Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 FL 1.6 hdi 90 - Czujnik temperatury cieczy

bartazon 20 Wrz 2014 20:38 10173 31
  • #1 20 Wrz 2014 20:38
    bartazon
    Poziom 9  

    Witam, otóż od niedawna borykam się z problemem odpalania auta tzn. po odpaleniu troszkę nim telepie jakby nie równo palił, trzęsie i trochę dymi po odpaleniu.
    Wymieniłem jakieś 2 miesiące temu świece, filtry również.
    Co mnie zastanawiało to przy włączaniu zapłonu nie zapalała mi się kontrolka od świec żarowych. Idąc tym tropem i czytając wiele tematów na forach, doszedłem do kilku wniosków - albo przekaźnik świec albo czujnik temp płynu chłodniczego.
    Auto było podpinane pod komputer, obydwa przekaźniki zostały sprawdzone, działają słychać jak załączają.
    Błąd jaki wyświetlało był związany z temp płynu chłodniczego czy coś podobnego, występował co jakiś czas podejrzewam, że właśnie po odpaleniach auta. Osoba która robiła odczyt doradziła wymianę czujnika co też zrobiłem. Ale wydaję mi się, że problem się nie rozwiązał. Auto nie było ponownie po wymianie podpinane pod komputer więc nie wiem czy błąd nadal istnieje. Dzisiaj odpiąłem wtyczkę od czujnika i po włączeniu zapłonu, po raz pierwszy na chwilę zobaczyłem kontrolkę od świec żarowych i po odpaleniu wydaję się, że lepiej pracował niż z czujnikiem, ale dodatkowo przy odpiętym czujniku i włączonym silniku załączał się wentylator i pracował cały czas.
    W czym może tkwić przyczyna. Do kogo można się udać, żeby pomógł temat rozwiązać, mechanicy i elektrycy w mojej okolicy tylko potrafią podłączyć pod komputer i skasować pieniądze, bez jakiegokolwiek rozwiązania problemu.
    Pomożecie?
    Pozdrawiam

    0 29
  • TermoPasty.pl
  • #2 20 Wrz 2014 20:49
    robi1214
    Poziom 31  

    Poszukaj kogoś z lexią-proxią i podejrzyj jakie temp. widzi sterownik.

    0
  • TermoPasty.pl
  • #3 20 Wrz 2014 21:08
    esteban123
    Poziom 20  

    Czujnik jest wciąż nie sprawny, nie wiem jaki kupiłeś ale ten nie działa prawidłowo. Po odpięciu przynajmniej w 206 widzi jakieś kosmiczne temperatury rzędu 215 stopni dlatego wiatrak cały czas chodzi. Wymień czujnik na oryginał

    0
  • #4 20 Wrz 2014 22:38
    bartazon
    Poziom 9  

    Gdy jest podpięty czujnik to odpala bez problemu. Trochę nim telepie trwa to może z parę minut może z 2 po czym już jest ok. Lekko zadymi przy odpaleniu i tyle. Temp wskazuję normalną, mówię u wyświetlaczu temp na liczniku zegarów.
    Jak auto było podłączone na starym czujniku do lexii to temperaturę cieczy pokazywało normalnie tzn, jak silnik chodzil to rosła, po wyłączeniu gdy chwilę postał pokazywało mniejszą. Czyli wydaje mi się ze ok.
    Problem jest z początku podczas odpalenia. Np. auto znajomego tyle, że on ma 2.0 Hdi 90 chodzi normalnie, nie trzęsię i wgl.

    0
  • #5 21 Wrz 2014 15:51
    wasylek112233
    Poziom 18  

    hehehe
    dobra po kolei....
    najpierw parę pytań :
    chodzi Ci o to że musisz długo kręcić czy o to ze po odpaleniu silnik ma niestabilną prace przez chwile?
    czy temperatura otoczenia ma na to wpływ czy nie? dzieje sie tak zawsze czy tylko po długim postoju np pierwszy rozruch z rana?
    czy błąd czujnika był usterką stałą czy sporadyczną i jaką treść zawierał? np obwód przerwany lub zwarcie do masy itd?

    teraz odpowiedz odnośnie odpięcia czujnika... zobaczyłeś kontrolkę i wiatrak chodzi cały czas bo sterownik widzi usterkę obwodu czujnika temp. (układ przerwany) w takim przypadku panowie konstruktorzy przewidzieli w celu ochrony silnika system " awaryjny" dlatego wiatrak pracuje cały czas a swiece na chwile grzeją....

    0
  • #6 21 Wrz 2014 16:03
    andi731
    Poziom 10  

    Kolego myśle iz to nie problem czujnika ,bez diagnozy testerem niczego sie nie dowiesz.Tak jak kolega wyzej ci napisał iz po odpieciu tego czujnika ECU widzi przerwany obwód i sterownik porzypisuje swoje wartosci(inna dawka paliwa) itd. Dlatego widac różnice w jego pracy

    0
  • #7 21 Wrz 2014 17:36
    bartazon
    Poziom 9  

    Chodzi o to, że po odpaleniu silnik ma niestabilną pracę, zrobiło się to jakiś czas temu, wcześniej było ok, przed tą sytuacją miałem wymieniane świece na nowe, olej, filtry, sprzęgło, wymieniany filtr paliwa, egr. Nie jestem w stanie okreslić po której z tych czynności auto zaczęło niestabilnie pracować i czy cokolwiek z tego co wymieniłem mogło mieć wpływ. Dzieje się tak przy odpalania po dłuższym postoju, temperatura raczej nie ma znaczenia chociaż jak jest cieplej to proces gdy po odpaleniu zacznie stabilniej pracować trwa krócej.
    Napisałem ponieważ zawsze ktoś rzuci jakieś światło na problem i dany element który może mieć wpływ co mogę zasugerować mechanikowi lub też ktoś poleci mi osobę z okolic Poznania co ogarnia diagnostykę i elektrykę w Peugeotach i mi pomoże.

    Nie uśmiecha mi się po przygodach z wcześniejszym autem płacenia non stop za podłączenie do komputera, wymianie podzespołów na pałe, że być może to pomoże a diagnoza non stop nie trafiona.

    Wiem, że tak to możemy wróżyć z fusów, ale wolę się przygotować w jakikolwiek sposób i być ew. wyśmiany niż wymieniać elementy dobre na dobre.

    Z góry dziękuje za cierpliwość
    Pozdrawiam

    0
  • #8 21 Wrz 2014 17:55
    wasylek112233
    Poziom 18  

    ok. to juz cos wiemy:) spokojnie powoli bez nerwów coś postaramy sie zaradzić:)
    jak juz ustabilizuje prace to gdy go zgasisz i odrazu ponownie zapalisz znowu ma problem z ustabilizowaniem pracy czy juz nie ma problemu? czy jak zrobisz przerwe dłuzszą (ok 15min)
    to problem sie pojawia?
    jaki masz przebieg?

    0
  • #9 21 Wrz 2014 18:36
    Erwin123
    Poziom 26  

    Układ wtryskowy do sprawdzenia , powrót paliwa , a czujnik to nawet autocom zdiagnozuje ten sterownik nie trzeba lexi itd

    0
  • #10 21 Wrz 2014 19:03
    bartazon
    Poziom 9  

    przebieg to 185000, jak ponownie odpale to już jest ok, oczywiście jak pochodzi chwilę i nagrzeję się do jakiejś swojej temperatury.
    Szukam wszelkich wskazówek, po weekendzie oddam auto do elektryka i niech poszuka, posprawdza, świece - napięcia, wszelkie kable czy nie ma nigdzie uszkodzeń przewodów od czujnika do sterownika.

    0
  • #11 21 Wrz 2014 19:25
    wasylek112233
    Poziom 18  

    dasz rade pomierzyć podstawowe wielkosci elektryczne? napiecie pobór pradu itp...

    0
  • #12 21 Wrz 2014 19:41
    bartazon
    Poziom 9  

    postaram się dodać wszystko po weekendzie, podłącze pod komputer i wtedy dołączę np. screeny ekranu komputera.

    1
  • #13 21 Wrz 2014 19:43
    wasylek112233
    Poziom 18  

    posiadasz multimetr? umiesz go obsłużyć?

    2
  • #14 23 Wrz 2014 19:13
    wasylek112233
    Poziom 18  

    Peugeot 307 FL 1.6 hdi 90 - Czujnik temperatury cieczy

    Dodano po 16 [minuty]:

    Peugeot 307 FL 1.6 hdi 90 - Czujnik temperatury cieczy

    3
  • #15 24 Wrz 2014 23:04
    wasylek112233
    Poziom 18  

    i co Ci powychodziło?

    1
  • #16 25 Wrz 2014 01:18
    bartazon
    Poziom 9  

    Wszystko będę wiedział w piątek najwcześniej.
    Praca

    0
  • #17 01 Paź 2014 21:13
    bartazon
    Poziom 9  

    Witam, elektryk sprawdził wszystko i stwierdził, że wszystko jest ok. Być może inny diagnosta sprawdziłby i coś znalazł. Kto wie. Na chwile obecną muszę znaleźć kogoś kto jest obeznany w naszych autach i rzuci fachowym okiem na moj problem.
    Z góry dziekuję za pomoc,
    Pozdrawiam

    0
  • #18 29 Paź 2014 18:43
    kris152
    Poziom 2  

    witam mam peugeota 406 cuope 3,0 24v v6
    wlanczaja mi sie wentylatory chlodnicy
    po 5 km przy temperaturze 75 stopni i jak stoji zgaszony to jakies 5 minut chodzi wentylator co to morze byc prosze pomuscie pozdrawiam

    1
  • #19 30 Paź 2014 14:53
    e-dario_86
    Poziom 2  

    Witam,
    u mnie występuje podobny problem...Udało Ci się coś z tym zrobić???

    0
  • #21 02 Gru 2014 01:13
    top_gun_
    Poziom 11  

    Mam tak samo , cos sie wyjasnilo?

    0
  • #22 02 Gru 2014 20:42
    e-dario_86
    Poziom 2  

    Jeszcze nie zrobilem tego,ale najprawdopodobniej to spalone swiece zarowe.Ja jestem juz po wymianie czujnika temp. i przekaznika swiec zarowych. Mysle,ze problemem moze byc tez jakis blad komputera glownego BSI.U mnie jak jest mroz to chodzi ok.Problemy zaczynaja sie od temp. ok 0 st.C.Jakby cos to piszcie.
    Pozdrawiam

    0
  • #23 10 Sty 2015 16:38
    jamiro1
    Poziom 10  

    hejka.
    Mam ten sam problem od lata. Tzn latem po nocnym postoju autkiem telepie i dymi. Wymienilem wszystkie filtry, swiece, czujnik temp cieczy, EGR i zostal przeczyszczony z nagaru caly uklad od intercoolera po EGR i sytuacja dalej bez zmian. Im chlodniej na polu to jest lepiej do czasu gdy obroty schodza z 800 do 750 obr/min.
    Czy moze znalazles juz jakies rozwiazanie dotyczacego powyzszego problemu?
    Pzdr.

    1
  • #24 24 Lip 2015 06:50
    bartazon
    Poziom 9  

    Temat nie rozwiązany, podejrzewam ze to wina któregoś z wtryskiwaczy. Na chwile obecna jest tak jak było. Jak fundusze pozwolą to wymienię wtryskiwacze.

    0
  • #25 17 Sie 2015 07:57
    jamiro1
    Poziom 10  

    Hejka.
    Chcialbym troszke odswiezyc temat, poniewaz nadal mam maly problem ze swoja 307. Tak jak wspominalem, na serwisie mialem wyczyszczony caly uklad wraz z wymiana EGR, ale nadal przy porannym rozruchu pusci malego dymka i lekko wachluja obroty. Przy rozgrzanym silniku kiedy troszke pogazuje na postoju to strasznie kopci na czarno i wrecz pluje sadza i momentami jest taki dzwiek jak by cos przetykalo, ale po kilku takich probach problem ustaje. Kiedy bylem ostatnio na badaniach technicznych to przy badaniu spalin za pierwszym razem mialem wynik k=7.42(1/min), a kiedy kilkakrotnie najpierw pogazowalem, potem troszke pogonilem auto na wysokich obrotch i wrocilem na ponowny pomiar to ku zdziwieniu diagnosty wynik jaki uzyskalem to byl k=0.66(1/min).
    Moze gdzies tutaj tkwi problem falowania obrotow? Katalizator?

    0
  • #26 25 Lut 2016 18:52
    jamiro1
    Poziom 10  

    Znalazl juz ktos jakies rozwiazanie na falowanie obrotow i dymienie przy porannym odpalaniu?

    0
  • #27 25 Lut 2016 22:55
    bartazon
    Poziom 9  

    Hmm, ja ostatnio byłem zrobić chip i wyłączyć elektronicznie egr plus dodatkowo go zaślepiłem. Żadnych objawów złej pracy silnika nie ma. Przyczynę upatruję w egr.
    Pozdrawiam

    0
  • #28 25 Lut 2016 23:33
    jamiro1
    Poziom 10  

    EGR wymieniony na nowy.
    Dzisiaj nakrecilem filmik
    https://youtu.be/Ubkecc21Y3k
    jak silnik zachowuje sie po 8 godz postoju w temp 3 stopni. Tak jak widac odpala, ale slychac takie powolne wkrecanie sie na obroty. Chodzi w miare rowno, ale widac, ze z czasem wchodzi chyba w jakies rozne etapy pracy, poniewaz po jakims czasie zaczyna lekko cos piszczec, a potem przestaje po czym zaczyna sie falowanie obrotow (od 3:15min), w momencie kiedy zaczyna sie falowanie obrotow, zaczyna sie rowniez intensywne dymienie co rowniez widac w filmiku. Ja juz troche wysiadac przy probie zdiagnozowania usterki. Jakies sugestie?

    1
  • #29 26 Lut 2016 12:09
    bartazon
    Poziom 9  

    Jeśli chodzi o piszczenie przyjrzałbym się osprzętowi alternatora, pasek, napinacz itd być może to przyczyna piszczenia. A silnik chodzi normalnie. Ew. Można przyjrzeć się wtryskiwaczom, być może któryś z nich nie podaję odpowiednio paliwa i stąd trochę "nierówna" praca, która stabilizuję się gdy zaczyna łapać temp.

    0
  • #30 20 Maj 2016 21:42
    jamiro1
    Poziom 10  

    Hejka.
    Problemow z falowaniem obrotow do tej pory nikt nie jest wstanie wyeliminowac. Postanowilem zakupic interfejs i porobilem pomiary na zimnym silniku.
    Na wykresie znajduje sie praca mpp, egr. Czy jest ktos wstanie dostrzec cos niepokojacego, czy waszym zdaniem jest wszystko w porzadku? No bo niby po odpieciu przeplywki silnik pracuje rowno co wskazywaloby na jego uszkodzenie. Oczywiscie wykresy sa z podpietym mpp.

    Rys.1
    Peugeot 307 FL 1.6 hdi 90 - Czujnik temperatury cieczy

    Rys.2
    Peugeot 307 FL 1.6 hdi 90 - Czujnik temperatury cieczy

    Rys.3
    Peugeot 307 FL 1.6 hdi 90 - Czujnik temperatury cieczy

    Rys.4
    Peugeot 307 FL 1.6 hdi 90 - Czujnik temperatury cieczy

    Rys.5
    Peugeot 307 FL 1.6 hdi 90 - Czujnik temperatury cieczy

    Rys.6
    Peugeot 307 FL 1.6 hdi 90 - Czujnik temperatury cieczy

    0