Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Atego 1217 - Układ zasilania paliwem

HADŻI 21 Sep 2014 13:43 3909 5
Texa Poland
  • #1
    HADŻI
    Level 23  
    Mam prośbę, jeżeli ktoś jest w posiadaniu danych dotyczących takiego układu zasilania (schematy, ciśnienia, typowe usterki, itp.) i chciałby się podzielić, to byłbym wdzięczny. Szykuje mi się od jutra jakiś problematyczny temat związany właśnie z takim Atego. Było już przy tym aucie paru mechaników, więc staram się przygotować na wszystko. Z góry dzięki za każdą pomoc.
  • Texa Poland
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • Texa Poland
  • #3
    HADŻI
    Level 23  
    w pojeżdzie najpierw zostały zrobione wtryskiwacze ,a przed przyjazdem do mnie pompy pld.Auto zachowuje się tak jakby nie pracowało na wszystkie cylindry.Po wstepnym przejrzeniu w zaworku na głowicy znalazłem piasek .Po wydmuchaniu układu i odpowietrzeniu na przewodach wysokiego ciśnienia silnik pracuje równo na jałowych jak i na wysokich obrotach.W ecu silnika Mr błędów nie ma . Po jeżdzie próbnej pojawia się znowu nierówna praca i błąd pomp pld różnych ale zawsze 5.Po kolejnym przejżeniu układu znowu zawieszony zawór na gowicy oraz kulka w gnieżdzie filtra wstępnego. pytanie 1 CZY po montażu pomp nalezy je każdorazowo wpisac do sterownika i czy numer który nalezy wpisac to ten z tyłu cewki pompy.( mam jaltesta)Pytanie 2 oczywiście czyszcze układ zbiornik podstawa filtrów itd.jaka jest procedura wpisu pomp pld chodzi mi o te numery wg jaltesta x-xxx-xxx-xx-xxxxx próbowałem na różne sposoby ale wyskakuje info błędny kod
  • #4
    saron22
    Trucks specialist
    Skoro w kółko pojawiają się błędy 5 pompy to przełóż ją na inny cylinder. Jeśli błąd pójdzie za pompą to masz odpowiedź.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    HADŻI
    Level 23  
    BODEK 434 postąpiłem jak napisałeś czyli dokładne oczyszczenie układu od zbiornika po pompy z przedmuchaniem wszystkich przewodów i kanałów w głowicy.Po złożeniu i jeżdzie próbnej auto pracuje równo błędy pomp nie występują.Przy okazji zauważyłem co mogło być przyczyną obecności piasku , mianowicie kierowca miał uszkodzony korek wlewu paliwa i tankując za każdym razem odkręcał cały smok,a piaseczek leciał do zbiornika.Druga rzecz to zaworek na głowicy kiedy nie trzymał bo był podparty przez piasek na 5 i czasem 6 pompie po odkręceniu przewodów wysokiego ciśnienie pokazywała się piana w ropie, co zaraz aktywowało błąd danej pompy i nierówną pracę silnika.Po usunięciu piasku i ponownym odpaleniu błędy stawały się nie aktywne ,brak piany i równa praca silnika.Jeśli chodzi o moją prośbę o dane to chciałem się po prostu przygotować jak to mówią na wszystko,ą nie eksperymentować.Spodziewałem się cudów a wyszedł piaseczek :D .Dzięki za pomoc