Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Alhambra 1,9tdi 90 KM AHU, nie działa ogrzewanie.

Concret 17 Wrz 2014 14:34 2724 8
  • #1 17 Wrz 2014 14:34
    Concret
    Poziom 12  

    Witam wszystkich. Problem jak wyżej. Zaczęły się chłodne wieczory i auto nie grzeje.
    Wymieniłem termostat, jest nadal tak samo. Działają wentylatory nagrzewnicy, zarówno jednej jak i drugiej. Mam panel klimatronik, mruga po włączeniu zapłonu, ale nie mam też klimatyzacji z racji tego, że brakuje przewodów od klimy, więc pewnie dlatego mruga. Bardzo bym prosił o pomoc, jak mogę zdiagnozować problem.

    Za wszelką pomoc i wskazówki będę wdzięczn:)


    Pozdrawiam:
    Paweł

    Dodano po 2 [godziny] 28 [minuty]:

    Sprawdziłem węże włączając zimny silnik i węże do nagrzewnicy są ciepłe natomiast przy chłodnicy zimne. A mogę jakoś sprawdzić nagrzewnice bez prucia całego kokpitu? Tak jak wspomniałem wcześniej nagrzewnica z tyłu także nie grzeje czy to może być problem z samym panelem klimatronika?

    0 8
  • #2 17 Wrz 2014 14:39
    autoas
    Poziom 42  

    Bez względu na klimatronik, nagrzewnice muszą być bardzo gorące....

    0
  • #3 17 Wrz 2014 14:53
    Concret
    Poziom 12  

    To skoro nie grzeje to sterowanie klap nagrzewnicy?

    0
  • #4 17 Wrz 2014 15:00
    autoas
    Poziom 42  

    Przecież ci piszę, że nagrzewnice muszą być gorące bez względu na klimatronik i jego klapy...więc żadne sterowanie...

    0
  • #5 17 Wrz 2014 15:18
    Concret
    Poziom 12  

    Nagrzewnice muszą być gorące skoro wraca gorący płyn dobrze mówię?

    0
  • #6 17 Wrz 2014 15:32
    autoas
    Poziom 42  

    Jeśli jesteś pewien, że nagrzewnice gorące bardzo, to wina klap (serwomechanizmu) lub sterowania nimi...

    0
  • #7 17 Wrz 2014 15:38
    Concret
    Poziom 12  

    No właśnie nie wiem czy gorące bo pewnie bez rozbierania kokpitu się nie przekonam? Wnioskuję tylko po gorących wezach. A czy tylna nagrzewnica jest jakoś zespolona z przednią? Ze skoro nie leci ciepło z pierwszej to z tylnej też nie ruszy. Czy działa niezależnie?

    0
  • #8 18 Wrz 2014 23:47
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Czy twój model auta jest w starej czy nowej budzie? Ale ANU na pompowtryskach były były juz w MK2 po 2000r, wiec na grodzi za flltrem paliwowym, patrzac od przodu, powinieneś mieć elektryczną pompkę płynu. Wspomaga ona obieg płynu na przednią nagrzewnicę i trójnikiem z silnika wężami idącymi pod podłogą do tylnej nagrzewnicy, później przez dogrzewacz do silnika. Na wolnych obrotach mechaniczna pompa silnika nic nie pomaga, Musisz mieć na 100 % sprawną tą elektryczną pompkę, która ma chodzić cały czas podczas włączonego zapłonu i silnika.
    Zdiagnozuj samą klimę i ogrzewanie -> Kanał 08, później testy 03. Odczytane błędy podaj tutaj.

    0
  • #9 19 Wrz 2014 10:37
    Concret
    Poziom 12  

    Kolego to jest silnik AHU zwykła 90 km rocznik 98' bez liftu. Po podłączeniu do komputera wyskoczyly błędy ciśnienia klimatyzacji oraz czujnika temperatury zewnętrznej z tego względu ze nie mam węży od klimy oraz po kolizji nie działa mi czujnik temperatury zewnętrznej przez co nie wyświetla temp na panelu klimatronika. Zastanawia mnie dlaczego nie grzeją akurat 2 nagrzewnice. Wczoraj wsłuchiwalem się w pracę klap sterujących nagrzewnicą i słychać ze coś się dzieje włączając obieg zamknięty, włączając nawiewy na nogi szybę czy przód a także reaguje na zwiększenie siły nadmuchu. Tylko nie wiem jak to jest ze zmianą temperatury bo jak zwiększam to słyszę takie jakby chwilowe cykanie. Nie zawsze też tylna nagrzewnica reaguje na zwiększenie siły nawiewu ale jak przełączenie na funkcję auto to działa bez zarzutu. Cholercia pomysły mi się już kończą a na dworze coraz chłodniej :-(
    R


    Si

    0