Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Faac/748 - brak mocy podczas otwierania

rocco26l 15 Wrz 2014 22:27 2145 9
  • Faac/748 - brak mocy podczas otwierania

    #1
    Poziom 14  

    Witam.
    Jestem tu nowy na forum i moja wiedza jest bardzo mała w porównaniu z formułowiczami ale od czegoś trzeba zacząć.
    Mam w domu napęd który chodzi już ponad 10 lat jest to stary Faac model 748 do dużej bramy przesuwnej, już bardzo słabo zipie ponieważ w pewnym momencie zatrzymuję się i wystarczy delikatnie pomóc ręką i idzie dalej.
    Jakie mogą być tego przyczyny ????

    0 9
  • Relpol
  • #2
    Użytkownik usunął konto  
  • #3
    Poziom 14  

    I tak mu też powiedziałem to klient się kłóci że on trochę siedzi w temacie i że wie że kondensator służy tylko do rozruchu na początkowych etapach ruchu bramy.
    Namieszał mi tylko w głowie a kłócił się z nim a jak zapytałem co może być przyczyną inną to nie umiał określić.
    Dzięki za odpowiedź.

    0
  • Relpol
  • #4
    Użytkownik usunął konto  
  • #5
    Poziom 14  

    dobry motyw z tymi naklejkami. Jeśli możesz podałbyś rodzaj tych naklejek mam swoje podobno najlepszy klej na rynku i odporne na wodę ale może masz coś lepszego.
    Pozdrawiam.

    0
  • #6
    Poziom 14  

    Jeszcze wrócę do tematu. Jak zbadać pojemność kondensatora ???? i jak zbadać czy uzwojenia są w porządku. Ta brama tylko ma problemy przy otwieraniu. Przy zamykaniu wszystko jest poprawnie...

    1
  • #7
    specjalista -automatyka bramowa

    Podłączyć silnik bezpośrednio pod 230v - np.zero do "wspólnego" a fazę po kolei do kabli kierunkowych - oczywiście kable kierunkowe mają byc spięte kondensatorem i obserwować. Jak i wtedy na jednym kierunku będzie słabiej to faktycznie może być zwarcie w stojanie ( łatwo dostępny jako część zapasowa). Ale jednak najpierw kondensator - możesz w ciemno kupić (niekoniecznie oryginalny ale dokładnie takiej samej pojemności jak oryginalny i z przeznaczeniem do silników) - majątku nie kosztuje.
    Ps do."specjalisty" - to nie jest kondensator rozruchowy tylko symulujący dzięki pojemności przesunięcie fazowe - silniki.kierunkowe w napędach są w rzeczywistości trójuzwojeniowe dwufazowe a kondensator symuluje kierunkową fazę.

    0
  • #8
    Poziom 14  

    kotbury napisał:
    Podłączyć silnik bezpośrednio pod 230v - np.zero do "wspólnego" a fazę po kolei do kabli kierunkowych - oczywiście kable kierunkowe mają byc spięte kondensatorem i obserwować. Jak i wtedy na jednym kierunku będzie słabiej to faktycznie może być zwarcie w stojanie ( łatwo dostępny jako część zapasowa). Ale jednak najpierw kondensator - możesz w ciemno kupić (niekoniecznie oryginalny ale dokładnie takiej samej pojemności jak oryginalny i z przeznaczeniem do silników) - majątku nie kosztuje.
    Ps do."specjalisty" - to nie jest kondensator rozruchowy tylko symulujący dzięki pojemności przesunięcie fazowe - silniki.kierunkowe w napędach są w rzeczywistości trójuzwojeniowe dwufazowe a kondensator symuluje kierunkową fazę.


    Klient niby coś miał wspólnego z elektryką i nie dał sobie nic wytłumaczyć twierdził że kondensator służy tylko do rozruchu a te objawy wskazują bardziej na przepalone uzwojenie bo ty tylko dzieje się przy otwieraniu bramy i przypuszcza że jak się jedno z uwojeń nagrzewa to coś się tam dzieje( już nie zapamiętałem co) i wyszedłem.
    Mógłbyś mi przybliżyć bardziej temat z tym kondensatorem w tych silnikach???
    Ma inną zasade działania????

    0
  • #9
    specjalista -automatyka bramowa

    Najpierw sprawdź bezpośrednio silnik tak kak napisałem, wymien kondensator ( nie zaszkodzi a może pomóc), jeśli bezpośrednio pod 220v silnik tak samo będzie szwankowal- wymiana stojana prawdopodobna. Jeśli działa źle tylko pod centralką możliwe jej uszkodzenie ( choćby przypalone styki przekaźnika kierunku).
    Z silnikem jest tak: stojan ma 3 uzwojenia połączone w gwiazdę, drugi koniec jednego z nich jest połączony bezpośrednio do sieci a drugi styk sieci jest podłączany do końca drugiego albo trzeciego uzwojenia (do których też jest podłączony kondensator). Prąd zmienny płynie przez dwa szeregowo połączone uzwojenia a przez trzecie też,ale z przesunięciem fazowym spowodowanym przez kondensator i w ten sposób tworzy się silnik dwufazowy.
    Poszukaj w sieci schematu podłączenia silnika starszych pralek.automatycznych- tam jest dokładnie ta sama zasada działania (oczywiście rzecz dotyczy uzwojeń obrotów prawo-lewo, wirowanie ma osobne uzwojenie stojana).
    Ten znajomy ma częściową rację bo istnieją silniki które mają osobne uzwojenie rozruchowe połączone z kondensatorem i bezpośrednie uzwojenie pracy - wtedy jest to faktycznie kondensator rozruchowy ( w takim silniku jednak zmiana kierunku wirowania jest bardziej skomplikowana przełacza się jednocześnie kondensator i sposób podłączenia uzwojenia pracy) .
    Jednak w takich silnikach jak bramowe kondensator stale współpracuje w tworzeniu drugiej fazy - i nazywany wtedy jest kondensatorem pracy.

    0
  • #10
    Poziom 14  

    klient się jeszcze nie odezwał więc nie wiem co do końca tam się dzieje. Mam jeszcze pytanie bo rozglądam się za miernikiem w rozsądnych pieniądzach do 400 zł z funkcjami które się przydają w automatyce bo mój chinol za 38 zł trochę za słaby na takie pomiary :)
    Poleci ktoś firmę i model ???

    0