Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato 3.0 r2007 - Dziwne stuki przy uruchamianiu silnika

17 Wrz 2014 19:46 9876 14
  • Poziom 13  
    Od kilku lat mechanicy starają się znaleźć usterkę odpowiedzialną za te stuki, rozrusznik naprawiany był 6-ciokrotnie, przez ten czas wymieniona skrzynia na nową z gwarancją, 3 lata temu dwumasa, sprzęgło, łożysko i docisk kilka miesięcy temu też komplet sprzęgła. Przy odpalaniu (25% uruchomień silnika stka) słychac trzaski stuki metaliczne odgłosy. W trakcie wyłączenia silnika również słychać stukanie. Po przyjeździe do warsztatów na tą dolegliwość - był naprawiany rozrusznik (oczywiście standard u elektromechaników bendiks i automat) może na 2-3dni problem ustawał a może to był tylko przypadek
    Może ktoś spotkał sie już z tym sposobem odpalania

    najdokładniej problem słychać przy 57 sekundzie filmu
    https://www.youtube.com/watch?v=jx3SR-R_u2Q&feature=youtu.be
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 13  
    no nikt? żadnego pomysłu?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Jak dla mnie to za bardzo siadło napięcie podczas któregoś z kolei rozruchu i sterownik dał impuls na wtryski w nieodpowiednim momencie. W/g mnie problem jest w akumulatorze lub skorodowanych połączeniach głównych przewodów zasilających i masowych.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 13  
    przewody dałem już chyba wszystkie nowe, aku znów nowy, jeden przewód odp za ładowanie był też zaśniedziały wymieniony, poprawiło sie ładowanie w zime odpala bez problemu ale wstrząsy wystepują nadal
  • Poziom 15  
    Jeśli masz tam silnik taki jak w iveco to ja ostatnio wymieniałem rozrząd(łańcuchy i koła) przy okazji wycieku z pod pompy CR,po odpalaniu na starym miał dziwne klekotanie ale po czasie ustępowało.Po wymianie rozrządu klekotanie znikło i praca silnika zrobiła się dużo cichsza.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    Ale z tymi silnikami te fiaty tak mają.Serwisuje takiego w blaszaku i też to występuje.Auto z 11 r z przebiegiem nieco ponad 200tyś(od nowości w jednej firmie).Po weekendzie z ciekawości rozepnę wydech przed DPFem,bo te tłuczenie brzmi jakby właśnie coś w podłogę uderzało z tym że wszędzie wydech wisi na wieszakach.Ja podejrzewam że w trakcie występowania tej usterki, rozrusznik ma zbyt małą prędkość obrotową,prawdopodobnie spowodowaną słabym zasilaniem tego rozrusznika.
  • Poziom 13  
    napewno nie obudowa bo bym nie mial problemy z odpaleniem. rozrusznik może lecz dlaczego 7 już napraw i 2 nowe usterka sie powtarza po tygodniu..
  • Poziom 38  
    tzok napisał:
    Jak dla mnie to za bardzo siadło napięcie podczas któregoś z kolei rozruchu i sterownik dał impuls na wtryski w nieodpowiednim momencie. W/g mnie problem jest w akumulatorze lub skorodowanych połączeniach głównych przewodów zasilających i masowych.

    Albo problem z układem paliwowym, wygląda to tak jak by silnik nie odpalał na wszystkie cylindry, wtedy go "zarzuca" załapuje i chodzi już równo.
    W 57 sekundzie widać jak przez moment silnik pracuje na jakiś 400 rpm chwilę podskakuje i wchodzi na właściwe obroty.
  • Poziom 13  
    układ paliwowy. pompa wymieniona, wtryski na komputerach podobno ok, swiece żarowe nie ale napewno to nie jest przyczyną. Rok temu byly wmieniane i ten sam objaw. Co do obrotów podskoczyły bo przy odpalaniu dodaje lekko gazu inaczej czasem nie da sie odpalić przy tych stukach i aż serce boli jak tego sie słucha. Przy dodaniu gazu zalapie szybciej i odpala lepiej
  • Poziom 2  
    Powiedz,czy udalo Ci sie zdiagnozowac problem z Ducato?mam ten sam problem,w tym samy modelu,z tym samym silnikiem z tego samego roku.
  • Poziom 2  
    Witam. Mam ten sam problem w 2008roczniku. Wymieniono dwumase rozrząd akumulator. Wreszcie rozrusznik i jest trochę lepiej . Ale mam pytanie czy bo tego nie sprawdzałem czy orginalny rozrusznik może szybciej kręcić bo mam wrażenie że gdyby był żwawszy to nie było by tego efektu kopniecia .
  • Poziom 13  
    Efekt kopnięcia to nie wina rozrusznika ale małego prądu i prawdopodobnie sterowania wtryskami. U mnie montowali rozruchy formowe i te z allegro za 300zł zawsze było troszke lepiej ale nigdy problem nie ustawał z racji tej ze z czasem rozruszniki kręcą co raz wolniej
    Dzisiaj odebrałem auto od mechanika po wymianie:
    -zaworka od egr tego małego umocowanego do podszybia
    -przepustnicy na nową
    -do tego znaleziono przewód ładowania aku jakiś utleniony
    I powiem tak auto totalnie inaczej odpala i wyłącza się.
    Postaram się dodać filmik niebawem

    Kolego Tzok z postów wyżej WIELKIE DZIĘKI !!
  • Poziom 2  
    Witaj LyyynX.

    Wiec jeśli możesz określić co twoim zdaniem spowodowało poprawę ? U mnie jakiś czas temu wymieniałem egr i ten zawór który nim steruje o którym piszesz . Kiedy już odpali to silnik pracuje bardzo cicho i równo , przyspiesza jak torpeda wszystko ok. Tylko przy opalaniu tak kuje. Poduszki ok wymienione. Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Jeżeli problem występuje na nowym (lub bardzo dobrym na 100% pewności) akumulatorze to nie mam nadal pojęcia lecz w moim przypadku kolega Tzok (kilka postów wyżej trafił w sedno tylko szukania usterki to na tydzień). Jeden mały przewodzik odpowiedzialny za ładowanie akumulatora był nadtleniony, ładował ale lekko niższym prądem przez to po 2-3 dniach już był problem. Problem występuje jeszcze przy rozruszniku z "kiepskim smarowaniem" gdy generuje potrzebę większego obciążenia niż powinnien