Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kontrolka ladowania Astra F HB 1,7TD 92r

20 Wrz 2014 07:57 1011 6
  • Poziom 9  
    Witam , mam problem z świecącą sie kontrolka ładowania.
    Problem pojawi sie po wymianie oryginalnego TiD 12 pin ma TID z Astry G 12 pin.
    Nie wiem, czy to zbieg okoliczności, ale początkowo kontrolka swieci sie słabiej, na drugi dzien juz pełnym blaskiem beznadziei.

    Dodatkowe objawy to:
    - nie ma odczytu z poziomu paliwa jak i z temperatury silnika,
    - na złączu DIT nie mam +12 po stacyjce (na chwile obecna sygnal po zapaleniu lamp),
    - brak świecenia sie kontrolki grzania świecy.

    Nic ponad to nie zauważyłem.

    Prąd na akumulatorze podczas pracy silnika z wałczonymi światami 11,6, po odjeciu klemy (-) od akumulatora jest 15 z groszami, a swiatla do jazdy dziennej LED mrugają.

    Jest szansa, ze podczas zamiany TIDów przy przepinaniu pinów powstano zwarcie? Bezpieczniki sprawne, co do przekaźników nie sprawdzałem, bo nie wiem który za co odpowiada?

    Ja obstawiam na regulator napięcia, ale po poradę przyszedłem najpierw tu.

    PS:
    Pierwszy post proszę o wyrozumiałość!
  • Poziom 43  
    Bezpiecznik ci strzelił .
  • Poziom 9  
    Ciekawe który , bo jak pisaelm sprawdzilem te w kabinie czyli po lewej pod kierownica i te pod maska przy aku i pod podszybiem

    - chyba ze o czymś nie wiem
  • Poziom 43  
    ptero28 napisał:

    - nie ma odczytu z poziomu paliwa jak i z temperatury silnika,
    - na złączu DIT nie mam +12 po stacyjce (na chwile obecna sygnal po zapaleniu lamp),
    - brak świecenia sie kontrolki grzania świecy.

    Nic ponad to nie zauważyłem.

    Prąd na akumulatorze podczas pracy silnika z wałczonymi światami 11,6, po odjeciu klemy (-) od akumulatora jest 15 z groszami, a swiatla do jazdy dziennej LED mrugają.
    !

    Brakuje ci zasilania a ta ostatnia "operacja" bez komentarza.Zasilania i bezpieczniki sprawdzaj kontrolką.
  • Poziom 9  
    andrzej20001 napisał:
    ptero28 napisał:

    - nie ma odczytu z poziomu paliwa jak i z temperatury silnika,
    - na złączu DIT nie mam +12 po stacyjce (na chwile obecna sygnal po zapaleniu lamp),
    - brak świecenia sie kontrolki grzania świecy.

    Nic ponad to nie zauważyłem.

    Prąd na akumulatorze podczas pracy silnika z wałczonymi światami 11,6, po odjeciu klemy (-) od akumulatora jest 15 z groszami, a swiatla do jazdy dziennej LED mrugają.
    !

    Brakuje ci zasilania a ta ostatnia "operacja" bez komentarza.Zasilania i bezpieczniki sprawdzaj kontrolką.



    Sprawdzę tak jak mówisz i dam znać .
    Z tego co wywnioskowałem sugerujesz przerwę w instalacji , nie koniecznie na bezpieczniku. ale skąd migotanie LED do jazdy dziennej , skoro ich minus jest na klemie którą odjoem od akumulatora przy pomiarach .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zdejmij jeszcze raz lub dwa klemę przy pracującym silniku, dopiero narobisz sobie kłopotów! Tego nigdy nie wolno robić. To zabija i elektronikę w aucie i alternator.

    Dodano po 2 [minuty]:

    andrzej20001 napisał:
    Bezpiecznik ci strzelił .
    Słuszna rada. Odepnij swoje przekładki i sprawdzaj bezpieczniki. Kontrolką!
  • Poziom 9  
    Przyczyna awari byl uszkodzony regulator napiecia. Przy okazji zregenerowalem alternator.

    Dzieki za pomoc