Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zetor 3340 - Regulacja hamulców

21 Wrz 2014 09:58 3504 8
  • Poziom 21  
    Witam

    Jak powinno się prawidłowo wyregulowac hamulce w zetorze 3340? Mam model z hamulcami bębnowymi, zauważyłem ostatnio, że lewy bierze gorzej niż prawy. Po rozpięciu pedałów okazało się, że prawy pedał pod naciskiem ręka łapie u góry, a lewy sporo niżej. Podkręciłem śrubę nad pedałem (wcisnąłem przez to tłoczek głębiej w stronę pompy) i teraz dla odmiany lewe blokuje, a przy tym się grzeje podczas jazdy...
    Jak to ustawić prawidłowo?
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Nie ma regulacji w bębnach. Trzpienie przy pedałach mają być ustawione tak by pomiędzy nim
    a tłoczkiem był około 1-2 mm. Nie może napierać na tłoczek gdy hamulec jest puszczony.
  • Poziom 21  
    Liczyłem na Ciebie ;-)
    Tylko jak sprawdzić ten luz? Zabudowane tam tak, że mało co widać, przy macaniu nie wyczuwam luzu...
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Dociskając ręką lekko pedał czuć moment gdy trzpień opiera się na tłoczku. Jeśli luzu nie ma to go nie wyczujesz. Wykręć go mocno to zauważysz różnicę.
  • Poziom 21  
    Kurcze tak właśnie kombinowałem, ale nie bardzo wyczuwałem. Spróbuję jeszcze zdjąć sprężynę z pedału, to może będzie łatwiej.
    Innego sposobu nie ma?
  • Pomocny post
    Specjalista Maszyny Rolnicze
    Nie ma za bardzo bo tłoczek jest schowany w osłonie gumowej.
  • Poziom 21  
    Chyba załapałem o co chodzi, ustawiłem oba pedały jednakowo na jakieś 3 mm luzu. Jutro jak będzie pogoda testy w terenie.
    Czy po rozpięciu pedałów można się jakoś połapać co do ich prawidłowego działania? Nie rozumiem, jak to działa z wyrównywaczem- jakoś te pedały wzajemnie działają, raz jeden wyżej raz niżej łapie...
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    To proste. Układ hamulcowy w zetorze to dwie pompki, oba obiegi są połączone wyrównywaczem ale oddzielone w nim szczelnym tłoczkiem. Tłoczek jest mniej więcej na środku i w czasie hamowania przesuwa się prawo lub lewo w zależności od tego na które koło pompka w danej chwili wytworzyła mniejsze ciśnienie oleju.
    Przy hamowaniu na pojedyncze koła skoki pedału hamulca nie muszą być takie same.
  • Poziom 21  
    Fersztejen- czyli w sumie już wiele więcej sam nie zdziałam, testuję zatem. Dzięki za pomoc.