Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 2 fl 1.9 DCI - Brak mocy, nie wkreca sie na obroty.

CommonRail 25 Sep 2014 19:24 33144 81
  • #61
    Guferowaty
    Level 11  
    Wygląda na martwe turbo ...

    W 1,9 dci ( laguna i volvo ) zawór egr jest tak skonstruowany że ciśnienie spalin nie podniesie go . zatyka się go też inaczej . trzeba taki kapsel włożyć do złącza rurki metalowej karbowanej łączącej oba kolektory . metoda prostsza ... odpiąć wtyczkę jak jest zamknięty .
  • #62
    CommonRail
    Level 27  
    Kapselek dzisiaj dotarł. Jutro bedzie założony. Odpicie wtyczki w f9q 750 wywala błąd, a w 754 już nie.
  • #63
    Guferowaty
    Level 11  
    Na czas testów to można i z tym błędem jeździć . Nic się przecież nie stanie .
  • #64
    CommonRail
    Level 27  
    Jak ma błąd, to jest w awaryjnym i nie wlacza turbiny. Zreszta, mam drugi kompletny egr na ścianie grodziowej.
  • #65
    pisior1987
    Level 21  
    Z niecierpliwością czekam na rozwiązanie. Mam to samo. Brak mocy od dołu. Brak błędów. Wykluczony przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, EGR, zatkany wydech, klapa gasząca, rozrząd. Brak jakiegokolwiek dymu z tyłu. Zostaje mi chyba turbo. Choć przy 3 tyś.obr pompuje prawie 3 atmosfery.
  • #66
    domex32
    Moderator of Cars
    pisior1987 wrote:
    Choć przy 3 tyś.obr pompuje prawie 3 atmosfery


    To się nie dziw ze nie ma mocy.

    P.S. Nie ma dymu, nie ma mocy.
  • #67
    wartata
    Level 15  
    pisior1987 wrote:
    przy 3 tyś.obr pompuje prawie 3 atmosfery
    skracaj sztangę
  • #68
    pisior1987
    Level 21  
    To za mało pompuje?? Turbo było wymieniane z 2 lata temu i nagle przestawiona sztanga??

    Dodano po 11 [minuty]:

    Dodam jeszcze najważniejsze. Poobracało panewki. Jest nowy wał i korbowody. Nie wiem jak długo samochód jeździł z tą awarią i jak było przed naprawą. Przypuszczam że przez brak smarowania turbinę szlak trafił.
  • #70
    pisior1987
    Level 21  
    Ale przecież skracając sztangę będę zwiększał ciśnienie czyż nie??

    Dodano po 13 [minuty]:

    Zmieniłem jeszcze zawór sterowania turbiny. teraz przy 3 tyś obrotów jest 2.2 atm na trzecim biegu. Ale w mocy nic się nie poprawiło.
  • #71
    domex32
    Moderator of Cars
    Jaką masz dawkę paliwa na wolnych przy wyłączonych odbiornikach na ciepłym silniku?
  • #72
    Guferowaty
    Level 11  
    pisior1987 wrote:
    Ale przecież skracając sztangę będę zwiększał ciśnienie czyż nie??

    Dodano po 13 [minuty]:

    Zmieniłem jeszcze zawór sterowania turbiny. teraz przy 3 tyś obrotów jest 2.2 atm na trzecim biegu. Ale w mocy nic się nie poprawiło.


    Nie polecam mieszać ze sztangą . Ma być ustawiona fabrycznie .

    2,2 bara to za dużo stanowczo . 1,4-1,5 bara to fabryczne ciśnienie .


    Można na próbę odpiąć wężyk podciśnienia . Aczkolwiek wtedy jazda do 110 km/h jest możliwa raczej nie więcej bo testowałem .

    A przepraszam tak już było jeżdżone ...

    Tylko dziwne bo najpierw napisane było że ciśnienie doładowania wynosiło 0,1 bara a teraz 3 ? Wężyki podcisnienia do gruszki turbo dobrze podpięte ? Na elektrozaworze jest opisane który gdzie .

    Może w volvo z tym silnikiem inaczej program napisali do ECU ale odpięcie wtyczki EGR nic nie robi no poza odnotowaniem błędów . Trochę dziwny przypadek . Podłączyłbym jakiś mechaniczny wskaźnik ciśnienia doładowania bo może ten elektroniczny się wysypał i pierdoły pokazuje .

    Przy 3 barach to może już korby pogieło ?
  • #73
    CommonRail
    Level 27  
    Przeciez te 3 bary to nie moje.
  • #74
    CommonRail
    Level 27  
    Już wiem co było nie tak z moją turbiną. Nieprawidłowo, a właściwie wcale nie pracujące kierownice. Te trzy kółka na których pracuje obręcz kierownic, jakoś się "zapotraszyły" w momencie składania i zostały na zewnątrz. Czyli dlatego nie pracowała. Cóż, przynajmniej mam nowe turbo z roczną gwarancją. Założę je jutro i dam znać jakie efekty.
  • #75
    diagnosta06
    Level 17  
    diagnosta06 wrote:
    moim zdaniem turbosprężąrka ,żle zregenerowana ,żle ustawiona geometria

    no i kto tu sie ?, ci od turbin na niczym się nie znaja tylko pieniądze umią brać i wciskać ciemnote , przez takich papraków klienci się od diesla odwracają , a auto w 4 dni do zrobienia było , dlatego u niemca sie nie regeneruje turbin
  • #76
    domex32
    Moderator of Cars
    CommonRail wrote:
    Turbina na 100 procent jest dobra.


    A widział, w temacie jak nie naprawiać wrzuciłem fotki turbiny po czyszczeniu, po naszych lokalnych paprochach, im widać też się tulejeczki pomyliły.
  • #77
    diagnosta06
    Level 17  
    we Wrocławiu poziom usług turbiniarskich tak spadł , że montuje przeważnie nowe , koszt około 2600 ale wiem ,żę będzie dobrze
  • #78
    pisior1987
    Level 21  
    Jak już pisałem u mnie to samo ale turbo jest raczej sprawne. Wykluczony przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, EGR, zatkany wydech, klapa gasząca, rozrząd, zawór sterujący turbiną.
    Oto kilka parametrów:
    Na wolnych:
    Renault Laguna 2 fl 1.9 DCI - Brak mocy, nie wkreca sie na obroty. Renault Laguna 2 fl 1.9 DCI - Brak mocy, nie wkreca sie na obroty.

    Trzeci bieg 3tyś obr.:
    Renault Laguna 2 fl 1.9 DCI - Brak mocy, nie wkreca sie na obroty. Renault Laguna 2 fl 1.9 DCI - Brak mocy, nie wkreca sie na obroty.

    Auto nie wkręca się w ogóle na obroty, turbo gwiżdże już na wolnych obrotach. Brak jakiegokolwiek dymu. Ciekawostka jest taka że metalowa rura od IC przy obciążeniu grzeje się.
  • #79
    CommonRail
    Level 27  
    Wymieniłem dziś turbinę. Auto ciągnie jak oszalałe, ciężko ruszyć z pierwszego biegu z pod świateł. Ciśnienie doładowania 2.1 Bara, zero dymu i wreszcie nie bierze oleju. Stare turbo nie ładowało i ciekło.

    Do kolegi wyżej. Turbo Ci przeładowuje. Skręć sztangę. Nie była czasem rozbierana? Muszle złożone dokładnie tak jak były?
  • #80
    domex32
    Moderator of Cars
    Pisior, wtryski masz do kitu, mocy nie będzie i dymu też nie, poza tym że masz geometrie zapierniczoną przez te wtryski.
  • #81
    madrzmar
    Level 2  
    Witam,
    Widzę, że temat jest starej daty, ale to podobny jak nie taki sam przypadek jak w mojej LII PHI 1,9 dci 120KM.
    Po 20 tys. padła mi turbosprężarka i to regenerowana w firmie Bergen 3 lata temu. Myślałem, że będzie do końca a tu taki zonk.
    Wymieniłem na używkę, ale tu mam problem bo kręci wirnik a nie ładuje. Ciśnienie przed i po turbinie podobne czyli atmosferyczne.
    Po odpaleniu sztanga idzie do góry, ale jak jadę to żadnej zmiany przy ok 2000 obrotów i dalej tym bardziej. Przy dużych obrotach zaczyna kopcić. Kilka razy coś szarpnęło turbiną stuknęło w niej i zyskiwało na mocy. Tak dwa dni, ale od wczoraj to nawet tego nie ma.
    Niby kręci, ale nie ładuje i kopci.
    Czy możliwe jest, że jak sztanga idzie do góry to nie zmienia geometrii krzywek? W starej turbinie wszystko złożone na sztywno.
    Wydaje mi się, że jak sztanga idzie do góry to musi ruszyć pierścień i krzywki.
    Czy ktoś miał przypadek, że turbina nie ładowała a sztanga pracowała?
    Będę wdzięczny za podpowiedź bo chyba czeka mnie ponowna wymiana turbo:(
    Pzdr.
    Marek
  • #82
    madrzmar
    Level 2  
    Ruch w temacie jak widać:)
    Okazało się, że turbina pracuje już normalnie. Może pracowała cały czas.
    Przeczyściłem czujnik doładowania (ten na plastikowej rurze dolotu do kolektora) czynnikiem wd40 po czym wykasowałem błędy i jest OK.
    Co prawda pojawiały się po drodze jeszcze błędy ECU i świec, ale finalnie po drugim wykasowaniu wszystko wróciło do normy.