Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego 1217 - Układ zasilania paliwem

HADŻI 21 Wrz 2014 13:43 2214 5
  • #1 21 Wrz 2014 13:43
    HADŻI
    Poziom 18  

    Mam prośbę, jeżeli ktoś jest w posiadaniu danych dotyczących takiego układu zasilania (schematy, ciśnienia, typowe usterki, itp.) i chciałby się podzielić, to byłbym wdzięczny. Szykuje mi się od jutra jakiś problematyczny temat związany właśnie z takim Atego. Było już przy tym aucie paru mechaników, więc staram się przygotować na wszystko. Z góry dzięki za każdą pomoc.

    1 5
  • Sklep HeluKabel
  • #2 22 Wrz 2014 13:07
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabel
  • #3 22 Wrz 2014 20:48
    HADŻI
    Poziom 18  

    w pojeżdzie najpierw zostały zrobione wtryskiwacze ,a przed przyjazdem do mnie pompy pld.Auto zachowuje się tak jakby nie pracowało na wszystkie cylindry.Po wstepnym przejrzeniu w zaworku na głowicy znalazłem piasek .Po wydmuchaniu układu i odpowietrzeniu na przewodach wysokiego ciśnienia silnik pracuje równo na jałowych jak i na wysokich obrotach.W ecu silnika Mr błędów nie ma . Po jeżdzie próbnej pojawia się znowu nierówna praca i błąd pomp pld różnych ale zawsze 5.Po kolejnym przejżeniu układu znowu zawieszony zawór na gowicy oraz kulka w gnieżdzie filtra wstępnego. pytanie 1 CZY po montażu pomp nalezy je każdorazowo wpisac do sterownika i czy numer który nalezy wpisac to ten z tyłu cewki pompy.( mam jaltesta)Pytanie 2 oczywiście czyszcze układ zbiornik podstawa filtrów itd.jaka jest procedura wpisu pomp pld chodzi mi o te numery wg jaltesta x-xxx-xxx-xx-xxxxx próbowałem na różne sposoby ale wyskakuje info błędny kod

    0
  • #4 22 Wrz 2014 21:15
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Skoro w kółko pojawiają się błędy 5 pompy to przełóż ją na inny cylinder. Jeśli błąd pójdzie za pompą to masz odpowiedź.

    0
  • #5 22 Wrz 2014 23:13
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 23 Wrz 2014 20:48
    HADŻI
    Poziom 18  

    BODEK 434 postąpiłem jak napisałeś czyli dokładne oczyszczenie układu od zbiornika po pompy z przedmuchaniem wszystkich przewodów i kanałów w głowicy.Po złożeniu i jeżdzie próbnej auto pracuje równo błędy pomp nie występują.Przy okazji zauważyłem co mogło być przyczyną obecności piasku , mianowicie kierowca miał uszkodzony korek wlewu paliwa i tankując za każdym razem odkręcał cały smok,a piaseczek leciał do zbiornika.Druga rzecz to zaworek na głowicy kiedy nie trzymał bo był podparty przez piasek na 5 i czasem 6 pompie po odkręceniu przewodów wysokiego ciśnienie pokazywała się piana w ropie, co zaraz aktywowało błąd danej pompy i nierówną pracę silnika.Po usunięciu piasku i ponownym odpaleniu błędy stawały się nie aktywne ,brak piany i równa praca silnika.Jeśli chodzi o moją prośbę o dane to chciałem się po prostu przygotować jak to mówią na wszystko,ą nie eksperymentować.Spodziewałem się cudów a wyszedł piaseczek :D .Dzięki za pomoc

    0