Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 2 fl 1.9 DCI - Brak mocy, nie wkreca sie na obroty.

CommonRail 25 Wrz 2014 19:24 20148 79
  • #61 25 Wrz 2014 19:24
    Guferowaty
    Poziom 10  

    Wygląda na martwe turbo ...

    W 1,9 dci ( laguna i volvo ) zawór egr jest tak skonstruowany że ciśnienie spalin nie podniesie go . zatyka się go też inaczej . trzeba taki kapsel włożyć do złącza rurki metalowej karbowanej łączącej oba kolektory . metoda prostsza ... odpiąć wtyczkę jak jest zamknięty .

  • #62 25 Wrz 2014 19:56
    CommonRail
    Poziom 27  

    Kapselek dzisiaj dotarł. Jutro bedzie założony. Odpicie wtyczki w f9q 750 wywala błąd, a w 754 już nie.

  • #63 25 Wrz 2014 20:41
    Guferowaty
    Poziom 10  

    Na czas testów to można i z tym błędem jeździć . Nic się przecież nie stanie .

  • #64 25 Wrz 2014 21:27
    CommonRail
    Poziom 27  

    Jak ma błąd, to jest w awaryjnym i nie wlacza turbiny. Zreszta, mam drugi kompletny egr na ścianie grodziowej.

  • #65 26 Wrz 2014 13:19
    pisior1987
    Poziom 21  

    Z niecierpliwością czekam na rozwiązanie. Mam to samo. Brak mocy od dołu. Brak błędów. Wykluczony przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, EGR, zatkany wydech, klapa gasząca, rozrząd. Brak jakiegokolwiek dymu z tyłu. Zostaje mi chyba turbo. Choć przy 3 tyś.obr pompuje prawie 3 atmosfery.

  • #66 26 Wrz 2014 13:20
    domex32
    Moderator na urlopie...

    pisior1987 napisał:
    Choć przy 3 tyś.obr pompuje prawie 3 atmosfery


    To się nie dziw ze nie ma mocy.

    P.S. Nie ma dymu, nie ma mocy.

  • #67 26 Wrz 2014 13:26
    wartata
    Poziom 15  

    pisior1987 napisał:
    przy 3 tyś.obr pompuje prawie 3 atmosfery
    skracaj sztangę

  • #68 26 Wrz 2014 13:42
    pisior1987
    Poziom 21  

    To za mało pompuje?? Turbo było wymieniane z 2 lata temu i nagle przestawiona sztanga??

    Dodano po 11 [minuty]:

    Dodam jeszcze najważniejsze. Poobracało panewki. Jest nowy wał i korbowody. Nie wiem jak długo samochód jeździł z tą awarią i jak było przed naprawą. Przypuszczam że przez brak smarowania turbinę szlak trafił.

  • #70 26 Wrz 2014 14:01
    pisior1987
    Poziom 21  

    Ale przecież skracając sztangę będę zwiększał ciśnienie czyż nie??

    Dodano po 13 [minuty]:

    Zmieniłem jeszcze zawór sterowania turbiny. teraz przy 3 tyś obrotów jest 2.2 atm na trzecim biegu. Ale w mocy nic się nie poprawiło.

  • #71 26 Wrz 2014 17:12
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jaką masz dawkę paliwa na wolnych przy wyłączonych odbiornikach na ciepłym silniku?

  • #72 26 Wrz 2014 19:44
    Guferowaty
    Poziom 10  

    pisior1987 napisał:
    Ale przecież skracając sztangę będę zwiększał ciśnienie czyż nie??

    Dodano po 13 [minuty]:

    Zmieniłem jeszcze zawór sterowania turbiny. teraz przy 3 tyś obrotów jest 2.2 atm na trzecim biegu. Ale w mocy nic się nie poprawiło.


    Nie polecam mieszać ze sztangą . Ma być ustawiona fabrycznie .

    2,2 bara to za dużo stanowczo . 1,4-1,5 bara to fabryczne ciśnienie .


    Można na próbę odpiąć wężyk podciśnienia . Aczkolwiek wtedy jazda do 110 km/h jest możliwa raczej nie więcej bo testowałem .

    A przepraszam tak już było jeżdżone ...

    Tylko dziwne bo najpierw napisane było że ciśnienie doładowania wynosiło 0,1 bara a teraz 3 ? Wężyki podcisnienia do gruszki turbo dobrze podpięte ? Na elektrozaworze jest opisane który gdzie .

    Może w volvo z tym silnikiem inaczej program napisali do ECU ale odpięcie wtyczki EGR nic nie robi no poza odnotowaniem błędów . Trochę dziwny przypadek . Podłączyłbym jakiś mechaniczny wskaźnik ciśnienia doładowania bo może ten elektroniczny się wysypał i pierdoły pokazuje .

    Przy 3 barach to może już korby pogieło ?

  • #73 27 Wrz 2014 16:30
    CommonRail
    Poziom 27  

    Przeciez te 3 bary to nie moje.

  • #74 28 Wrz 2014 15:29
    CommonRail
    Poziom 27  

    Już wiem co było nie tak z moją turbiną. Nieprawidłowo, a właściwie wcale nie pracujące kierownice. Te trzy kółka na których pracuje obręcz kierownic, jakoś się "zapotraszyły" w momencie składania i zostały na zewnątrz. Czyli dlatego nie pracowała. Cóż, przynajmniej mam nowe turbo z roczną gwarancją. Założę je jutro i dam znać jakie efekty.

  • #75 28 Wrz 2014 19:51
    diagnosta06
    Poziom 16  

    diagnosta06 napisał:
    moim zdaniem turbosprężąrka ,żle zregenerowana ,żle ustawiona geometria

    no i kto tu sie ?, ci od turbin na niczym się nie znaja tylko pieniądze umią brać i wciskać ciemnote , przez takich papraków klienci się od diesla odwracają , a auto w 4 dni do zrobienia było , dlatego u niemca sie nie regeneruje turbin

  • #76 28 Wrz 2014 22:09
    domex32
    Moderator na urlopie...

    CommonRail napisał:
    Turbina na 100 procent jest dobra.


    A widział, w temacie jak nie naprawiać wrzuciłem fotki turbiny po czyszczeniu, po naszych lokalnych paprochach, im widać też się tulejeczki pomyliły.

  • #77 28 Wrz 2014 22:28
    diagnosta06
    Poziom 16  

    we Wrocławiu poziom usług turbiniarskich tak spadł , że montuje przeważnie nowe , koszt około 2600 ale wiem ,żę będzie dobrze

  • #78 29 Wrz 2014 10:52
    pisior1987
    Poziom 21  

    Jak już pisałem u mnie to samo ale turbo jest raczej sprawne. Wykluczony przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, EGR, zatkany wydech, klapa gasząca, rozrząd, zawór sterujący turbiną.
    Oto kilka parametrów:
    Na wolnych:
    Renault Laguna 2 fl 1.9 DCI - Brak mocy, nie wkreca sie na obroty. Renault Laguna 2 fl 1.9 DCI - Brak mocy, nie wkreca sie na obroty.

    Trzeci bieg 3tyś obr.:
    Renault Laguna 2 fl 1.9 DCI - Brak mocy, nie wkreca sie na obroty. Renault Laguna 2 fl 1.9 DCI - Brak mocy, nie wkreca sie na obroty.

    Auto nie wkręca się w ogóle na obroty, turbo gwiżdże już na wolnych obrotach. Brak jakiegokolwiek dymu. Ciekawostka jest taka że metalowa rura od IC przy obciążeniu grzeje się.

  • #79 29 Wrz 2014 20:18
    CommonRail
    Poziom 27  

    Wymieniłem dziś turbinę. Auto ciągnie jak oszalałe, ciężko ruszyć z pierwszego biegu z pod świateł. Ciśnienie doładowania 2.1 Bara, zero dymu i wreszcie nie bierze oleju. Stare turbo nie ładowało i ciekło.

    Do kolegi wyżej. Turbo Ci przeładowuje. Skręć sztangę. Nie była czasem rozbierana? Muszle złożone dokładnie tak jak były?

  • #80 30 Wrz 2014 19:15
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Pisior, wtryski masz do kitu, mocy nie będzie i dymu też nie, poza tym że masz geometrie zapierniczoną przez te wtryski.