Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kontrolka ladowania Astra F HB 1,7TD 92r

ptero28 20 Sep 2014 07:57 1098 6
  • #1
    ptero28
    Level 10  
    Witam , mam problem z świecącą sie kontrolka ładowania.
    Problem pojawi sie po wymianie oryginalnego TiD 12 pin ma TID z Astry G 12 pin.
    Nie wiem, czy to zbieg okoliczności, ale początkowo kontrolka swieci sie słabiej, na drugi dzien juz pełnym blaskiem beznadziei.

    Dodatkowe objawy to:
    - nie ma odczytu z poziomu paliwa jak i z temperatury silnika,
    - na złączu DIT nie mam +12 po stacyjce (na chwile obecna sygnal po zapaleniu lamp),
    - brak świecenia sie kontrolki grzania świecy.

    Nic ponad to nie zauważyłem.

    Prąd na akumulatorze podczas pracy silnika z wałczonymi światami 11,6, po odjeciu klemy (-) od akumulatora jest 15 z groszami, a swiatla do jazdy dziennej LED mrugają.

    Jest szansa, ze podczas zamiany TIDów przy przepinaniu pinów powstano zwarcie? Bezpieczniki sprawne, co do przekaźników nie sprawdzałem, bo nie wiem który za co odpowiada?

    Ja obstawiam na regulator napięcia, ale po poradę przyszedłem najpierw tu.

    PS:
    Pierwszy post proszę o wyrozumiałość!
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Bezpiecznik ci strzelił .
  • #3
    ptero28
    Level 10  
    Ciekawe który , bo jak pisaelm sprawdzilem te w kabinie czyli po lewej pod kierownica i te pod maska przy aku i pod podszybiem

    - chyba ze o czymś nie wiem
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    ptero28 wrote:

    - nie ma odczytu z poziomu paliwa jak i z temperatury silnika,
    - na złączu DIT nie mam +12 po stacyjce (na chwile obecna sygnal po zapaleniu lamp),
    - brak świecenia sie kontrolki grzania świecy.

    Nic ponad to nie zauważyłem.

    Prąd na akumulatorze podczas pracy silnika z wałczonymi światami 11,6, po odjeciu klemy (-) od akumulatora jest 15 z groszami, a swiatla do jazdy dziennej LED mrugają.
    !

    Brakuje ci zasilania a ta ostatnia "operacja" bez komentarza.Zasilania i bezpieczniki sprawdzaj kontrolką.
  • #5
    ptero28
    Level 10  
    andrzej20001 wrote:
    ptero28 wrote:

    - nie ma odczytu z poziomu paliwa jak i z temperatury silnika,
    - na złączu DIT nie mam +12 po stacyjce (na chwile obecna sygnal po zapaleniu lamp),
    - brak świecenia sie kontrolki grzania świecy.

    Nic ponad to nie zauważyłem.

    Prąd na akumulatorze podczas pracy silnika z wałczonymi światami 11,6, po odjeciu klemy (-) od akumulatora jest 15 z groszami, a swiatla do jazdy dziennej LED mrugają.
    !

    Brakuje ci zasilania a ta ostatnia "operacja" bez komentarza.Zasilania i bezpieczniki sprawdzaj kontrolką.



    Sprawdzę tak jak mówisz i dam znać .
    Z tego co wywnioskowałem sugerujesz przerwę w instalacji , nie koniecznie na bezpieczniku. ale skąd migotanie LED do jazdy dziennej , skoro ich minus jest na klemie którą odjoem od akumulatora przy pomiarach .
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zdejmij jeszcze raz lub dwa klemę przy pracującym silniku, dopiero narobisz sobie kłopotów! Tego nigdy nie wolno robić. To zabija i elektronikę w aucie i alternator.

    Dodano po 2 [minuty]:

    andrzej20001 wrote:
    Bezpiecznik ci strzelił .
    Słuszna rada. Odepnij swoje przekładki i sprawdzaj bezpieczniki. Kontrolką!
  • #7
    ptero28
    Level 10  
    Przyczyna awari byl uszkodzony regulator napiecia. Przy okazji zregenerowalem alternator.

    Dzieki za pomoc