Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi 80 b3 - za duże spalanie

19 Wrz 2014 12:07 3198 26
  • Poziom 10  
    Witam posiadam audi 80 b3 1.8 jak dobrze pamiętam 88 km na gaźniku keihin.Zakpiłem zregenerowany gaźnik na allegro auto praktycznie odpaliło bez trudu na benzynie.Wybrałem się na analizator spalin do znajomego diagnosty.Poustawiał ten gaźnik wszystko super.Po kilku miesiącach założyłem gaz I generacji.Gazownik powiedział wyjeździć 3 pełne zbiorniki i dopiero jak się to wszystko poukłada brać się za regulacje spalani.Butla 30 parę litrów już nie pamiętam i standardowo 206 km na pełnej butli i koniec.Na początku mogłem sobie na to pozwolić. Później sam pokręciłem na parowniku i na wężu silniczka krokowego nie mam.Aktualnie jest tak za 50 zł gazu zrobię ok 160 km.Pojechałem do gazownika myśląc że coś poprawi zaślepił jeden dopływ powietrza zimnego do parownika.Zmniejszył obroty na biegu jałowym miałem ok 950 teraz jest coś koło 500.Dopływ powietrza do filtra powietrza był skierowany fabrycznie do przodu,przekręcił to do tyłu stwierdził że tak ma zostać ok. Ja nie wnikam on zna się lepiej dużo już tych instalacji założył nikt na niego nie narzeka.Co mam zrobić by ten samochód mniej palił.Silnik dogrzany wymieniony termostat, płynem zalany, ogrzewanie super.Czujniki w króćcu dobre podpowiedzcie coś? bardzo proszę.
  • Poziom 10  
    Zapomniałem napisać kod silnika ne.No nikt nic nie napisze.
  • Poziom 29  
    Ile pali benzyny? Taka instalacja jest mocno archaiczna i mało precyzyjna niestety, zwiększenie spalania o 1/4 to normalny efekt.
  • Poziom 10  
    to zregenerowany gaźnik więc pewnie mnie ok 8 -10 litrów na 100 km.Czyli to nie zbyt trafna oszczędność na ty gazie.Co tam może być nie tak mnie to ciekawi?
  • Poziom 29  
    Nie pewnie tylko sprawdź, wątpię, że w mieście spali mniej jak 10-12.
  • Poziom 16  
    elemen_th napisał:
    wątpię, że w mieście spali mniej jak 10-12.

    Zgadzam się moje Audi właśnie tyle paliło, i niewiele da się z tym zrobić, albo pali mało i nie ma czym jechać albo pali 12L i jest czym jechać, coś za coś.

    Tylko w moim B3. był gażnik Weber, śmigało to jak złoto, palił w trasie ok 8L a na mieście 10 do nawet 13L.
  • Poziom 10  
    A co będę sprawdzał przepalanie na benzynie to tylko po nocy.Nie stać mnie na benzynie jeździć myślałem że na gazie zaoszczędzę.Kurde gdyby nie to że robiłem go dla siebie i trochę już zainwestowałem w niego to głowy bym sobie nie zawracał tym spalaniem i gazem.Pewnie jak by to był choć mono wtrysk jak już w b4 czy golfy 3 lepiej by to paliło i przede wszystkim mniej.Nie wiem co już mam z tym robić?
  • Poziom 29  
    Trzeba było sobie kupić małe autko segmentu A lub B z małym silnikiem na wtrysku ale chciałeś mieć furę po grubości to tak to wygląda. Sorry.
  • Poziom 10  
    Czyli tak naprawdę nic się nie dowiedziałem.Liczyłem że ktoś mi podpowie do czego się jeszcze można przyczepić.Nie interesuje mnie mały samochód radzę sobie na drodze problemów z parkowanie mnie mam.
  • Poziom 29  
    I myślałeś, że każdy samochód pali tyle samo bez względu na rozmiar i zastosowany w nim silnik? Chcesz jeździć tanio kup małe auto. Kupiłeś duży i ciężki samochód ze starym silnikiem gaźnikowym więc nie spodziewaj się, że będziesz jeździł nim ekonomicznie.
  • Poziom 16  
    paweł12120 napisał:
    Pewnie jak by to był choć mono wtrysk jak już w b4 czy golfy 3

    Jak masz pieniążki to można podstawić wtrysk i całą resztę od VW Vento.
    Silniki oba auta mają praktycznie takie same, osprzętem się tylko różnią. Ale czy się opłaci, sam kiedyś miałem poważne plany co do polepszenia B3, ale to się po prostu nie opłaca taka przeróbka.
  • Poziom 23  
    moja audi b4 na trasie spala ok 6
  • Poziom 29  
    Dodaj, że jak jedziesz max 90 i masz silnik na wtrysku.
  • Moderator Samochody
    W przypadku instalacji I/II generacji jaki niby wpływ na spalanie LPG ma mieć fakt czy silnik jest na gaźniku czy na wtrysku? Przecież rodzaj zasilania w benzynę nie ma tu żadnego znaczenia, a zarówno instalacja I jak i II generacji to są instalacje podciśnieniowe, tzw. mikser to jest zwykły gaźnik podciśnieniowy, montowany "szeregowo" z oryginalnym gaźnikiem lub wtryskiem.

    Zadbaj o to by mieć sprawny termostat i hamulce oraz dobrze ustawioną geometrię i napompowane opony. Staraj się jeździć ekonomicznie, tj. dynamicznie się rozpędzaj i staraj utrzymywać stałą prędkość, analizuj sytuację na drodze przed sobą, zwalniaj zawczasu, unikaj zatrzymywania się, minimalizuj używanie hamulców. Gdybyś miał instalację przynajmniej II generacji wchodziło by do tego hamowanie silnikiem, ale na I generacji jest to bezcelowe a nawet niebezpieczne.

    Gazu do butli nigdy nie nalejesz do pełna, jeśli w mieście uzyskasz tą "szafą" spalanie na poziomie 10-11l/100km to należy to uznać za dobry wynik.
  • Poziom 10  
    Ok to kolego jak wytłumaczysz to że nawet ten jedno punktowy wtrysk w b4 2.0 90 km pali mniej na tym wtrysku niż moja 1.8 na gaźniku?
  • Moderator Samochody
    Po to głównie wymyślono wtrysk, żeby lepiej dobierać skład mieszanki i zapewnić większą ekonomikę. Choć przy zasilaniu LPG nie ma to większego znaczenia, jedynie o tyle, że instalacja II generacji w samochodzie z wtryskiem SPI ma możliwość pewnej korekcji składu mieszanki w oparciu o odczyt z sondy lambda.
  • Poziom 10  
    Ok czyli zrozumiałem nic się nie da zrobić bo ten samochód nie będzie mało palił znaczy 10 litrów gazu
  • Moderator Samochody
    10 litrów LPG po mieście to spali Astra z silnikiem 1.6... spalanie gazu masz ok 25-30% większe niż benzyny. Jak bardzo chcesz szukać oszczędności to albo wypróbuj BLOSa albo wymień kolektor wydechowy na taki z miejscem na sondę, wstaw sondę i przerób instalację na II generację... ale raczej prędko Ci się to nie zwróci, jeśli w ogóle.
    Mikser masz dedykowany czy jakiś uniwersalny? Bardzo "rzeźbioną" masz tą instalację - typu zdławiony dolot?
  • Poziom 10  
    Tylko to co zrobił gazownik.A z tym mikserem to też trochę się o czekałem na niego nie było takiego od ręki może jakiś nie typowy
  • Poziom 16  
    Jaką masz instalacje BRC czy lovato ??? tak czy siak ten motor spali tyle ile potrzebuje.
    Jest rozmowa o silniku 1,8 L ja miałem to samo , te silniki są nie ekonomiczne palą sporo, fakt kopa mają , ale coś za coś.
  • Poziom 10  
    Jaka instalacja tego na teraz nie wiem wiem na pewno że parownik tomasetto taki mi polecał gazownik podobno ma jakieś wzmacniane membrany lepsze niż te lovato czy brc
  • Poziom 10  
    Ok już sobie wyjaśniliśmy chodź bardzo jestem z moim audi zżyty spróbuje go sprzedać strasznie się napaliłem na citroena xantie.Gorzej że to zawsze coś nowego w moim już nic mnie nie zaskoczy bardzo dbam o audi ale nie pasuje mi to spalanie i muszę z nim uciekać.Wielkie dzięki za odpowiedzi.
  • Poziom 29  
    Citroen Xantia jest dość ciężki w benzynie spali 10 w mieście jak nic. Chcesz ekonomicznie to kup małe auto, maksymalnie kompakt.
  • Poziom 39  
    Xantia... Dobry pomysł... Do tej b3 za paczkę gwoździ kupisz wszystko na każdym szrocie, świece, kable, kopułka, palec rozdzielacza, filtry, pasek rozrządu w jakim stanie? Kompresja mierzona? Opory toczenia, wybieg auta, szerokość opon i tak prozaiczna sprawa jak ciśnienie w kołach, cokolwiek z tego sprawdziłeś?
  • Poziom 10  
    przewody świece palec mam nowe.Filtry rozrząd nowe opony 14 tki teraz już mam zimowe.Kompresja była mierzona na teraz nie pamiętam mało co różniła się od książkowej dla kodu silnika ne ciśnienie w kołach 2,2.Martwię się o głowicę może mam padnięte uszczelniacze trochę tego oleju dolewam nie wiem czy nie za dużo .Zawieszenie wszystkie katy wszystko ok wahacze tulejowane łożyska w kołach przód i tył wymienione może to po prostu ma dużo palić ale tylko tylko 1.8
  • Poziom 39  
    W tą kompresje to trochę nie bardzo chce mi się wierzyć że książkowa. Zmierz wałek rozrządu pod kątem zużycia krzywek.
  • Poziom 10  
    Nie będę tego mierzył później coś wyjdzie nawet nie mam za co zrobić remontu.Temat zakończony