Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dowolny - Zewnętrzna, elektryczna pompka paliwa

teskot 23 Wrz 2014 21:37 1062 8
  • #1 23 Wrz 2014 21:37
    teskot
    Poziom 25  

    Witam,
    zwracam się z pytaniem do Szanownych Kolegów bardziej doświadczonych w temacie. Mianowicie poszukuję pompki paliwa (konkretnie benzyny) elektrycznej, zewnętrznej (umiejscowionej poza zbiornikiem). W jakich modelach aut coś takiego występowało? Na znanym portalu aukcyjnym jest kilka tego typu ofert, ale nie mam pewności co do kompetencji sprzedających. Nie chciałbym, żeby to, co wystawione jako pompka paliwa okazało się np. jakimś elektrozaworem bądź czujnikiem. Znalazłem ofertę pompki do Peugeota 206. Czy w tym aucie występowało to, czego szukam?

    pozdrawiam
    teskot

  • #2 23 Wrz 2014 21:44
    MARIUSZ R
    Poziom 28  

    Do czego konkretnie potrzebna ta pompka? Są zasadniczo dwa rodzaje pompek różniące się ciśnieniem jakie wytwarzają (mono i pełny wtrysk).

  • #3 23 Wrz 2014 23:31
    teskot
    Poziom 25  

    Witam,
    w tym konkretnym przypadku nie zależy mi na wysokim ciśnieniu-jest to najdoskonalej obojętne. Paliwo będzie podawane do gaźnika w układzie z przewodem powrotnym. Nie widzę też problemu z wykonaniem stosownego sterowania, które pozwoli na zmniejszenie przepływu w jednostce czasu (jeśli okaże się, że dana pompa nie powinna pracować bez przerwy z pełną wydajnością).

    pozdrawiam

  • #4 24 Wrz 2014 00:12
    janek1815
    Poziom 38  

    Pompy mogą pracować ciągle. Wystarczy np. od Poloneza z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Musisz tylko zapewnić instalację powrotną paliwa do baku. A gaźnik zasilić z trójnika zamontowanego za pompą.

  • #5 24 Wrz 2014 00:18
    teskot
    Poziom 25  

    Witam,
    tak się składa, że miałem poloneza na jednopunkcie i tam pompa była w zbiorniku. A tu chodzi o zewnętrzną pompę-w tym cały szkopuł.

    pozdrawiam

  • #6 24 Wrz 2014 05:48
    manta
    Moderator Samochody

    Cała grupa vw lata 80 na wtrysku ke- jetronic, ople rekord ascona b, manta, monza, senator A na wtrysku L-jetronic. Reasumując, wszystkie auta lat 80, wyposażone w układy wtryskowe, posiadały zew. pompy paliwa. Z tym że średnio się nadają, do zastosowań przy gaźnikach, zbyt duże ciśnienie robocze i wydajność. Dla Ciebie idealnym rozwiązaniem jest elektryczna pompa membranowa, kupisz taką nową w zakładzie montażu gazu, zastępowano mechaniczne pompy, elektrycznymi przy układach wyposażonych w gaźniki. No i cena jest dosyć atrakcyjna, w porównaniu do rolkowo komorowej.

  • #7 24 Wrz 2014 11:58
    janek1815
    Poziom 38  

    teskot napisał:

    tak się składa, że miałem poloneza na jednopunkcie i tam pompa była w zbiorniku. A tu chodzi o zewnętrzną pompę-w tym cały szkopuł.


    Nie dopisałem że był to truck i była pompa zewnętrzna tuż za bakiem i za nią filtr paliwa. Służy mi do dziś do spuszczania paliwa ze zbiorników. Na allegro wpisz pompa truck i zobaczysz.

    Człowiek cały czas się czegoś dowiaduje i powiem szczerze że nawet nie wiedziałem że są pompy elektryczne membranowe chyba takie są do webasto.

  • #9 02 Paź 2014 14:03
    teskot
    Poziom 25  

    Witam,
    dziękuję za wszystkie sugestie. Nowe pompy montowane przy instalacjach LPG są chyba najlepszym wyjściem (niestety stosunkowo drogim). Rozejrzę się jeszcze za jakąś używką od truck'a (rzeczywiście, była tam taka pompa-nie wiedziałem o tym).
    pozdrawiam

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo