Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 2 fl 1.9 DCI - Brak mocy, nie wkreca sie na obroty.

CommonRail 21 Wrz 2014 16:34 22749 79
  • Poziom 27  
    Witam. Pacjentem jest Laguna 2, PH2 1.9 DCI F9Q 750 z 2005.
    Auto ma nową turbinę, wyczyszczony dolot, nową uszczelkę kolektora dolotowego, egr jest elektrycznie odłączony, jest drugi na ścianie grodziowej. Układ dolotowy szczelny, wszystkie podciśnienia sprawdzone, zawór sterowania turbiny działa, gruszka szczelna. Vacuum -0.95 bar, kierownice turbiny chodzą lekko, płynnie i bez zacięć. Po odpaleniu grucha od razu idzie do góry, po zdjęciu podciśnienia opada.
    Auto wkręca się do 2300 rpm i ledwo jedzie. Nie dymi na czarno, brak żadnych błędów, kolektor dolotowy gorący, zamówiona zaślepka do egr na rurę łączącą kolektor dolotowy i wydechowy. Auto aktualnie jeździ ze zdjętym podciśnieniem z turbiny, inaczej nie jedzie. Auto widzi parametry z czujnika doładowania, przepływomierza, czujnika temp wody i powietrza dolotowego, obciążanie silnika na postoju 18-22% czyli w normie. Silnik pracuje normalnie, nie dymi, nie hałasuje, odpala po pół obrotu wału. Turbina miała wymieniowy pierścień uszczelniający po stronie gorącej. Stało się to z dnia na dzień. Po czyszczeniu układu dolotowego auto nie chciało jechać, doraźnie zostało zdjęte podciśnienie z turbiny, auto jeździło tak 2 tygodnie. Wykluczam zatkanie katalizatora, ale sprawdzę to w poniedziałek.


    Czekam na wskazówki i porady.
  • Poziom 15  
    CommonRail napisał:
    egr
    Zamknięty???

    Przepływomierz
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    wartata napisał:

    Zamknięty???

    Fizycznie zawór zamkniety, ale kolektor ssacy gorący.

    non e vero italiano napisał:
    W życiu w to nie uwierzę.

    -0.7 do -0.95. Zreszta, to nie wina podciśnienia. Sztanga chodzi jak trzeba
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Możliwe, żeby wydech był zatkany i ciśnienie w nim rośnie na tyle, że uchyla EGR i wali spaliny do dolotu? egr jest grzybkiem od strony wydechu, wiec teoretycznie możliwe...

    Dodano po 2 [minuty]:

    non e vero italiano napisał:
    Masa powietrza jaka? Na wolnych obrotach masz 40 kilo na godzinę? Przy podwyższonych jaka?

    Sprawdze jutro, dobry trop.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    non e vero italiano napisał:
    Przecież zatkany wydech moment wyczaisz. Syczy z połączeń wydechu? Wchodziłeś pod spód? Jak dmucha z końcówki wydechu?

    Włąśnie nic. Ostatni tłumik jest nowy, od katalizatora tylko pusta rura, nic nie syczy, coś tylko dziwnie buczy jak podniosę sztangę ręcznie na wolnych. Wydech troche buczy. Dmucha normalnie.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    non e vero italiano napisał:
    jakie parametry cię interesują? Mogę ci zrobić zrzuty ekranowe z Clipa.

    Jeśli to nie kłopot, to wszystkie parametry powietrza/doładowania i dane z przpływomierza.

    wartata napisał:
    To co z tym przepływomierzem?

    Przecież z dnia na dzień by nie padł. Nie mam skąd podmienić, zamówiłem drugi.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Jak kolektor gorący to albo masz rozrząd przewalony albo EGR nie szczelny, innej opcji nie ma, jak nie kopci to znaczy że nie ma paliwa, bo nie mierzy powietrza.

    Po zdjęciu podciśnienia z turbo spaliny mają łatwiej bo VNT otwarte.
  • Poziom 27  
    domex32 napisał:
    masz rozrząd przewalony

    Niemożliwe, zimny czy gorący, łapie od strzału, jak stary garbus.
    domex32 napisał:
    EGR nie szczelny

    Tu się raczej skłaniam, bo jakim cudem byłby gorący po 3 minutach pracy silnika?
  • Moderator Samochody
    No to co się czaisz? Odkręć rurkę zapakuj mu blaszkę i jazda.
  • Poziom 27  
    domex32 napisał:
    No to co się czaisz? Odkręć rurkę zapakuj mu blaszkę i jazda.

    Tam nie ma takiego egra jak jest w scenicu/megane. Jest połączenie kolektorów tą badziewną rurką z opaską. Czkam na zaślepkę, albo zaspawam rurke od środka.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    A do EGR czasem na dwie śrubki ta rurka nie jest przykręcana?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    A to taka zamiana :)

    W takim razie pochwal się jak zaślepisz.
  • Poziom 27  
    wartata napisał:

    najważniejsze żeby pisać, nie ważne co

    Na razie to Ty piszesz dla pisania. Proszę nie wypowiadaj się tu więcej.

    Byłem w aucie, po podniesieniu sztangi ręcznie, słychać jak przez egr spaliny walą w dolot, po zdjęciu rury dolotowej, widać spaliny z dolotu.
    Czyli zatkany katalizator i przebijający egr. Jest chociaż punkt zaczepienia już. Dzięki.
  • Poziom 15  
    wartata napisał:
    Zamknięty???
    CommonRail napisał:
    Fizycznie zawór zamkniety
    CommonRail napisał:
    i przebijający egr
    CommonRail napisał:
    Proszę nie wypowiadaj się tu więcej.
    Faktycznie nie ma sensu. Przepraszam
  • Poziom 27  
    Zawór jest zamknięty, ale przez zatkany katalizator ciśnienie spalin podnosi grzybek zaworu. Coś niezrozumiałe?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Więc co, jak słychać podskakiwanie egra?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    non e vero italiano napisał:
    Bo wyciąg zawór i zobacz jakiej siły trzeba aby się otworzył.


    Mój lekko wcisne palcem i się otwiera i myślę, że tu jest problem.

    non e vero italiano napisał:
    Poza tym skąd wiesz, że system się nie ratuje (np za duże ciśnienie w dolocie) tym , że cyklicznie otwiera EGR aby trochę ciśnienia upuścić?

    Bo egr w kolektorze jest całkowicie odłączony. Drugi kompletny zawór wisi na ścianie grodziowej i robi za atrapę dla sterownika.
  • Moderator Samochody
    CommonRail napisał:
    Zawór jest zamknięty, ale przez zatkany katalizator ciśnienie spalin podnosi grzybek zaworu.


    Ciężko by było, raczej nie realne przy sprawnym zaworze, chyba że tam sterowanie prądem zamyka a odwracając polaryzacje otwiera ale z tym się nie spotkałem.

    Jak byś miał kat zapchany nie dmuchało by z wydechu, nawet przy zatkanych dpfach, nie spotkałem się z podnoszeniem EGR,u, prędzej wypali uszczelnienie turbiny i ją uszkodzi niż podniesie EGR, poza tym, podczas jazdy w kolektorze ssącym też panuje nadciśnienie które kompensuje ciśnienie z wydechu, a na wolnych obrotach zadusiło by silnik.
  • Poziom 27  
    Jutro zdejmę wydech między turbiną a katem. Jak będzie chodzić normalnie, to mamy winnego.
  • Poziom 10  
    Sprawdź koło na wałku, lubi podcinać klina. Błędu synchronizacji wałków nie wywali bo sczytuje z koła.
  • Poziom 17  
    moim zdaniem turbosprężąrka ,żle zregenerowana ,żle ustawiona geometria
  • Poziom 27  
    Turbina na 100 procent jest dobra. A czy tam przypadkiem w ogole nie ma klina?