Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez GSI - oszacowanie sprawność regulatora ciśnienia paliwa

Adampio 16 Wrz 2014 14:06 846 7
  • #1 16 Wrz 2014 14:06
    Adampio
    Poziom 14  

    Z powodu poważnego wycieku benzyny zaraz za regulatorem, żeby upewnić się gdzie dokładnie cieknie zdjąłem gumowy przewód powrotny i założyłem na króciec regulatora 2 metry igielitu. Koniec rurki igielitowej wsadziłem do kanisterka i odpaliłem. Okazało się, że regulator jest szczelny i powodem przecieku była utrata elastyczności przewodu gumowego bo na biegu jałowym benzyna ciekła tylko z rurki (fi wewn. 6 mm), tak na odległość ok 7-8 cm, a jak dodawałem lekko ręką gazu to wypływ malał o jakieś 30-40%.
    Nie było widocznej różnicy w wypływie na biegu jałowym gdy rurka podciśnienia była na regulator założona i gdy była zdjęta. Ale zdjęta była też guma odmy i rura do filtra więc może przez to podciśnienie w kolektorze było mniejsze niż normalnie? Albo naoczna różnica w wypływie przy 2,5 barach i 3 (dane z Trzeciaka) nie jest taka znacząca?

    Ponieważ robię to pod chmurką i chciałbym auto przywrócić do normalnej jazdy to mam pytanie jak się w takich warunkach powinien zachowywać się w miarę sprawny regulator?
    Samochód ('98 - początki Daewoo na Żeraniu) ma ok. 110 kkm przebiegu głownie w trasie i regulator nigdy nie był wymieniany.

    0 7
  • #2 20 Wrz 2014 12:30
    sigwa18
    Poziom 28  

    Powinien utrzymywać stałe ciśnienie 3 bary względem podciśnienia w kolektorze dolotowym. Czyli na wolnych około 2.3-2,5bar przy max otwarciu przepustnicy 3 bary.

    0
  • #3 20 Wrz 2014 12:39
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Załóż nowe wężę i śmigaj. W czym problem? Regulator jest mechaniczny ze sprężyną i zaworkiem w środku,jak nie ma wycieku na zewnątrz na wężu podciśnienia i naokoło zaciśniętego boku urządzenia to jest ok. Tam nie ma filozofii.

    0
  • #4 22 Wrz 2014 12:17
    Adampio
    Poziom 14  

    Dzięki sigwa18 za zainteresowanie :wink:
    Ponieważ nie mam manometru, potrzebuję jakoś oszacować czy regulator jest jeszcze sprawny. Zakładam, że skoro sprawna pompa daje 6 barów to nawet przy stratach ciśnienia na przewodach w listwie wtryskowej będzie ciśnienie zawsze większe niż 3 bary czyli zawór regulatora zawsze jest uchylony, tylko przy zamkniętej przepustnicy bardziej niż przy otwartej. Czyli to, że u mnie cały czas "ciurka" ale nie tryska z wyjścia regulatora znaczyłoby, że zawór regulatora jeszcze jakoś reguluje.
    Jeśli dobrze rozumuję to na razie skręcam całość, szukam niespiesznie nowego regulatora na zapas i jak znajde kogoś z manometrem to podjadę i się upewnię. :D

    Dodano po 3 [minuty]:

    andrzej20001: filozofuję, bo naczytałem się w Sieci o utratach zdolności regulacyjnych regulatora :D

    0
  • Pomocny post
    #5 22 Wrz 2014 12:46
    sigwa18
    Poziom 28  

    Ciśnienie ma być w granicach 2.3-3 bary. W kolektorze masz podciśnienie a więc wartość niejako ujemna do atmosferycznego. Na wolnych 2.3-2.5 bar przy nagłym otwarciu przepustnicy ma skoczyć do max 3 bar.

    0
  • Pomocny post
    #6 22 Wrz 2014 15:58
    andrzej20001
    Poziom 42  

    No magisterkę też można napisać ale po co w kwestii cepa,jest prosty i rzadko się psuje.Czytanie a praktyka to różnica.

    0
  • #7 22 Wrz 2014 17:28
    Adampio
    Poziom 14  

    No to wielki dzięki Obu Szanownym Przedpiszcom :D

    zawracałem głowę bo na forum www.fsoptk.pl temat wymiany regulatora nie jest jakiś niszowy ale jak już pisałem, uspokojony do końca ruszę pojazd unieruchomiony na tyle silnym wyciekiem benzyny, że nie odważyłem się podjechać nim do jakiegokolwiek warsztatu. :)

    0
  • #8 05 Cze 2015 01:37
    Adampio
    Poziom 14  

    tak dla potomności: po założeniu nowej rurki gumowej między regulator, a metalowy porót paliwa do baku wszysko działa bez zarzutu, Poldek na autostradzie leci bez gadania >140km/h i wreszcie nie czuć benzyny :D

    0