Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa C - Czy przegub kwalifikuje się do wymiany?

kryst16 19 Sep 2014 17:02 20064 21
  • #1
    kryst16
    Level 22  
    Witam...
    Jestem posiadaczem Corsy C z 2004 roku z przebiegiem, 185 tysięcy, a w rzeczywistości myślę że więcej. Zauważyłem dość duże luzy przegubów wewnętrznych, podczas szybszego puszczenia sprzęgła, dodania lub ujęcia gazu słychać puknięcie. Poduszki silnika całe, skrzyni również.
    Załączam filmik z luzu jednego przegubu. Drugi również posada luz na boki ale trochę mniejszy.

    Czy przyczyną może być uszkodzony przegub? Czy wyrobiło się coś w skrzyni biegów?
    Proszę o jakieś rady.
    Dziękuje.



  • #2
    kawajo
    Level 17  
    Niestety wygląda na problem z łożyskowaniem w skrzyni

    Moderated By manta:

    Bzdura.

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    Ostrzeżenie.

  • #3
    kryst16
    Level 22  
    Też tak właśnie przypuszczałem bo rusza się tak jakby w środku w skrzyni. Kurcze... kupię chyba jakiś przegub i sprawdzę.
  • #4
    kawajo
    Level 17  
    Zakup nie ma sensu bo po jego wyjęciu już będziesz wiedział
  • #5
    kryst16
    Level 22  
    Wyjmę go i sprawdzę, ale chyba mało możliwe jest jego uszkodzenie gdyż wydaje mi się patrząc na zdjęcia że do skrzynki wchodzi tylko frez więc musiałby on być w tragicznym stanie żeby miał aż taki luz, też przypuszczam uszkodzenie w skrzyni ale zobaczymy.
  • Helpful post
    #6
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pogadaliście Sobie?

    To do założyciela tematu, masz uszkodzony przegub zewnętrzny, on ustala pozycję półosi, jeśli są luzy wzdłużne, jak na filmiku, świadczy to o jego zużyciu, lub nadmiernym luzie połączenia z półosią. Co do przegubu wew. jest to przegub kompensacyjny, mający za zadanie umożliwienie pracy zawieszenia, żargonowo suwliwy, sprawdzamy go na bicie promieniowe i luzy kątowe. Flansze w oplu nie są na sztywno połączone z mechanizmem różnicowym, o ile nie następuje zniszczenie uszczelnienia , luz poprzeczny jest do zaakceptowania.
  • Helpful post
    #7
    kawajo
    Level 17  
    manta wrote:
    masz uszkodzony przegub zewnętrzny
    ciekawa teoria gdy luz jest w okolicy wewnętrznego
  • Helpful post
    #8
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Rozbierałeś to? Wiesz jak to jest złożone, bo zaczynam myśleć że piszesz tylko to co na innych forach przeczytałeś :D
  • Helpful post
    #9
    kawajo
    Level 17  
    Przynajmniej nie piszę głupot.
  • #10
    kryst16
    Level 22  
    manta wrote:
    Pogadaliście Sobie?

    To do założyciela tematu, masz uszkodzony przegub zewnętrzny, on ustala pozycję półosi, jeśli są luzy wzdłużne, jak na filmiku, świadczy to o jego zużyciu, lub nadmiernym luzie połączenia z półosią. Co do przegubu wew. jest to przegub kompensacyjny, mający za zadanie umożliwienie pracy zawieszenia, żargonowo suwliwy, sprawdzamy go na bicie promieniowe i luzy kątowe. Flansze w oplu nie są na sztywno połączone z mechanizmem różnicowym, o ile nie następuje zniszczenie uszczelnienia , luz poprzeczny jest do zaakceptowania.


    Dziękuje za odpowiedz.
    Tylko że ten przegub rusza się na boki. Ten na filmie to jest wewnętrzny trzymałem za półoś i ruszałem nią w lewo, w prawo góra dół. Jednak zastanowię się nad tym gdyż ponad rok temu po zakupie samochodu wykryłem uszkodzenie osłon gumowych przegubów zewnętrznych, wymieniłem tylko osłony gdyż przeguby nie "tykały" na skręconej kierownicy.
    Czyli to usterka zewnętrznego?

    Właśnie zastanawiałem się nad tym dlaczego przy takim luzie nie mam wycieku oleju na simeringu skrzyni.
    Porównywałem też z Corsą B i ona nie ma żadnego luzu, wszystko na sztywno. Nie wiem co o tym myśleć.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Z tego co ja wiem do skrzyni wchodzi tylko frez więc żeby miał taki luz musiało by go praktycznie nie być, wtedy samochód by nie jechał. Wycieku oleju też nie mam więc nad tym się też zastanawiam, przy takim luzie jeśli on by dopiero powstał wyciek miał by miejsce. (Tak mi się wydaje).

    Dodano po 50 [sekundy]:

    Spokojnie :-) ja już nie wiem co o tym wszystkim myśleć...
  • Helpful post
    #11
    kawajo
    Level 17  
    kryst16 wrote:
    Czyli to usterka zewnętrznego?
    nie skoro
    kryst16 wrote:
    nie "tykały" na skręconej kierownicy.
  • #12
    kryst16
    Level 22  
    Link
    Tak wygląda przegub wewnętrzny do skrzyni do mechanizmu różnicowego wchodzi tylko frez jeśli się nie mylę.
    Porównałem to z Corsą B nie mam pewności czy miała tą sama skrzynię to tam wszystko było sztywno, zero luzów.
    U mnie trzymałem za półośkę i ruszałem ją na boki.
    Nie mam wycieków oleju, przeguby zewnętrzne nie "tykają" jak to często ma miejsce przy ich uszkodzeniach.
    manta bardzo proszę o wyjaśnienie gdyż nigdy tego nie rozbierałem (w innych samochodach tak ale w Corsie C nigdy) i nie wiem czy co o tym myśleć.

    Możliwe jest uszkodzenie zewnętrznego gdyż kiedyś była uszkodzona osłona wymieniłem tylko ją ale że ma to aż taki wpływ na wewnętrzny to nawet nie przypuszczałem.
    Zawsze myślałem że zewnętrzny jak pada tyka podczas ruszania na skręconych kołach.

    Zgubiłem się :D Ale fajnie się czasami dowiedzieć czegoś nowego.
  • #13
    kawajo
    Level 17  
    kryst16 wrote:
    tylko frez jeśli się nie mylę.
    nie mylisz
    kryst16 wrote:
    myślałem że zewnętrzny jak pada tyka podczas ruszania na skręconych kołach.
    dokładnie
  • Helpful post
    #14
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przeguby są pasowane z dużym luzem, dlaczego? Opel zaoszczędził i zastosował trój ramienną imitację przegubu, aby zapobiec przekazywaniu wibracji wynikających z pracy mechanizmu różnicowego, zastosowano większy luz przegub-kosz satelitów, o ile dobrze pamiętam możliwość odchylenia kątowego przegubu wynosi około 6,5°.
    Służy to niwelacji różnic prędkości kątowej przekazywania ruchu obrotowego. Całość jako złożenie, pracuje w sumarycznym mniejszym kącie dla pojedynczego układu kinematycznego.


    Zauważ że po połączeniu typu frez, jak to nazwałeś, masz część cylindryczną z rowkiem odprowadzenia oleju, to jest część odpowiedzialna za tłumienie wibracji.
    Swoją drogą przeanalizuj, jak działają te rowki w czasie jazdy, to też pewna ciekawostka :D
  • #15
    kryst16
    Level 22  
    Czyli co mogę mieć uszkodzone??
  • #16
    kawajo
    Level 17  
    Quote:
    Bzdura.

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    Ostrzeżenie.
    Manta możesz to wyjaśnić czy to tylko dlatego że podważa twoje zdanie
  • #17
    kryst16
    Level 22  
    manta mógłbyś napisać coś więcej bardzo proszę bo zastanawiam się co mogę mieć uszkodzone.
  • #18
    kryst16
    Level 22  
    manta czytam, czytam i jeszcze poczytam, ale chyba już dużo rozumiem, rzeczywiście w Oplu nie jest to składane na sztywno ale ludzie mają takie problemy w innych Oplach i po wymianie przegubów jest oki, fakt mają inne objawy np. drgania, zazwyczaj z tego co czytam w przypadku przegubów trójramienny z kompensacją wzdłużną wszystko jest dość luźne żeby do minimum zmniejszyć tarcie a krzyżak posiadający trzy ramiona dobrze tłumi drgania. Tylko że luźne jest połączenie krzyżak-dzwon.
    Jedyne co mnie zastanawia to brak wycieków przy tak duży luzie.

    Czyli myślisz że taki luz na boki jest normalny?

    Jutro przyjrzę się dokładnie jeszcze przegubom zewnętrznym.

    Dziwne tylko to że w Corsie B kolegi nie ma takich luzów a budowa podobna.

    Dodano po 4 [minuty]:

    ozi-77 wrote:
    kawajo wrote:
    Quote:
    Bzdura.

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    Ostrzeżenie.
    Manta możesz to wyjaśnić czy to tylko dlatego że podważa twoje zdanie

    Ja widzę że nikt na tym forum nie może być mądrzejszy od moderatora bo On wie wszystko najlepiej a kto podskoczy to należy go zablokować. Czasami to wydaje mi się że to forum jest kontrolowane przez ruskich bo u nich tak właśnie wszystko działa. Ciekawe jak się okaże że ' kawajo' miał rację. Bardzo proszę tego kto założył temat napisanie jaki był finał.


    Napiszę jak coś się dowiem. manta nakierował mnie na dobry trop bo zacząłem o tym czytać, ale niestety napisał wszystko i nic. Bo to takie gdybanie że ma być luźno a nie musi. Więc zobaczymy.
  • Helpful post
    #19
    przemek25l
    Level 29  
    Manta ci juz napisał teraz trzeba się brać do roboty i upaprać się smarem. Nikt nie powie ci na 100 % przez internet. Mechanik bierze za robotę a często w tej cenie jest zawarta tak trudna diagnoza jak sam teraz widzisz. Wiec zacznij sprawdzać co jest a nie tylko pisać. Czekamy na twój ruch.
  • #20
    kryst16
    Level 22  
    Ok, od jutra zaczynam, jak tylko coś ustalę będę informował na bieżąco. Wszystkie prace będę dokonywał sam więc na pewno czegoś nowego się nauczę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Więc dziękuje za informacje, wezmę pod uwagę że możliwe że ma być tak luźno, a demontaż pokaże więcej.
    Pozdrawiam.
  • #21
    kryst16
    Level 22  
    Dzisiaj sprawdzałem przeguby zewnętrzne, jeden do wymiany na 100%, zakupiłem go i wymienię w poniedziałek wieczorem, zobaczymy jakie będą efekty.
  • #22
    kryst16
    Level 22  
    Wymieniłem jeden przegub zewnętrzny, luz na wewnętrznym pozostał, możliwe że troszkę mniejszy, stuki i szarpania podczas dodawania i ujmowania gazu praktycznie ustały. Został do wymiany jeszcze jeden przegub zewnętrzny.
    Dziękuje za rady.
    Pozdrawiam.