Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Bosch - 12V, 70A zbyt niskie ładowanie.

domex32 18 Kwi 2015 20:20 4800 57
  • #31 18 Kwi 2015 20:20
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Zobacz jakie napięcie masz na D+ , ale najpewniej nigdy nie będzie 14,6 V .
    Czy to diody główne kaszanią czy regulator.
    W tych paściach duży jest spadek napięcia pomiędzy tylną obudowa a przednią .
    Tak że najlepiej mierzyć względem tylnego dekla wszystko albo puścicć dodatkową mase od niego do karoserii.

  • #32 19 Kwi 2015 08:30
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Silnik rozgrzany, na altku na b+ 14.07 na d+ 14,17 mierzone na światłach i nadmuchu na drugim biegu.

    Nie ma znaczenia gdzie mam masę, napięcia są takie same czy biorę masę z silnika, akumulatora czy alternatora, natomiast między alternatorem a akumulatorem na przewodzie plusowym pod obciążeniem jest spadek 0,1V więc myślę że nie najgorzej.

  • #34 19 Kwi 2015 09:14
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Daj diodę 1A w szereg z zasilanie reglera z D+

  • #35 19 Kwi 2015 09:27
    domex32
    Moderator na urlopie...

    andrzej20001 napisał:
    Daj diodę 1A w szereg z zasilanie reglera z D+


    Nie rozumiem, wyjaśnisz mi to bardziej szczegółowo?

    I czy to podniesie napięcie ładowania w całym zakresie czy tylko kiedy jest rozgrzany?

  • #37 19 Kwi 2015 10:05
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Sorry za błąd z rana , nie 1A ja kładę 3A IN5408 MIC i śmigają.

  • Pomocny post
    #39 19 Kwi 2015 11:58
    bearq
    Poziom 36  

    domex32 napisał:
    andrzej20001 napisał:
    Daj diodę 1A w szereg z zasilanie reglera z D+


    Nie rozumiem, wyjaśnisz mi to bardziej szczegółowo?

    I czy to podniesie napięcie ładowania w całym zakresie czy tylko kiedy jest rozgrzany?

    Ta dioda wprowadzi spadek napięcia w układzie napięcia odniesienia dla regulatora który zareaguje na to podbijając napięcie ładowania.

  • #40 19 Kwi 2015 12:46
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Czyli na zimno będę miał 15 V w instalacji a jak się nagrzeje to 14.4 jak mam rozumieć?

  • #42 19 Kwi 2015 19:46
    bearq
    Poziom 36  

    Najlepiej jak byś wrzucił szotkiego tak jak radzi Ci Strumień 6A. Powinno Ci ładnie podbić napięcie ładowania.

  • #43 19 Kwi 2015 19:49
    domex32
    Moderator na urlopie...

    No tak wszystko ładnie, tylko te 15 V na zimno, tego się obawiam.

    Może mi się uda jutro podmienić regulator na taki 14,6 V, zobaczymy co wyjdzie.

  • #45 26 Kwi 2015 10:59
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Kupiłem taki alternator, na razie jest ok, jak długo zobaczymy.

  • #47 13 Maj 2015 12:57
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Nacieszyłem się "nowym" alternatorem, :D

    Wczoraj wieczorem się zmęczył, zadymiło się z niego i przestał ładować, dzisiaj poszedł na reklamacje.

    Problem starego znowu powrócił....

  • #48 13 Maj 2015 13:07
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Dominik, Ty masz coś nie tak z autem, może akumulatorem, jak poczytałem starsze posty, mam wrażenie, jakby alternator cały czas musiał mocno doładowywać aku. Weź i obadaj prąd pobierany z alternatora a potem zmierz prąd na akumulatorze.

  • #50 13 Maj 2015 14:18
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Ford fiesta 1.3 97 rok.

  • #51 13 Maj 2015 14:53
    andrzej20001
    Poziom 42  

    To tam nic nie źre tak prądu, może faktycznie pakuje w aku max. wydajność,albo pech.

  • #52 13 Maj 2015 15:17
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Za godzine będę miał miernik cęgowy. Dokonam stosownych pomiarów. Wszystko będzie jasne.

    Akumulator pobiera około 2 A, z alternatora na wolnych bez odbiornikow 15-18A. Nadmuch, światła ogrzewanie szyby, 45-47A. Jak odpale radio, że światłami itp.na więcej jak średnim Poziomie głośności ponad 100 amper. Alternator na wolnych kończy się na 70 A.

  • #54 13 Maj 2015 20:12
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Sporo ci pobiera radio


    Gdzieś tam wcześniej pisałem że mam amerykańskiego kilowata w bagażniku, ten to lubi prąd.

    W tych 15 A na wolnych jest ogrzewanie sondy, pompa paliwa, osprzęt, i te 2 A które zżera akumulator, więc czy tak dużo?

  • #56 13 Maj 2015 21:43
    robokop
    Moderator Samochody

    Ciągniesz 100A z akumulatora i dziwisz się że albo nie ładuje, albo się pali alternator? Wywal te hi-fi, albo szukaj alternatora 120-150A z diesla.

  • #57 13 Maj 2015 22:19
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Panowie, ja wszystko rozumiem, to są ekstremalne sytuacje, które mają miejsce rzadko i krótko.

    Ostatnie czasy jeździłem na dziennych (led) nadmuch na 1 bieg, audio na minimum, napięcie ładowania 13,8 po np 40 minutach jazdy po mieście.

    Pod obciążeniem napięcie wcale jakoś tam nie spada, max o 0.2 V.

    Dobra powiem inaczej.

    Odpala rano silnik, 14.6 V zostawiam na wolnych, przychodzę za 40 minut a tam 13,8 V.

    Zasadniczo mi to nie przeszkadza poza tym, że akumulatory wytrzymują około 2 lat, a jakieś krzaki nawet krócej, lecz dziś w toku dyskusji wyszło na to iż przyczyną są znaczne chwilowe pobory prądu, a nie jak wcześniej myślałem, słabe ładowanie, wiec chyba zwyczajnie odpuszczę temat, ewentualnie pokombinuje z regulatorami napięcia...