Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf - Montaż Halogenów Golf VI

23 Wrz 2014 12:40 10185 16
  • Poziom 9  
    Witam

    Chciał bym założyć do golfa VI halogeny z pominięciem BCM ( moja wersja nie obsługuje halogenów). Posiadam już kratki, halogeny z żarówkami i wtyczki.
    Może ktoś podpowiedzieć, najlepiej konkretny link jaki kupić bezpiecznik, przekaźnik, kable i gdzie podłączyć wszystko żeby działało. Interesuje mnie jakiś schemat z opisem dla osoby która nie ma na ten temat pojęcia :)
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 37  
    Grubość kabli oraz wartość bezpiecznika jest zależna od mocy żarówek jakie chcesz zastosować. Przyjmując standardowe 55W na lampę to:
    2x55W/12=9,1A.
    Kabel 1mm2 można obciążyć 11A w pracy ciągłej lub 1,5mm2 o obciążalności 14A.
    Wartość bezpiecznika to standardowe 10A.
    O ile chcesz to zrobić szeregowo to z lampy A do lampy B stosujesz linkę 1mm2/1,5mm2 a od lampy do przekaźnika 2,5mm2.
    Układ ma być zrobiony na od dzielnym przełączniku?
  • Poziom 9  
    bearq napisał:
    Grubość kabli oraz wartość bezpiecznika jest zależna od mocy żarówek jakie chcesz zastosować. Przyjmując standardowe 55W na lampę to:
    2x55W/12=9,1A.
    Kabel 1mm2 można obciążyć 11A w pracy ciągłej lub 1,5mm2 o obciążalności 14A.
    Wartość bezpiecznika to standardowe 10A.
    O ile chcesz to zrobić szeregowo to z lampy A do lampy B stosujesz linkę 1mm2/1,5mm2 a od lampy do przekaźnika 2,5mm2.
    Układ ma być zrobiony na od dzielnym przełączniku?


    Lampki będą używane raczej okazjonalnie i zakładam głównie ze względów estetycznych. Przełącznik raczej będzie oddzielny gdyż obecny który mam obsługuje tylko przeciwmgielne z tyłu i musiał bym je połączyć żeby świeciły się razem.
  • Poziom 7  
    możesz zmienić włącznik koszt jak patrzyłem od 30 zł w dobrym stanie albo 50 nówka i będziesz miał jak seryjne :)
  • Poziom 9  
    Halogeny będę podpinał pod oryginalny przełącznik z halogenami.
    Zakupy których muszę dokonać: (piszcie czy takie się sprawdzą) :

    Przekaźnik
    http://allegro.pl/przekaznik-samochodowy-12v-70a-4-pin-hongfa-jakosc-i4637641109.html

    Do tego bezpiecznik 15 A i obudowa bezpiecznika
    http://allegro.pl/szybkozlaczka-gniazdo-bezpiecznika-unival-uni-mta-i4602499449.html

    i kilka metrów kabla, może być w każddym miejscu użyty taki sam kabel 2,5mm?
    http://allegro.pl/przewod-kabel-do-kierunkow-led-1x0-5mm-red-2mm-i4639546151.html

    Jakieś podpowiedzi jeszcze ?
  • Poziom 29  
    A w podanym schemacie są takie wynalazki ?
    Dlaczego nie zrobisz instalacji jak oryginał?
  • Poziom 9  
    Montaż według oryginalnego schematu wymaga wymiany modułu komfortu BCM, wymiana na taki z obsługą halogenów to koszt ok 400 plus sporo trzeba kodować czego sam nie zrobię. Kolega namówił mnie na zakup halogenów żebym zakładał je bez montażu kabli, jako atrapa ale jest to trochę robienie dziadostwa i choć bym miał je zapalić 2 razy w roku to muszą działać. Do tego na przeglądzie jak zobaczą, że to atrapy to raz, że umrą ze śmiechu, a dwa mogą mieć problem z tym :)
  • Moderator Samochody
    Halogeny powinny się zapalać z oryginalnego przełącznika, bo inaczej z przeglądu lipa.
  • Poziom 37  
    domex32 napisał:
    Halogeny powinny się zapalać z oryginalnego przełącznika, bo inaczej z przeglądu lipa.

    Przecież kolega piszę że chce to zrobić na oryginalnym przełączniku więc problemu nie będzie. Z drugiej strony mało kto sprawdza halogeny a diagnosta za niedziałające halogeny nie zdyskwalifikuje pojazdu tym bardziej że liczy się $
  • Poziom 9  
    domex32 napisał:
    Halogeny powinny się zapalać z oryginalnego przełącznika, bo inaczej z przeglądu lipa.


    Pomijając fakt, że chce to zrobić na oryginalnym przełączniku to w stacji diagnostycznej powiedzieli, że halogeny nie muszą działać gdyż należą do wyposażenia dodatkowego, nawet policja nie może się specjalnie czepiać chyba, że używał bym ich niezgodnie z przepisami.
  • Poziom 9  
    kwok napisał:
    Eeeeee nie no, nie do końca. Istnieje podobno jakiś przepis mówiący że urządzenie zamontowane ma działać w prawidłowy sposób, a że w stacji powiedzieli to wiadomo że chodzi o $.


    jasne trzeba mieć na uwadze to, że oni zawsze chcą zarobić i jak by się przyjechało autem bez koła to za kasę wszystko się załatwi :)
  • Poziom 37  
    Halogeny jeśli są muszą działać, więc albo działają albo nie działają a wtedy należy albo je zdemontować albo zakleić albo naprawić ;)
  • Poziom 29  
    romek_wisimulacha napisał:
    Montaż według oryginalnego schematu wymaga wymiany modułu komfortu BCM


    Nie wiem, nie sprawdzałem. A czy Ty jesteś w 100% pewien?
    Bo ja w moim aucie widzę w VCDSie opcję halogenów, jeżeli by w Twoim była to moduł je obsłuży, trzeba sprawdzić.
  • Poziom 9  
    wiesiek3d napisał:
    romek_wisimulacha napisał:
    Montaż według oryginalnego schematu wymaga wymiany modułu komfortu BCM


    Nie wiem, nie sprawdzałem. A czy Ty jesteś w 100% pewien?
    Bo ja w moim aucie widzę w VCDSie opcję halogenów, jeżeli by w Twoim była to moduł je obsłuży, trzeba sprawdzić.


    Niestety nie będą działać już sprawdzałem, jak kupowałem lampki to wiedziałem, że będzie problem ale byłem przekonany, że nie będzie działało doświetlanie zakrętów np, a że same halogeny będą świecić ale niestety...