Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Grande Punto - 1.2 benzyna - migająca kontrolka silnika

22 Wrz 2014 23:34 4227 8
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie!
    Tak jak w temacie mam problem z moim fiatem grande punto. Auto z 2006 r 140 tysięcy przebiegu (od nowości u mnie). Problem polega na tym, że często po odpaleniu i przejechaniu paruset metrów zaczyna mrugać kontrolka od silnika, parę razy mrugnie po czym gaśnie, w momencie gdy się świeci nie odczuwać żadnych zmian w pracy czy mocy auta. Po podłączeniu auta pod komputer wyskakują błędy o wypadaniu zapłonu na 2 i 3 cylindrze. Wymieniłem dziś świece i kable oraz cewkę i był spokój do momentu ponownego zatankowania auta. Od momentu gdy zatankowałem auto (na orlenie) problem powrócił. W sumie wcześniej również pojawił się po zatankowaniu. Co może być przyczyną ? Gdzie jeszcze szukać ? Bardzo proszę o pomoc gdyż niedługo mam zamiar jechać w dalszą trasę tym autem, a jednak trochę strach.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 10  
    Nikt nie pomoże/ nie wie ?
  • Poziom 21  
    Nie wiem ale może to pomoże: na postoju włącz silnik i cztery razy dodaj gazu powyżej 4 tys. obrotów. Dodaj gazu potrzymaj parę sekund powyżej 4 tys. obrotów puść gaz aż zejdzie do obrotów na postoju i tak ze cztery razy. Pozdrawiam. J
  • Poziom 32  
    Migająca kontrolka w tym wypadku oznacza wypadanie zapłonu. A regulacja zaworów?
  • Poziom 10  
    Tylko ta kontrolka nie miga cały czas, sporadycznie i przy różnych momentach, czasami przy 2 tys obrotów czasami więcej, czasami się nie włączy wcale, a czasami podczas jazdy potrafi się dwa razy włączyć
  • Poziom 10  
    Witam ponownie. Odebrałem auto od mechanika, wgrał mi nowe oprogramowanie do sterownika i wszystko było ok, ale do momentu ponownego tankowania. W sumie wcześniej nie skojarzyłem faktów, ale co zauważyłem, z tą kontrolką dzieję się tak, że jak jest mało paliwa w baku (blisko rezerwy lub już rezerwa) to nie mruga. W momencie gdy się zatankuję od razu po wyjechaniu ze stacji i ujechaniu około 500m zaczyna mrugać. Teraz z perspektywy czasu i przeanalizowaniu ostatnich dni jestem przekonany, że dzieję się tak po tankowaniu i gdy jest w baku więcej paliwa niż rezerwa. Ktoś ma jakieś pomysły ? W poniedziałek czeka mnie trasa około 1,5 tysiąca km i mam trochę strach. Czekam na jakieś propozycje. Pozdrawiam Zandiatos
  • Poziom 32  
    Podłączyć się pod komputer i zobaczyć parametry, czy zapłony wypadają, zmierzyć ciśnienie pompy paliwa.
  • Poziom 10  
    Właśnie ten mechanik mi powiedział, że z tym autem kompletnie nic się nie dzieję jak ta kontrolka miga. Że śmiało jeździć. Inny znowu mechanik stwierdził, że uszkodzony jest sterownik od silnika, ale o to chodzi właśnie, że to się dzieje jak jest w baku "dużo" paliwa. Bak i pompa paliwa były wyjmowane w celu zobaczenia czy nie są zabrudzone albo nie ma jakiś odpadów, ale wszystko czyste.
  • Poziom 32  
    Wiesz co, wyjąc pompę, a zmierzyć ciśnienie, podejrzeć parametry to 2 różne rzeczy. Na samym końcu powinieneś decydować o naprawie sterownika, Google nie boli, poszukaj sobie objawy.