Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes A200, W-169 - Błąd czujnika położenia wału i wałka

kolbi 17 Sep 2014 23:32 9150 29
  • #1
    kolbi
    Level 16  
    Mam taki problem z którym walczę jakiś czas, może zacznę od objawów bo to chyba najistotniejsze, praca silnika w pewnych nie określonych momentach zostaje zakłócona, a wygląda to tak jak by na ułamek sekundy został wyłączony zapłon, cały proces jest tak szybki ze nie raz nawet ciężko to wyczuć, a jedyny objaw to świecąca się kontrolka check engine, innym razem auto szarpnie nieco mocniej że wyraźnie czuć ale to dzieje się przy przyspieszaniu, zdarza sie również ze auto przy zwalnianiu na światłach po prostu zgaśnie, po czym można natychmiast zapalić jak gdyby nic.
    Za każdym razem gdy zapala sie kontrolka komputer pokazuje czujnik wału.
    Co zostało już zrobione.
    Został wymieniony czujnik wału na nowy oryginał (co ciekawe tydzień czasu wydawało mi się ze problem rozwiązany)
    Zostały przeczyszczone styki na wtyczkach i w miarę możliwości dogięte.
    Co mogę zrobić w dalszej kolejności ?, czujnik wykluczam ponieważ objawy są identyczne na obu czujnikach, najczęściej z czujnikiem są problemy po nagrzaniu a w tym przypadku na obu czujnikach ten objaw jest jednak dosyć nietypowy.
  • #3
    kolbi
    Level 16  
    1. Przewody sprawdzone żarówkami 21W i 55W, niestety wynika ze wszystko w porządku, ile czasu ma to świecić by uznać test za wiarygodny ?
    2. Co jeszcze mogę sprawdzić?
  • #4
    żałosna udręka
    Level 34  
    Jaki to dokładnie jest błąd? Statystycznie to wiązka ma pierwszeństwo przed sterownikiem. Podczas prześwietlania wiązki żarówką, mocno nią poruszaj, porościągaj itd. Potem możesz bawić się oscyloskopem, ale wyłapanie czegoś tak krótko trwającego jest trudne, a i tak nie będzie wiadomo do końca jak to zinterpretować. Jak wykluczysz wiązkę, zmień sterownik i już.
  • #5
    kolbi
    Level 16  
    Błąd, P0335 crankschaft position, wiązką nie jest do końca łatwo poruszać - szybko wpada w kolejne przewody i tworzy się coraz grubsza wiązka w plastikowym płótnie, sterownik podmienić tez nie jest łatwo bo trzeba by wszystko kodować, rozmyślam nad rozkręceniem sterownika z tym ze nie wiem czy tam widać płytkę czy czymś będzie zalana, dużo by wskazywało na zimny lut
  • #7
    żałosna udręka
    Level 34  
    Ten błąd to synchro, sygnał nieprawidłowy z czujnika wałka itd, a nie usterka stricte elektryczna czujnika wału. Zacznij od rozrządu jak kolega wyżej radzi, potem instalacja czujnika wałka.
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pewnie jak zwykle załatwi sprawę poprawienie wiązki czujnika wałka lub wymiana samego czujnika. Jak kupiłeś podróbkę czujnika wału, wymieniaj ponownie na stary oryginalny. Będziesz dłużej zadowolony niż z nowego.
  • #9
    olejopalacz2
    Level 23  
    Pewnie wyciagniety lancuch
  • #10
    kolbi
    Level 16  
    Nie do końca wiem co sprawdzić konkretnie w rozrządzie, na dodatek w ogóle mi ta koncepcja nie pasuje do moich objawów, wydaje się że błąd i usterka jest na 99% elektryczna, @Pawełwawa - czujnik jest oryginalny, przecież pisze na samym początku dlaczego raczej wykluczam czujnik.
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pawel wawa wrote:
    poprawienie wiązki czujnika wałka lub wymiana samego czujnika
  • #12
    Gerri
    Mercedes specialist
    Świeża sprawa z Mercedesa ciężarowego: brak połączenia z czujnikiem NOx. Czujnik podmieniony na nowy, podmieniony sterownik, kable sprawdzone na wszystkie sposoby, wiązka rozpruta, test na żarówkę zrobiony, zwarcia do masy nie ma. Próba ciągnięcia i wyrywania kabelków też nic nie dała. Ręce opadły. Rzutem na taśmę sprawdziłem wtyczkę czujnika (płaskie piny). Niby też brak zastrzeżeń, ale malutkim śrubokrętem podoginałem piny. I to było TO. Komunikacja wróciła, błąd się skasował. Najlepsze że kolejny raz się z tym spotkałem, i kolejny raz mnie to zaskoczyło ;)
    Sprawdź to, bo chyba podobne piny (o ile nie takie same) są we wtyczce czujnika wału. Pomimo że każdy pin składa się z kilku sprężystych części dla zapewnienia lepszego kontaktu jak widać potrafią być powodem kłopotów.
  • #13
    kolbi
    Level 16  
    Pawel wawa wrote:
    Pawel wawa wrote:
    poprawienie wiązki czujnika wałka lub wymiana samego czujnika


    Hm, jeżeli na pracującym silniku ściągnę wtyczkę z czujnika wałka nie ma żadnej reakcji, dzieje się to oczywiście na wolnych obrotach.

    W takim razie również ten czujnik raczej wykluczałem, gdyż wynikało że on nie jest w stanie zgasić silnik, chyba ze się mylę i ten czujnik również w którymś z momentów pracy zaczyna odpowiadać za zgaszenie silnika, ale z tego co mi wiadomo to nie ma on na to wpływu ?.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Gerri wrote:
    Świeża sprawa z Mercedesa ciężarowego: brak połączenia z czujnikiem NOx. Czujnik podmieniony na nowy, podmieniony sterownik, kable sprawdzone na wszystkie sposoby, wiązka rozpruta, test na żarówkę zrobiony, zwarcia do masy nie ma. Próba ciągnięcia i wyrywania kabelków też nic nie dała. Ręce opadły. Rzutem na taśmę sprawdziłem wtyczkę czujnika (płaskie piny). Niby też brak zastrzeżeń, ale malutkim śrubokrętem podoginałem piny. I to było TO. Komunikacja wróciła, błąd się skasował. Najlepsze że kolejny raz się z tym spotkałem, i kolejny raz mnie to zaskoczyło ;)
    Sprawdź to, bo chyba podobne piny (o ile nie takie same) są we wtyczce czujnika wału. Pomimo że każdy pin składa się z kilku sprężystych części dla zapewnienia lepszego kontaktu jak widać potrafią być powodem kłopotów.



    No to zrobiłem na początku, z tym że wiadomo jak jest z tym doginaniem nie ma do końca pewności czy faktycznie jest dogięte, np wtyczce przy czujniku raczej zaszkodziłem ale co nie co dogiąłem, długa wtyczka przy module również doginałem igłą, te wtyczki bardo ciężko rozmontować by ich nie uszkodzić na dodatek wtyczka przy module ma sporo pinów i jest zagrożenie że powypadają, rozmyślam jeszcze opcje z nową wtyczką przy czujniku obcym przewodem i podłączyć to do dużej wtyczki przy module, z tym że nie do końca widzę taką wtyczkę luzem do dokupienia.
  • #14
    żałosna udręka
    Level 34  
    kolbi wrote:
    jeżeli na pracującym silniku ściągnę wtyczkę z czujnika wałka nie ma żadnej reakcji
    Bo nie chodzi o brak sygnału, tylko o zakłócenie i to rzadko występujące.
  • #16
    kolbi
    Level 16  
    Dzisiaj założyłem dopiero czujnik położenia wałka, jazda próbna jakieś 7-10 Km samochód jechał w miarę ok tz nie zgasł, względnie nie było charakterystycznego szarpnięcia, podjechałem pod brame zgasiłem/zapaliłem znów pali się check engine :(.

    Ogólnie wydaje mi się że problem tkwi w wypadaniu zapłonów sporadycznie na wolnych obrotach plus gdy auto jedzie na pełnej mocy zazwyczaj między 4 a 4,5tyś obrotów jest dosyć duża niemoc jak by chciał a nie mógł, od 4,5tyś jest coś jak by odblokowanie i dalej już ładnie dochodzi do 6tyś, czy jest możliwe ze ten błąd powoduje jedna z cewek ?.
  • #17
    żałosna udręka
    Level 34  
    Z jakiego powodu zaświecił lampkę przy rozruchu? Nie odczytałeś błędów. Te nowe objawy jeśli były wcześniej, to trzeba było od tego zacząć, czyli wymiana świec i diagnostyka.
  • #18
    Ireneo
    Level 42  
    kolbi wrote:
    znów pali się check engine

    kolbi wrote:
    czy jest możliwe ze ten błąd powoduje jedna z cewek ?

    Wszystko jest możliwe jak nic nie jest jasne...Jak czytam "znów pali" to szklana kula mi kodu nie podaje...
  • #19
    kolbi
    Level 16  
    Błąd przecież był podany, znów pali się check engine to chyba wiadome ze chodzi o ten sam błąd-P0335, bo gdy było by inaczej, napisał bym że jest nowy problem i nowy bład.
  • #20
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Trzeba było jasno napisać, ponownie TEN SAM bląd. Naprawa nic nie dała. I nie da. Możesz i sto czujników wymienić.
  • #21
    kolbi
    Level 16  
    Jest napisany temat główny, jeżeli on jest dla kogoś nie jasny to po prostu niech nie odpowiada w tym temacie, pytałem czy "Ten błąd" może powodować wypadanie zapłonów a skoro napisałem "Ten" to chyba łatwo się domyślić ze błąd się nie zmienił ?, temat nie potrzebie się rozciąga, skoro wymiana czujników nic nie da a jednocześnie nie znasz możliwej przyczyny to po co dopisujesz kolejnego posta nic nie wnoszącego?.
  • #22
    Ireneo
    Level 42  
    Pewnie Paweł tak jak ja nabija sobie punkty :)
    A jeżeli chodzi o diagnozę to trzeba jednak pisać dokładnie a nie ogólnie co by nie trzeba było od nowa powoli,ze zrozumieniem czytać problem.
  • #23
    kolbi
    Level 16  
    Ponieważ auto stało a zrobiło się cieplej, wymieniłem dodatkowo czujnik wałka na nowy oryginał, czyli dla mniej wtajemniczonych, obecnie jest nowy czujnik wałka jak i wału, oba sa nowe oryginalne. Po kilku próbach problem szybko dał znać o sobie że to jednak nie czujnik wałka. Obecnie są 3 błędy.

    - Czujnik polozenia walu korbowego
    - Otwarty lub zwarty obwód czujnika polozenia walu rozrzadu
    - Czujnik położenia wału korbowego; Błędny sygnał
  • #24
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Sprawdziłeś oscyloskopem co wchodzi na sterownik z czujników? Przeglądałeś zasilania czujników? Tu masz problem. Dla mniej wtajemniczonych, auto oddać do warsztatu elektroniki pojazdowej.
  • #25
    kolbi
    Level 16  
    Oscyloskopu niestety nie mam, wiązki sprawdzałem już kilkakrotnie i są jak nowe. Zakładów sensownych nie znam w swoich stronach.
  • #26
    mitra451
    Level 9  
    Witam!!
    kolbi jak się skończyła sprawa z a klasą mam ten sam problem ręce opadają
  • #27
    kolbi
    Level 16  
    Witam, naprawa się jeszcze niestety nie skończyła, nadal jest ta sama usterka, obecnie często w komputerze zapisuje mi błąd:

    - czujnik położenia wału korbowego
    - otwarty lub zwarty obwód czujnika położenia wału rozrządu
    - czujnik położenia wału korbowego, błędny sygnał

    nie raz jest tylko błąd położenia wału w zaleznosci jak długo sie nie kasuje błędów, dużo wskazuje że problem jest w sterowniku lecz nie sprawdziłem sterownika bo nie bardzo wiem gdzie, a dodatkowo ten sterownik mi nie do końca pasuje mimo że innych tropów nie widzę.
  • #28
    mitra451
    Level 9  
    W start diagnozie jest opcja adaptacji czujnika położenia wału po wymianie czujnika lub po wyciągnięciu silnika u minie ten proces nie poszedł bo uwalony mam termostat a żeby przeprowadzić adaptacje tem. silnika musi być 70 stopni wymienię termostat i będę próbował
  • #29
    kolbi
    Level 16  
    Tak z innej beczki, również wymieniałem termostat wstawiłem oryginalny a i tak nie wydaje mi się żeby działał całkiem prawidłowo, więc jak już będziesz wymieniał to lepiej również wstaw oryginalny .
  • #30
    grzes7113
    Level 11  
    Witam, czy autor tematu rozwiązał problem?