Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elmark
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

chip tuning a instalacja lpg.opinie porady

rakol19897 16 Wrz 2014 22:39 1731 9
  • #1 16 Wrz 2014 22:39
    rakol19897
    Poziom 8  

    witam. chce zwiekszyc moc silnika w mercedesie w203 2.0 compresor, przez wgranie nowego oprogramowania. jak to sie ma do póżniejszego montażu instalacji lpg? Bedzie wszystko działało jak sie należy?

    0 9
  • Elmark
  • #2 16 Wrz 2014 22:58
    chisel
    Poziom 25  

    Nie martw się, będzie dobrze ;-)


    Moderowany przez manta:

    ?

    0
  • Elmark
  • #3 17 Wrz 2014 07:35
    manta
    Poziom 39  

    Z czym będzie dobrze? Ile zrobiłeś instalacji w takich silnikach że tak twierdzisz? Widziałeś tłoki tego silnika? Czy piszesz sobie aby pisać?

    Do założyciela tematu, zapomnij! Pisałem Ci że ten silnik jest delikatny, ma problemy z pracą na naszym paliwie, a Ty chcesz mu podnieść moc i założyć gaz. Będziesz miał problemy, nawet instalacje z wysokiej półki średnio się sprawdzają w silnikach doładowanych. Chcesz ekonomi, zmień auto, ale nie połączysz ekonomi i dużej mocy w jednym silniku.

    0
  • #4 17 Wrz 2014 10:50
    rakol19897
    Poziom 8  

    dla tego pytam. jak te silniki pracuja na lpg, te z fabrycznymi parametrami? nie chodzi mi o auto na tuning, po prostu lubie miec troche zapasu gdy trzeba wyprzedzic. no ale skoro zwiekszenie mocy i lpg do tego sie nie nadaje to zostane przy fabryce.

    0
  • #5 17 Wrz 2014 15:42
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Znajomy miał ale clk230 kompresor z gazem sekw. firmy BRC i zachwalał do końca autko,nie było problemów z nim.Spalanie ok.18l/100km.

    0
  • #6 17 Wrz 2014 16:49
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    18 l to pala 2 tonowe vany z automatem i mocą powyżej 200KM. A znam takie co palą mniej i maja po 250 KM ( odyssey, grand espace z sinikiem nissana 3,5). Powinno być mniej, około 10 L benzyny i 12-14 max LPG. Więc chyba cos nie tak... i BRC nie pomoże jak montaż i strojenie do kitu.

    0
  • #7 17 Wrz 2014 19:18
    manta
    Poziom 39  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    być mniej, około 10 L


    Raczej nie orientujesz się ile to pali, w mieście latem fajnie jest jak w 13 się zmieścisz, trasa na tempomacie 110 8,6 na wskazaniu chwilowym faktycznie 9,5. Dopiero koło 90 km/h chwilowe spadło na 7,8. Bierzcie pod uwagę że to waży prawie 2 tony, a silnik ma zaledwie 2 litry pojemności, więc aby sensownie jechać trzeba mocno wciskać pedał gazu. Co do eksploatacji na gazie, to mniej więcej w tym zakresie trzeba się liczyć z zużyciem czyli 18 litrów, tyle że zaraz jest problem z sondami i katalizatorami, a instalacja musi być też z wysokiej półki, keihiny też kiepsko sobie radzą z nadciśnieniem w dolocie, problemem jest utrzymanie stabilnego ciśnienia na listwie, wystarczy pociągnąć do 6500 rpm na trzecim biegu i zaczynają się problemy. Niestety silniki doładowane i nie tylko ten, są problematyczne w zagazowaniu, pomijając wszystkie protezy które w stresie przechodzą na benzynę, to zostaje w sumie instalacja wtrysku w fazie ciekłej. Ale tu koszty niestety na razie są na wysokim poziomie.

    0
  • #8 17 Wrz 2014 23:42
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Rozumiem, że mowa tu o średnim spalaniu , a nie o maksymalnym. TSI tez miały malo palić a wychodzi jak zawsze.
    Ja jestem zwolennikiem mocy z pojemności ( a szczególnie na LPG) i jak napisałem wyzej sa o niebo lepsze silniki wolnossace np nissan, honda 3,5L 24V które pala mniej a mocy nie brakuje i przy znacznie mniejszym stopniu skomplikowania.
    Zamiast przepłacać za gwiazdę wolałbym kupić maximę, acurę, czy nawet sebringa i ( łatwo) zagazować.

    0
  • #9 18 Wrz 2014 00:16
    rakol19897
    Poziom 8  

    a masą pojazdu przesadziles troche. Dokładnie 1490kg. kilka kilometrow juz nim przejechalem. zrobilem nim trase z połudia na północ polski 700 km. srednia spalania wyszla wtedy 8.7l, a nie mialem wtedy lekkiej nogi bo bylem zmeczony i jazda byla w sumie szarpana, wiec nie jest chyba tak zle. Dla tego rozwążalem zwiększenie mocy i lpg. ludzie przecierz to nie stara s klasa zeby aż tyle miał palic.

    Dodano po 4 [minuty]:

    kupiłem go troche taniej i nawet gdy bym zamontował lpg i po czasie zacząłby sie chrzanic to znajdę na niego klienta i nie bede za dużo w plecy. lpg tak czy inaczej załoze, a tuning sobie podaruje bo posty nie zachecaja. poczekam, może jeszcze ktoś napisze cos ciekawego.

    0
  • #10 18 Wrz 2014 19:14
    manta
    Poziom 39  

    Tak, zalej go płynami, trochę gratów do środka, plus Ty i 1820 kg masz. Ja zrobiłem ponad 7000 km w ciągu dwóch miesięcy, dane podaję z trasy Karlskrone-Oslo, w całości praktycznie autostrada, trasa powrotna wyniki te same, co ciekawe spadło nieznacznie na norweskim paliwie, ale jest chyba najlepsze w eu.

    0