Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 1.9 TDI 01r AJM - ABS Czujnik G201 01435-Niezrozumiały sygnał

16 Wrz 2014 18:49 18417 22
  • Poziom 21  
    Witam
    Pojawia się błąd :

    01435 - czujnik 1 ciśnienia w układzie hamulcowym (g201) 27-10 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny

    Niekiedy auto jeździ pół dnia bez zarzutu innym razem pojawia się błąd co 100m.
    Błąd pojawi się w czasie jazdy nie trzeba naciskać hamulca.
    Czujnik podmieniony na dwa inne z działających aut. Czujnik stopu wymieniony. Instalacja przejrzana. W parametrach w czasie postoju ciśnienie od 0 powyżej 100 bar.
    Cóż jeszcze mogę sprawdzić by dojść w czym tkwi problem??
  • Moderator Samochody
    czym diagnozowane?
    jakie objawy usterki?
  • Admin grupy Samochody
    Przerabiałem to samo- wymiana serwa pomogła. Ale auto potrafiło zahamować samo. Trzeba było odczekać aż ostygną hamulce i można było jechać dalej. I błąd pojawiał się taki sam.
  • Poziom 21  
    Diagnozowane oryginalnym VCDS-em.
    Hamulce były do bani (tarcze, klocji, prowadnice) błąd pojawiał się przed remontem oraz przy mocniejszym hamowaniu skutkował uciekającym w dół pedałem hamulca. Pompa ABS włączała się tak jakby koła blokowało choć wiadomo że jeszcze nie miała prawa chodzić. Po wymianie problem na razie ustał ale dalej pojawia się błąd z czujnikiem.

    T5 a możesz przybliżyć jak serwo oddziałuje na ten czujnik?? Ja mam go w pompie ABS (Bosch). Choć chyba jeśli jest sterownik ATE ten czujnik jest w serwie.
  • Poziom 21  
    Mnie wyrzucało kiedyś taki błąd prze agregacie Boscha, ale winny był sam czujnik.
  • Admin grupy Samochody
    Uszkodzone serwo przyhamowywało auto. Sterownikowi nie pasuje że podczas jazdy wzrasta ciśnienie w układzie i interpretuje to jako błąd czujnika.
  • Poziom 15  
    Podepnę się pod temat-moje a4 b6 tdi
    błąd wywala :
    Brake pressure sensor fault (G201)
    Auto po kilkukrotnym hamowaniu- dopiera zaświecają się Abs/ESP i nie działają, do tego momentu wszystko działa i po zgaszeniu silnika znowu działa ABS/ESP aż kilka razy przyhamuje
    czujnik g201 wymieniłem -bez zmian
    Gdzie szukać ?
    serwo?
    przewody?
    dodam że hamulce same w sobie działają super
  • Poziom 21  
    Ja problem rozwiązałem wymieniając sterownik z pompą ABS... a właściwie samą pompę bo w moim przypadku sterownik znajdował sie pod tylnym siedzeniem i jest sprawny. W twoim przypadku sterownik jest razem z pompą.
  • Poziom 15  
    ok
    podmienie pompe, odpowietrze, dam znać,
    choc boje się ze to cos innego, bo mam troche inne objawy, bład wywala dopiero po kilkukrotnym hamowaniu zauwazyłem i to dośc mocnym, układ mam szczelny
    zobaczymy
  • Moderator Samochody
    roman2361 napisał:
    ok
    podmienie pompe, odpowietrze, dam znać,
    choc boje się ze to cos innego, bo mam troche inne objawy, bład wywala dopiero po kilkukrotnym hamowaniu zauwazyłem i to dośc mocnym, układ mam szczelny
    zobaczymy


    Pamiętaj aby użyć właściwego płynu hamulcowego i odpowietrzyć układ wg procedury na ciśnieniu 1 bar.

    Użyj płynu dot 4 SL6, bo o kiepskiego lub nie właściwego płynu, tez może wywalać błędy czujnika ciśnienia.
  • Poziom 15  
    pompa wymieniona zalany dot 4 i...
    oczywiście błędy piszczy i świeci Abs i Esp
    1. nieprawidłowe kodowanie modułu
    2. Sensor skrętu do ustawienia
    trzeba było zrobić kodowanie modułu
    zrobiłem ja rostech każe wraz ze skrętem
    po tym jeden fault: 01486 - System Function Test Activated
    No to się przejechałem jak przykazano ESP zgasło abs nie
    Po zgaszeniu i odpaleniu ponownie dalej piszczy i świeci menda:)
    Nadal błąd 01486
    Jak myślicie co jest nie tak
    Pocieszenie że G201 nie "wyje"
    Pierwszy raz mam takie jaja z hamulcami
  • Moderator Samochody
    roman2361 napisał:
    zalany dot 4 i...


    Jaki?
  • Poziom 15  
    nie znalazłem SL
    Kupiłem z organiki
    Ale to nie wina plynu, mam B7 gdzie po przekładce tez lałem organike i żadnych cyrków nie było
  • Moderator Samochody
    roman2361 napisał:
    nie znalazłem SL
    Kupiłem z organiki


    Szukaj kolejnej pompy, widzę że nie masz zielonego pojęcia o układach hamulcowych, budowie oraz ich działaniu, po to są różne rodzaje płynów, jedne o wyższym drugie o niższym poziomie wiskotycznym żeby je stosować, że nie wspomnę o sylikonowym.
  • Poziom 15  
    gdzieś znalazłem , że może sprawdzić/podmienić czujnik stopu
    czy to myślicie może być trop (choć "sprężyna" nie świeci , błędu nie ma)
    jutro jeszcze raz zrobię to od początku
    dam znać
    pytanie?
    przed testem jazdy wiem że mogą świecić Abs/esp ale czy powinien piszczeć z wykrzyknikiem?
  • Poziom 25  
    Z czujnikiem g201 przeważnie jest problem jak czujnik świateł jest źle wyregulowany i g201 pokazuje już ciśnienie w trakcie naciskania na pedał hamulca a światła stop jeszcze sie nie zaświecają. 90 na 100 przypadków a mało kto zwraca na ten fakt uwagę.
  • Poziom 15  
    Szukaj kolejnej pompy, widzę że nie masz zielonego pojęcia o układach hamulcowych, budowie oraz ich działaniu, po to są różne rodzaje płynów, jedne o wyższym drugie o niższym poziomie wiskotycznym żeby je stosować, że nie wspomnę o sylikonowym.[/quote]

    Dobrze że ty masz pojęcie o płynach i chyba na tym się twoje pojecie kończy...
    Nie chcesz pomóc to nie pisz "kolego"

    ...dziś po ponownej jeździe próbnej kontrolki zgasły i przestał wyć i to na płynie organika!!! Sterownik bez błędów.
    Kończę temat, wszystkim, którzy pomogli bardzo dziękuje
  • Moderator Samochody
    [quote="pisior1987"]Co za brednie z tym płynem...

    Niema tu ani grama bredni.. złej jakości płyn potrafi naprawdę niezłe zamieszanie zrobić.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    falubaz1 napisał:
    Ale co tam pewnie zalał byś kujawski i też by hamowało :)


    I to jak!
    Ja osobiście nauczyłem się nie oszczędzać na takich rzeczach jak układ hamulcowy i wszystkim którzy twierdzą, że płyn może nie mieć znaczenia życzę góry szczęścia i wyrozumiałych klientów jak kiedyś coś nie daj bóg się stanie na drodze..
  • Moderator Samochody
    Organike to można do golfa trójki wlać.

    Jak byś miał podstawowe pojęcie o działaniu skomplikowanego urządzenia które miałeś okazję wymieniać, to byś pierdół nie pisał. Na tej twoim fantastycznym płynie w ujemnej temperaturze auto wpadnie w poślizg, to zanim układ będzie wstanie dochamowac odpowiednie kolo za gęstym płynem, auto będzie juz w rowie. Za taką robotę jak byś był mechanikiem i miał zakład poszedł byś siedzieć.

    Tam u was na wsi takie procedery mogą być na porządku dziennym.

    Gęstość płynu ma ogromny wpływ na pomiar ciśnienia w układzie, i siły hamowania.

    Dodano po 12 [minuty]:

    roman2361 napisał:
    Nie chcesz pomóc to nie pisz "kolego"


    Nie pisz takich rzeczy, nie chce żebyś komuś krzywdę zrobił.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    roman2361 napisał:
    Nie chcesz pomóc to nie pisz "kolego"
    Pomoc uzyskiwałeś i to stosowną ...
    roman2361 napisał:
    ...dziś po ponownej jeździe próbnej kontrolki zgasły i przestał wyć i to na płynie organika!!! Sterownik bez błędów.
    Jesteś zadowolony .... ale ... weź to serca poniższe:
    domex32 napisał:
    Jak byś miał podstawowe pojęcie o działaniu skomplikowanego urządzenia które miałeś okazję wymieniać, to byś pierdół nie pisał. Na tej twoim fantastycznym płynie w ujemnej temperaturze auto wpadnie w poślizg, to zanim układ będzie wstanie dochamowac odpowiednie kolo za gęstym płynem, auto będzie juz w rowie. Za taką robotę jak byś był mechanikiem i miał zakład poszedł byś siedzieć.

    Gęstość płynu ma ogromny wpływ na pomiar ciśnienia w układzie, i siły hamowania.


    Z w związku z powyższym temat zamykam i jeśli jutro zaświecą Ci się kontrolki to nie licz na to że temat zostanie odblokowany.
    Regulamin wewnętrzny działu.

    b) przeprowadzanie amatorskich napraw układów hamulcowych. Zakaz ma na celu ograniczenie prawdopodobieństwa wystąpienia groźnych dla zdrowia i życia wypadków,spowodowanych niewłaściwą obsługą tych urządzeń, dbających o nasze bezpieczeństwo, a jednocześnie mogących wyrządzić krzywdę nie mającym pojęcia o ich działaniu "serwisantowi" lub osobie korzystającej z jego usług.