Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 2 1.9 DCI 2001r - Kręci rozrusznikiem, ale nie wskakuje na obroty

CzarnySV 16 Sep 2014 20:59 17076 36
Automation24
  • #1
    CzarnySV
    Level 9  
    Witam wszystkich.

    Mój problem polega na tym że, kiedy jechałem do domu auto zaczęło dziwnie zachowywać się na skrzyżowaniu.. zgasło.. więc odpaliłem myślałem że sprzęgło puściłem za mocno, lecz problem powtarzał się co parę metrów w końcu dojechałem nieszczęśnikiem do domu i pomyślałem, może go spróbować trochę przegazować, więc tak też zrobiłem wsiadłem pojechałem na prostą i wcisnąłem buta, ku mojemu zdziwieniu wtedy ani razu nie zgasło nawet przy hamowaniu gdy obroty spadły do wartości normalniej czasami tylko przy kręceniu kierownicą skakały od 900 do 1300 jedynie przy ruchu kierownicą w prawo i w lewo gdy stałem w miejscu, lecz już gdy zajechałem z powrotem na parking zapaliłem papierosa i nawet nie zdążyłem dobrze spalić już zgasło. Było już późno więc przełożyłem lokalizację problemu na następny dzień. Zszedłem z rana zobaczyć co jest grane, włożyłem kartę odpalam, rozruch kręci kręci i kręci ale nie chce zaskoczyć jest tak do dziś, sprawdziłem bezpieczniki w kabinie, wszystkie sprawne, dodam jeszcze że mam całkowity brak kontrolek na desce, nic się nie świeci, kierownica po wyłączeniu zapłonu (wyjęciu karty) się nie blokuje, ropa w baku jest.

    Nie mam zielonego pojęcia co może być przyczyną tego nie codziennego zachowania, proszę o pomoc, co może być przyczyną?

    Z góry dziękuje i pozdrawiam.
  • Automation24
  • #3
    CzarnySV
    Level 9  
    Właśnie tutaj jest problem, bezpieczniki sprawdziłem w miarę możliwości te pod maską i w kabinie, czy są jeszcze jakieś odpowiedzialne za układ zapłonowy?, jeżeli tak prosiłbym o jakieś namiary na nie ;).

    Wyciek ropy, gdzie ewentualnie takowych wycieków szukać, bo z zewnątrz nie widzę zbytnio by coś ciekło.


    Dodam jeszcze jedno, to moje pierwsze kroki z Dieslem, także proszę o wyrozumiałość, wcześniej jedynie benzyna/lpg, i zdaję mi się że za tester wziąłem sobie zły samochód, bardzo ładny ale i bardzo lubiący płatać psikusy :p





    Sprawdziłem przed chwilą wtryski przy próbie odpalenia (kręceniu rozrusznikiem), nie mają one napięcia, czy może prąd dostarczany jest dopiero po odpaleniu?
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    CzarnySV wrote:
    Sprawdziłem przed chwilą wtryski przy próbie odpalenia (kręceniu rozrusznikiem), nie mają one napięcia,
    I całe Twoje szczęście. Gdyby miały, już byś uszkodził sterownik. Nic nie zdziałasz. Oddaj do fachowca. To naprawdę dobra rada.
  • #5
    wa-luś
    Level 12  
    Sprawdź główne bezpieczniki pod skrzynką z małymi bezpiecznikami jest jeszcze jedna z większymi(pod maską oczywiście..)
  • Automation24
  • #8
    kawajo
    Level 17  
    CzarnySV wrote:
    bezpieczniki sprawdziłem
    na klemie?
  • #9
    Grupasilny
    Level 11  
    Sprawdź gniazdo karty czy któryś z plastików się nie wyłamał.
  • #10
    CzarnySV
    Level 9  
    Pawel wawa wrote:
    CzarnySV wrote:
    Sprawdziłem przed chwilą wtryski przy próbie odpalenia (kręceniu rozrusznikiem), nie mają one napięcia,
    I całe Twoje szczęście. Gdyby miały, już byś uszkodził sterownik. Nic nie zdziałasz. Oddaj do fachowca. To naprawdę dobra rada.


    Aha Pawle, czyli wtryski podczas rozruchu nie powinny mieć napięcia? dobrze odebrałem twój przekaz ? :)

    Bezki pod maską sprawdzone, wszystkie i wszystkie sprawne, jeszcze do przekazników się nie dobrałem, sprawdzony jedynie przekaznik r8 odpowiedzialny za blokadę wtrysku, jednak z nim wszystko w porządku.



    Heh, tak wiem że to dobra rada.. i serdecznie dziękuje ;d ,lecz narazie nie skorzystam z tego z racji tego iż, po 1 - staram się jakoś wkręcić w silnik diesla mechanicznie i po prostu lubię grzebać w tym jakieś pojęcie jeszcze o tym mam (co prawda gorzej z elektryką bo niestety laguna to cud na kółkach:P:), po 2 - nie ufam majstrom z mojej mieściny, wiele razy się na warsztatach różnych przejechałem, wymieniali dobre części na dobre no i inkasowali za to pieniądze a problem powracał za góra 2 tyg w końcu sam do niego dochodziłem, ale tak jak pisałem wcześniej to był benzyniak i lpg. Może ktoś z Was zna godnego polecenia elektromechanika z Olsztyna za namiar byłbym bardzo wdzięczny. Nie jestem pewny czy to nie jest błąd IMMO a nie mam jak tego zobaczyć, ponieważ kontrolki odmówiły posłuszeństwa nie wiadomo z jakich przyczyn, może rygiel kierownicy?



    Po za tym dzisiaj sprawdziłem błędy serwisówką mianowicie wyskoczył błąd wałka rozrządu DF 070 i DF 208.

    Po za nimi jeszcze parę takich jak DF 195 , p 0802 , DF 239 , DF 240 , DF 310, DF 208, DF 199 , DF 192 po ich skasowaniu zostały 3 te od wałka i od napinacza któryś, jakby miał ktoś jakiś schemat błędów i chciał się podzielić tą wiedzą byłym bardzo wdzięczny :)
  • #11
    kawajo
    Level 17  
    Przecież do każdego błędu masz opis
  • #12
    CzarnySV
    Level 9  
    I właśnie tutaj jest problem, bo OBD pokazuje opis błędu w innym języku (albańskim?) ;p, a niestety ów języka nie znam ;/, powoli się poddaje i chyba oddam to do mechanika jak Paweł pisał.. aczkolwiek wolałbym tego uniknąć. Nie wiem co jest grane, to już nie Alfa Romeo 156 gdzie mogłem sam wszystko zrobić ;/
  • #13
    andrend
    Level 26  
    Pokazuje tobie w albańskim to podaj numer błędu, pomogę.
  • #14
    ozi-77
    Level 16  
    Sprawdz bezpieczniki w tej skrzynce koło akumulatora, powinien tam być 30 A (mały) o ile dobrze pamiętam przy tych trzech fioletowych przekażnikach, najpewniej będzie jak sprawdzisz zarówką.
  • #15
    CzarnySV
    Level 9  
    andrend wrote:
    Pokazuje tobie w albańskim to podaj numer błędu, pomogę.



    W sumie jest to parę błędów a mianowicie :

    DF 070
    DF 228
    DF 195
    P 0802
    DF 239
    DF 240
    DF 310
    DF 208
    DF 199
    DF 192


    Parę się skasowało lecz po wyjęciu i włożeniu karty na nowo się pojawiły.

    Bezpiecznik 30A sprawdzony, nie spalony, wymieniony na wszelki wypadek na nowy, ale sprawdzany bez żarówki, nie wiem czemu skłaniam się coraz bardziej do błędu immo.
  • #16
    ozi-77
    Level 16  
    Odłącz wtyczkę od czujnika klimatyzacji, znajduje się on na dolnym aluminiowym przewodzie który wchodzi do chłodnicy klimy. powinien być widoczny przez dolną kratkę w zderzaku po lewej stronie (strona kierowcy).
  • #17
    CzarnySV
    Level 9  
    ozi-77 wrote:
    Odłącz wtyczkę od czujnika klimatyzacji, znajduje się on na dolnym aluminiowym przewodzie który wchodzi do chłodnicy klimy. powinien być widoczny przez dolną kratkę w zderzaku po lewej stronie (strona kierowcy).



    Wszystko w porządku, ale czemu ma służyć odłączenie czujnika klimy?
  • #18
    robi1214
    Level 31  
    Jak byk są co najmniej 2 błędy wskazujące na problem z rozrządem lub którymś z czujników.Niema synchronizacji rozrządu ,niema zasilania wtrysków.Tyle w temacie.
  • #19
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Panowie, czytać a nie pisać bzdury.
    CzarnySV wrote:
    dodam jeszcze że mam całkowity brak kontrolek na desce, nic się nie świeci, kierownica po wyłączeniu zapłonu (wyjęciu karty) się nie blokuje
    Będą kontrolki silnik zapali!
  • #20
    CzarnySV
    Level 9  
    To teraz takie małe pytanie, w którym miejscu znajduje się czujnik rozrządu? bo nie dostrzegłem go w lagunie niestety, jak bym mógł o jakieś zdjęcie prosić bym był bardzo wdzięczny, i druga sprawa jak sprawdzić czy ów czujnik jest sprawny?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pawel wawa wrote:
    Panowie, czytać a nie pisać bzdury.
    CzarnySV wrote:
    dodam jeszcze że mam całkowity brak kontrolek na desce, nic się nie świeci, kierownica po wyłączeniu zapłonu (wyjęciu karty) się nie blokuje
    Będą kontrolki silnik zapali!



    Pawle, błąd kontrolek.. czy jest on związany z tym ryglem w kierownicy?, lub czy on może być w ogóle związany z tym błędem ?.
  • #21
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Chłopie, przecież masz problem z zasilaniem lub czytnikiem karty. Takie auto jest do ogarnięcia w dwie godziny, a tutaj epopeje. Zostaw te czujniki, co ma czujnik do kontrolek? Wszystko na raz się zepsuło, auto z mostu spadło, do zgniatarki włożyłeś? Błędy są, bo brak zasilania.
  • #22
    CzarnySV
    Level 9  
    Pawle, ale nie irytuj się bo nie każdy jest majstrem w tej dziedzinie ;), podpowiesz może gdzie szukać tego błędu zasilania? czytnik kart sprawdzony plastikowy języczek który został ułamany został sklejony cyjanopanem, tak jak wcześniej napisałem z elektryki jestem cienias niestety dlatego zadaje wszelakie pytania które mogą mi ułatwić zlokalizowanie problemu.
  • #23
    CzarnySV
    Level 9  
    Samochód oddany na warsztat, po wstępnej diagnozie... rozrząd przesunięty, kwestia tylko o ile oczek, no i tysiak nie mój.
  • #24
    kawajo
    Level 17  
    CzarnySV wrote:
    tysiak nie mój.
    dlaczego aż tyle?
    Rozrząd to raptem 300
  • #25
    robi1214
    Level 31  
    Potrzeba 500-600 zł i dużo szczęścia.
  • #26
    CzarnySV
    Level 9  
    To była wstępna cena, kwota dorosła do 1,5 tysiąca... rozrząd (kompletny), dobrze że zaworów nie ścięło bo to już by była zatrważająca kwota niestety, chociaż i tak na moje oko to sporo ale wiadomo godzina robocza przy tej operacji też robi swoje przy cenach. Gdybym miał dostęp do podnośnika i odpowiedni sprzęt nie bawił bym się w warsztat ale no cóż ;) oby lagunka wróciła do zdrowia ;D
  • #27
    wartata
    Level 15  
    CzarnySV wrote:
    Gdybym miał dostęp do podnośnika i odpowiedni sprzęt nie bawił bym się w warsztat ale no cóż :wink: oby lagunka wróciła do zdrowia ;D

    Nie potrzeba sprzętu a podnośnik wystarczy samochodowy
  • #28
    ozi-77
    Level 16  
    CzarnySV wrote:
    To była wstępna cena, kwota dorosła do 1,5 tysiąca... rozrząd (kompletny), dobrze że zaworów nie ścięło bo to już by była zatrważająca kwota niestety, chociaż i tak na moje oko to sporo ale wiadomo godzina robocza przy tej operacji też robi swoje przy cenach. Gdybym miał dostęp do podnośnika i odpowiedni sprzęt nie bawił bym się w warsztat ale no cóż ;) oby lagunka wróciła do zdrowia ;D

    To gdzie ty robisz ten rozrząd w autoryzowanym serwisie ? Jeśli jest tylko rozrząd do wymiany to zobacz sobie ile kosztuje kompletny rozrząd, chyba ładnie cię ktoś wkręca, wymiana takiego rozrządu z pompą wody to max. 3 godz.
  • #29
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A ja pytam, co z kontrolkami? Wszystko na raz się zepsuło? Pachnie mi to jedną wielką ściemą.
  • #30
    ozi-77
    Level 16  
    Pawel wawa wrote:
    A ja pytam, co z kontrolkami? Wszystko na raz się zepsuło? Pachnie mi to jedną wielką ściemą.

    Ta cena za rozrząd też z kosmosu w dodatku rozrząd się przestawił i nie uszkodził zaworów a gościu jeszcze na przestawionym jeżdził