    Temat chyba odpuścimy i poszukamy oryginalnego obrotomierza.
  • #9
    invisibleman
    Level 20  
    Jak byś potrzebował, to mam do sprzedania oryginalny licznik do CC sportinga. W razie czego PW.