Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo s40 1,8 1996 - Czasami nie pali

20 Wrz 2014 17:02 2310 20
  • Poziom 8  
    Jaka jest przyczyna że czasami mi za 1 razem nie pali a za 2 już tak.
    Np rano wyjechałem z garażu i potem odpalam rozrusznik kreci i nic po 2 odpalił.
    Zdarzyło już się to 2 raz w ostatnich 2 tygodniach, dziennie odpalam około 10 razy. Więc nie odpala raz na 70 odpaleń.
    Mam gaz sekwencję ale odpalanie jest na benzynie.
    Kable nowe, świece nowe, filtry też.
    Zawsze palił mi od 1 razu po 1s a nawet nie po prostu od strzała.
    W tym aucie jest jakis mechanizm że po rozruchu sam wyłacza rozrusznik?
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 11  
    zobacz czy nie pomoże myk typu : włącz zapłon na 10 sekund , wyłącz zapłon , drugi raz to samo , za 3 razem spróbuj uruchomić . wstępnie pompa paliwa umiera lub regulator ciśnienia paliwa .
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 8  
    Ale jak to sprawdzić jak to występuje raz na 70 odpaleń?
    Ale pompa była wymieniana. Jaka mi padła to wcale mi nie jeździł na benzynie po prostu gasł. A jak odpali to pracuje ok na benzynie.
  • Poziom 11  
    Kontrolka IMMO gaśnie wtedy normalnie ? Pozostaje regulator ciśnienia paliwa ostatecznie jeszcze nie łączy czujnik temperatury silnika i rozruch może być utrudniony .
  • Poziom 8  
    JAkiego IMMO?
    Ale co daje regulator oraz czujnik temp silnika?
    Przeważnie jest tak że jak nie chce odpalić to rano zimny odpali od 1 a potem przejadę 10-20km zostawię na 30min -1h i nie chce palić. A za 2-3 odpali i potem mogę 50 razy próbować odpalić i zawsze od strzała odpali.
  • Poziom 11  
    Właśnie problemy z zapalaniem na ciepłym jak widzę z opisu . komp silnika widzi że niby silnik jest zimny a tak nie jest i leje za dużo paliwa . Przy umierającym regulatorze paliwa będzie podobnie . Klasyczny problem .
  • Poziom 8  
    No tak ale to występuje raz na 100 rozruchów normalnie to pali ok.
    Jak ciepłym? po 2h zdąży się wystudzic
  • Poziom 11  
    To się przycina regulator ciśnienia paliwa . Bywa . Też tak miałem .
  • Poziom 39  
    Guferowaty napisał:
    To się przycina regulator ciśnienia paliwa . Bywa . Też tak miałem .


    Niby w czym? Chyba w rowerze.
    Do założyciela tematu, kluczowanie układu wn, sprawdzone? Szczelność instalacji gazowej?
    Dla próby, przełączaj silnik na benzynę przed dłuższym postojem.
  • Poziom 11  
    w traktorze kolegi manta ....

    autor ma lpg ? bo nigdzie nie napisał . cewki czasem w tym padają ale są inne objawy .
    Moderowany przez zeimp:


    A napisał i to w pierwszym poście:

    fgfgg720 napisał:
    Mam gaz sekwencję


    W związku z powyższym, otrzymujesz ostrzeżenie ode mnie, za prześmiewczy styl Twoich wypowiedzi, jak i samej merytoryki wypowiedzi!

  • Moderator na urlopie...
    Guferowaty napisał:
    Lustro podać ?

    Proszę się wytłumaczyć z tego wpisu, inaczej zablokuję Ci dostęp do forum! Podstawa:

    Regulamin

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.
  • Poziom 11  
    Sam zaczynasz od głupich wpisów a potem na kogoś zwalasz. Po to te lustro . Z tobą nie gadam .



    Co do problemu to zakręcić zawór w butli i tak jeździć . Tylko to troszkę pieniędzy na PB pójdzie . Albo do gazownika i niech sprawdzi czy wtryski gazu nie puszczają pod ciśnieniem . Ale po nocy byłoby to samo . Z drugiej strony start jest z PB zawsze chyba że jest opcjonalnie zrobiony start przy ciepłym odrazu z LPG . A regulator ciśnienia paliwa to mechaniczny element i się lubi wysypać .
  • Poziom 8  
    A co da jak jest start z lpg?
    No u mnie zawsze z benzyny startuje ale po całej nocy zawsze odpala za 1 razem. A nie odpala np jak rano odpalę wyjadę z garażu zgaszę na 20minut i ponownie odpalę i już nie pali za pierwszym a za 2-3. A przecież gaz się jeszcze nie włączył.
    Albo odpale rano przejade 20km postawie na 4h i znów nie pali. A potem mogę 100razy odpalać i odpali za 1.
  • Poziom 11  
    Na wszelki wypadek możesz zakręcić zawór w butli do testu . Wszystko zależy od tego jak instalacja LPG została wykonana . Bo może nawet po włączeniu zapłonu otwierać się elektrozawór w butli i parowniku a jedyne odcięcie stanowią wtryskiwacze . I jak któryś z nich jest nieszczelny to istnieje taka opcja że gasisz auto a on wpuszcza dużo gazu do dolotu co uniemożliwia rozruch . Z drugiej strony jeśli byłby to tylko jeden wtrysk to na 3 pozostałych cylindrach powinien odpalić .

    Opcja z czujnikiem temperatury to albo połączyć się pod kompa albo zaobserwuj czy po zagrzaniu silnika obroty spadają z 1000 na 750 . Lepszy jest jednak odczyt tego co ECU widzi . Ostatecznie manometr wpiąć w listwę wtryskową i obejrzeć co się dzieje z ciśnieniem paliwa w różnych sytuacjach .
  • Poziom 8  
    na ciepłym ma 750 na ssaniu 1100 ale jak odpalam to zawsze obroty idą do 2000 a potem spadają dlaczego?
  • Poziom 11  
    Prawidłowo . Tego bym się nie czepiał .
  • Poziom 8  
    Chyba nie bo mam też diesla to on nie ma tej przygazówy oraz benzynę to ona też jej nie ma.
  • Poziom 11  
    Owszem w dieslu tego nie ma . Aczkolwiek na -10 u mnie w V40 1,9 dci przy pierwszym rozruchu jest wzrost do 1500 obr na chwilę . W benzynie służbowe KIA takie zjawisko występuje często . Pozostaje albo diagnostyka czy dane z czujników czy inne parametry pracy się nie rozjechały . Można też wyczyścić silnik krokowy . Niemniej niedotykałbym go skoro nie ma innych problemów typu nietrzymanie obrotów czy utrzymywanie na zbyt wysokich lub gaśnięcie .
  • Poziom 39  
    Zamykam, wobec braku możliwości udziału autora w dyskusji.