Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Junkers Cerapur Smart ZWB28-3C - Serwis gwarancyjny odmawia wykonania usługi

Jażem 19 Wrz 2014 23:21 2445 8
  • #1 19 Wrz 2014 23:21
    Jażem
    Poziom 2  

    Witam,
    Potrzebuję informacji jak rozwiązać problem z serwisem gwarancyjnym Junkers, lub gdzie najlepiej taką informację otrzymać.
    Bliska mi, samotna osoba ma problem z naprawą gwarancyjną kotła kondensacyjnego Junkers Cerapur Smart ZWB 28-3C.
    Bylem w maju z wizytą w Polsce i wtedy dowiedziałem się, że kocioł nie grzeje wody użytkowej. Zdążyłem w czasie krótkiej wizyty znaleźć i zamówić miejscowy autoryzowany serwis Junkers. Pan szybko znalazł usterkę, stwierdzając, że to zawór trójdrogowy i że dowolna funkcja, ale tylko jedna, może działać. Przełączył więc z ogrzewania na wodę użytkową i obiecał wymienić część na drugi dzień. Przyjechał i zdziwił się , że część jest już inna, niż dotychczas. Inny model. Obiecał w krótkim czasie z nią dotrzeć. Ale tak się nie stało przed moim wyjazdem. Po raz kolejny właścicielce udało się dopiero w lipcu. Przysłał współpracownika, który nic nie zdziałał.
    Teraz jest już lekka panika, więc mimo podwójnego rodzaju kłopotów z dodzwonieniem się, w końcu ponownie właścicielka kotła nawiązała kontakt. I natychmiast musiała skorzystać z pomocy medycznej, bo ta sama firma - autoryzowany serwis Junkers, poinformował ją, że część jest wyłączona z gwarancji i kosztuje 650zł. Oczywiście okoliczności nie sprawiają, że brzmi to wiarygodnie. A czasu na żmudne przepychanki już nie ma.
    Prośba brzmi: gdzie mogę znaleźć listę części wyłączonych z gwarancji i czy takie wyłączenia w ogóle dotyczą integralnych części kotłów?
    Gdzie mogę szukać pomocy w rozwiązaniu problemu?
    Jak skłonić serwis do usunięcia usterki, jeżeli część nie jest wyłączona z gwarancji?

    0 8
  • #2 19 Wrz 2014 23:28
    Darkdarkman
    Poziom 29  

    W karcie gwarancyjnej ujęte są wszystkie nieregulowane w KC aspekty.
    Jeśli nie ma tam nic o wyłączeniu tego zaworu, to znaczy, że wyłączenia nie ma.
    Często wystarczy napisać rzeczowego maila do centrali firmy, a wiele rzeczy z niemożliwych staje się załatwianymi od ręki :)

    0
  • #3 19 Wrz 2014 23:47
    Jażem
    Poziom 2  

    Darkdarkman, dzięki za szybki odzew. Opis jaki tu wkleiłem, to właśnie kopia maila, jaki wysłałem chwilę wcześniej do centrali Junkersa. Ponadto w przyszłym tygodniu spędzę w Polsce 4 dni robocze i w tym czasie planuję odwiedzić osobiście ów serwis z papierami urządzenia i dyktafonem. Chcę ich zapytać najpierw o źródło informacji nt. części wyłączonych z gwarancji. Mały kłopot jest, bo namiary na ten serwis na stronie Junkersa nie zawierają numeru budynku, a ulica jest bardzo długa. No ale trzeba cisnąć.

    0
  • #4 19 Wrz 2014 23:50
    niewolno2
    Poziom 39  

    Jeżeli nawet istnieje tzw. lista części wyłączonych z gwarancji to żądaj od serwisu aby w formie pisemnej z uzasadnieniem przesłali ci takową i wtedy możesz spokojnie zgłosić się do Rzecznika Praw Konsumenta i oczekiwać na odpowiedź.

    0
  • #5 19 Wrz 2014 23:58
    Jażem
    Poziom 2  

    niewolno2, znakomite konkrety. Dzięki.

    0
  • #6 20 Wrz 2014 03:16
    piotr_boncza
    Poziom 29  

    Może zacznij od kontaktu z regionalnym centrum serwisowym. Jesli podasz lokalizację będę mógł pomóc. Nie wydaje mi się, aby możliwa była odmowa wymiany, o ile przyczyna uszkodzenia nie leży po stronie użytkownika, ale takie uzasadnienie powinno być wpisane przez serwis do karty gwarancyjnej.

    0
  • #7 20 Wrz 2014 18:28
    Jażem
    Poziom 2  

    Do piotr_boncza. Wiem, że zdarzają się klienci zdumieni własną winą. Nie będę tu niepotrzebnie przeprowadzał procesu udowadniającego, że to nie jest jeden z tych przypadków. Jak widać nawet serwis nie próbuje tego sugerować.
    Nie znalazłem w promieniu 50km niczego, co w nazwie miałoby frazę "Regionalne Centrum". Sprawa jest w powiatowym mieście - Chrzanów. Mamy tu nawet jednego z kilku Małopolskich Rzeczników Praw Klienta, więc ten serwis być może jest właśnie takim regionalnym centrum. Mamy go najwyżej kilometr od domu i gdy chcieliśmy zrobić przegląd przedłużający gwarancję, najbliższy kolejny od razu się zdziwił, że do niego dzwonimy, mając na miejscu autoryzowany serwis.

    0
  • #9 02 Paź 2014 14:47
    konsultant-junkers
    Poziom 1  

    Jeżeli eksploatacja była prowadzona zgodnie z warunkami gwarancyjnymi, zawór trójdrożny nie jest wyłączony z gwarancji Junkers. Jeżeli usterka wynka z przyczyn zewnętrznych, które nie zależą od producenta, może być usunięta na koszt użytkownika - zgodnie z warunkami gwarancyjnymi. W celu naprawy usterki prosimy o ponowny kontakt z autoryzowanym serwisem Junkers. Znajdzie go Pan na stronie podanej przez użytkownika 12B.

    Pozdrawiam
    Konsultant marki Junkers

    0