Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat/Doblo/ - Klekot po zdjęciu paska rozrządu

19 Wrz 2014 02:11 3060 15
  • Poziom 29  
    Witam. Koledzy szukam pomocy w naprawie auta.

    Fiat Doblo 1.4 benzyna 77KM 8V 2006 r. (lift)

    Strzelił mi simmering od wałka rozrządu i wyciekał mi olej, co skutkowało zaolejonym paskiem rozrządu.
    Postanowiłem naprawić usterkę i oddałem samochód koledze, który trochę działa z samochodami i robi mi ogólne naprawy w tym aucie.
    Po zdjęciu koła pasowego (nie wiem czy dobrze to nazywam) paska rozrządu okazało się, że nie ma tam żadnego klina ani stożka, tylko koło jest kręcone bezpośrednio do wałka - czy to się nazywa wariator?
    W każdym razie, kolega ustawił koło zamachowe w pozycji 0 i zaczął ustawiać rozrząd i się zaczęło...
    Auto odpaliło, ale chodzi bardzo dziwnie, jakby "topornie", trochę trzepie silnikiem i nie równo chodzi, ale dało się jechać, nie czułem żeby był bardzo zmulony.
    Jest tylko taki problem, że strasznie klekocze i przestawianie paska o ząbek w tył czy w przód nie przynosi żadnego efektu, nic się nie dzieje, za każdym razem auto dziwnie chodzi i słychać to klekotanie.
    Podobno ten rozrząd się blokuje zanim się to koło zdejmie - po zdjęciu pokrywy zaworów na końcu wałka są takie jakby ząbki, które się blokuje, ale kolega tego nie zrobił i ściągnął to koło.
    Czy da się to jakoś ustawić Panowie bez jakiegoś oprzyrządowania?
    W sumie jak by nie przestawiał ząbków, to auto zachowuje się tak samo, co ponoć jest bardzo dziwne, bo nawet po przestawieniu o 2 czy 3 ząbki czy to w lewo czy w prawo efekt pracy silnika się nie zmienia.

    Tak obserwując z boku pracę tego górnego koła napędzanego przez wałek rozrządu mam wrażenie, ze ono "lata" pomimo tego, że jest na pewno dokręcone.

    Poradźcie co z tym fantem, albo kogo można polecić z okolic Wałbrzycha do ustawienia tego lub diagnozy usterki.

    Z góry dziękuję za pomoc!
  • Poziom 34  
    W tym silniku jak słusznie zauważyłeś jest wariator, bo są zmienne fazy rozrządu . Nie ustawisz dobrze rozrządu bez właściwych blokad .
  • Poziom 42  
    End napisał:
    bo nawet po przestawieniu o 2 czy 3 ząbki czy to w lewo czy w prawo


    To w sumie o 6 zębów przestawiałeś... Pomierz kompresję i zapewne czapka w górę będzie...
  • Poziom 34  
    Wpisz w wyszukiwarkę "wymiana rozrządu Fiat grande punto 1.4 8V to taki sam silnik . Po zakupie blokad (koszt około 200 zł ) i poczytaniu Autodaty lub E learna możesz brać sie do wymiany. Wcześniej tak jak kolega Kortyleski radzi zmierz ciśnienie sprężania.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ustawienie rozrządu +- 3 ząbki musiało doprowadzić do pokrzywienia zaworów. Ja jestem ciekaw jak ustawił wałek....
  • Poziom 29  
    Witam. Panowie, tak jak piszecie... głowica do góry, bo na pierwszym cylindrze brak kompresji - wywalony zawór.
    Gdybym wiedział, że ten rozrząd to taka jazda, to nawet bym nie dał tego ruszyć, ale teraz już po fakcie.
    Jestem w trakcie ściągania głowicy, jutro do planowania i cała reszta tj. uszczelki itd.
    Ładnie poleciałem na tym rozrządzie.
    Ten pasek też pewnie do wymiany, bo po kolizji, więc wymienię i to.

    Szukam mechanika z okolic Wałbrzycha, który ustawi mi ten rozrząd tak jak ma to być, bo już nie dam żadnemu człowiekowi tego ruszyć, który nie jest fachowcem w tym temacie.
    Z tego co wiem, to wymagane są te blokady i bez tego nawet nie podchodzić, bo temat będzie na nowo.
    Jeśli jest tutaj ktoś z Wałbrzycha lub okolic to proszę o kontakt, bo auto jest mi potrzebne do pracy i przez to całe zamieszanie mam poważny problem.

    Mam jeszcze pytanie odnośnie tego wariatora.
    Czy on jest do wymiany po tej kolizji?
    Facet go rozkręcił i poskładał, ale boję się, że coś może być nie tak z nim.
    Ewentualnie gdzie to kupić i ile może kosztować - z tego co się dowiedziałem to tanio nie będzie...

    Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje.
  • Poziom 34  
    Wariator po rozbiórce raczej do wymiany , cena około 700zł . Zakup raczej tylko w ASO.
  • Poziom 29  
    A dlaczego do wymiany? Możesz podać uzasadnienie? Bo on był rozkręcony i poskładany ponownie, czy samo rozkręcenie go psuje?
    Jeśli tak, to w jakim celu robią to rozkręcane a nie na stałe?

    Będę wdzięczny za odp. bo ciekawi mnie ten temat bardzo.
  • Poziom 34  
    W service manual do Fiat Grande Punto z tym silnikiem jest napisane , by nie demontować wariatora. W razie usterki tego elementu wymianie podlega cały wariator. Nie rozumiem dlaczego ten mechanik go rozbierał.
  • Poziom 29  
    Witam.

    Panowie czy jest możliwość zakupu tego wariatora gdzie indziej niż ASO? Może macie jakieś namiary na sklep w którym kupię to w ludzkiej cenie?
  • Poziom 29  
    Witam. Udało mi się kupić za 480zł wariator, ale że podobno to jakaś nowa wersja, to ten elektro-zawór/sterownik na pokrywie zaworów też muszę wymienić, bo nie będzie działało. Ta dodatkowa zabawka kosztuje 270zł.

    Dzięki za pomoc.
  • Poziom 34  
    Nie wiem czy, ten nowy czujnik będzie pasował do tego starego wałka rozrządu.
  • Poziom 29  
    Czyli musiałbym jeszcze wałek nowy kupić??
  • Poziom 29  
    Witam, a czy założenie nowego wariatora wymaga jakiegoś jego ustawienia, czy można go ustawić w dowolnej pozycji? Bo cała reszta ma jakieś znaki do blokowania, ale wariator nie ma nic i nie wiem jak to ustawić.