Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowarka do baterii akumulatorków AA

_Bezimienny_ 18 Wrz 2014 23:02 1014 6
  • #1 18 Wrz 2014 23:02
    _Bezimienny_
    Poziom 6  

Witam.

Jestem w trakcie budowy wzmacniacza słuchawkowego na TDA7050. Wzmacniaczyk będzie zasilany bateriami.
    Tutaj pierwsze pytanie do Was drodzy forumowicze jakimi ?
    Chodzi mi o to jakie będą najlepsze oczywiście za rozsądną cenę ? Ni-MH czy może Li-ION czy może jeszcze jakieś inne ? Sam zastanawiam się nad takimi :
    AKUMULATOR 18650 4,2V 4200mAh LI-ION - nie wstawiam linku do aukcji z wiadomego powodu. Nie mam pojęcia jakie będą najlepsze do tego celu?

Drugie pytanie to czy ktoś doradzi mi czy kupić do tych bateryjek ładowarkę jakąś gotową czy może zrobić samemu ?

Pragnę również dodać, że nie znam się za bardzo na tym jak idealnie ładować dane baterie - akumulatorki.
    W domu posiadam także akumulatorki Ni-MH o pojemności 1900mAh do tego jeszcze inne jakieś których nie mam teraz pod ręką ale wiem, że mają pojemność 2500mAh i byłbym szczęśliwy jeśli jedną ładowarką mógłbym naładować te wszystkie baterie (a w pzyszłości może jeszcze inne o innej pojemności)?
    Proszę o wyrozumiałość szukałem już podobnych tematów ale brak jest schematów jak i opini, które bateria nadadzą się lepiej w moim mini wzmacniaczu.
    Pozdrawiam wszystkich i czekam na propozycje i pomoc.

0 6
  • #2 18 Wrz 2014 23:06
    pawlik722
    Poziom 20  

Kolego sam stosuje do wielu projektów i urządzeń ogniwa 3.7V, jedyny ich minus trzeba zbudować specjalną ładowarkę. Polecam tanio można kupić uszkodzone baterie od laptopów zazwyczaj większość ogniw ciągle jest dobra w środku wystarczy że padnie jedno a cała bateria przestaje działać:) Można również kupić nowe ale tanie są badziewne a dobre średnio opłacalne w zakupie dlatego stosuje odzysk z baterii laptopów;)

0
  • #3 18 Wrz 2014 23:08