Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak sygnału z PC do monitora. Nowy komputer zestaw 7 z forum.

maksymilian111 23 Sep 2014 21:57 1533 19
Optex
  • #1
    maksymilian111
    Level 2  
    Witam serdecznie.

    Kupiłem komputer z proponowanych na forum zestawów (ze złożeniem), temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2726546.html

    7. Zestaw za 2600zł
    - Płyta główna ASRock H97 PRO4 H97 LGA1150 (PCX/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3) (H97 PRO4)
    - Procesor Intel CORE i5-4460 3.20GHz LGA1150 BOX BX80646I54460
    - Pamięć Crucial Ballistix 8GB (2x4GB) DDR3 1600MHz CL(9-9-9-24) Unbuffered NON-ECC 1.5V (BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU)
    - Dysk Western Digital Caviar Blue, 3.5'', 1TB, SATA/600, 7200RPM, 64MB cache (WD10EZEX)
    - Zasilacz Thermaltake Smart SE Modular 530W (SPS-530MPCBEU)
    - Karta graficzna MSI R9 270X GAMING 2GB DDR5 PCI-E 256BIT 2DVI/HDMI/DP BOX - (R9 270X GAMING 2G)
    - Obudowa Zalman ZALMAN Z3 - USB3.0 - CZARNA
    - Asus Napęd DVD -/+RW, E-Green 24x (Czarny Panel), SATA, BULK (DRW-24F1ST/BLK/B/AS) OEM

    Problemem jest brak sygnału z pc do monitora. Wczoraj po otrzymaniu komputera włączyło się wszystko tak jak powinno. Zainstalowałem Win7 oraz sterowniki od płyty i grafiki wszystko działało. Dziś rano był brak sygnału na monitorze, gdy wróciłem z pracy włączyłem komputer sygnał znowu był. Wszystko chodziło do momentu w którym obraz na monitorze się zawiesił a muzyka dalej grała. Po zresetowaniu PC już więcej sygnału nie było. System się włącza.
    Sprawdziłem 3 monitory i 2 kable, wystąpił brak sygnału na wszystkich. Na starym komputerze wszystko działało. Stosuje przejściówkę, którą dostałem razem z kartą graficzną DVI/D-Sub. Komputer zamówiony i składany na morele.net

    Teraz nie wiem co z tym robić. Kupa nerwów, sprzęt nowy a już same problemy...
    Da się coś z tym zrobić czy odesłać sprzęt jako reklamacje?
    Wada komputera? Oprogramowania? Przejściówki?! Może ja coś źle zrobiłem?


    Z góry dziękuję za pomoc. Max
  • Optex
  • #2
    AnyKey
    Level 25  
    Jeżeli kupowałeś go razem z montażem to odsyłasz cały (nie koniecznie z monitorem) i opisujesz im problem.

    Jeżeli wybrałeś opcję bez montażu to sprawdź wszystkie połączenia, podociskaj kable z prądem sprawdź, czy kabel zasilający kartę graficzną jest dobrze wpięty.

    Jak nie ma plomby na obudowie, możesz zawsze sprawdzić ręką, czy karta graficzna za bardzo się nie grzeje lub, czy w ogóle się rozgrzewa, ponieważ mnie to wygląda na problem z kartą graficzną.
  • #3
    maksymilian111
    Level 2  
    Otworzyłem obudowę, wyjąłem grafe i włożyłem by sprawdzić czy dobrze została wsadzona.

    Dojrzałem na płycie (tam gdzie są luty itp) karty graficznej jakieś klejące się ślady, zabrudzenia jakby przyschnięty sok? brud? klej? Wszystko miało być nowe!

    Próba włączenia jeszcze raz. Komputer się włączył, ba monitor też ale znów po chwili się zawiesił gdy chciałem wejść do panelu sterowania, tym razem pokazał się bluescreen i kilka sekund później komputer się zrestartował ale już bez sygnału dla monitora...


    Zauważyłem też że wiatrak na przodzie obudowy nie działa.
  • Helpful post
    #4
    AnyKey
    Level 25  
    to jak pisałem wyżej, serwis.

    Jak z montażem to całość, jak bez montażu to też raczej całość choć obstawiał bym kartę graficzną, jak masz możliwość podstawienia innej, to ją podmień, odinstaluj "stare" sterowniki w trybie awaryjnym, wgraj sterowniki pasujące pod ów podmienioną kartę graficzną i zobacz, czy sytuacja będzie się powtarzała.

    Jak co to pisz.

    P.S.
    Wentylatorem na przodzie obudowy zajmiemy się później.
  • Optex
  • Helpful post
    #6
    sznib
    Level 18  
    Jak nowy komputer to nie ma co kombinować, od razu na serwis. Po tym co czytałem o Morele to pewnie jeszcze wiele zjedzonych nerwów przed autorem tematu (o tym że używane części sprzedają jako nowe też ktoś pisał, przy okazji, z tego co pamiętam, zakupu obudowy. Zakupiona jako nowa, po wyjęciu z pudełka okazało się że miała ślady używania).
    O ile nie minęło 10 dni od zakupu radziłbym zrobić zwrot towaru, nie bawić się w gwarancje itp.
  • #7
    maksymilian111
    Level 2  
    Pc odpalony na integrze działa na razie ale monitor przygasał kilkukrotnie na sekundę + raz chwila braku sygnału...

    Zostaje mi zwrot towaru...

    Dziękuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam. Max
  • #8
    maksymilian111
    Level 2  
    Niespodzianka... Nie przyjęli zwrotu bo zamówienie krótko mówiąc jest zindywidualizowane... Tutaj będę musiał się zwrócić do UOKiK'u dowiedzieć się co i jak.

    "Sterownik ekranu przestał odpowiadać, ale odzyskał sprawność" mniej więcej taki komunikat wystąpił przed brakiem sygnału...


    Brak karty gwarancyjnej - w poniedziałek wykonam telefon do moreli.
    Reinstalacja win7 i sterowników nie pomogły.

    Jeśli ma ktoś jakiś pomysł? Będę wdzięczny za pomoc, już 3 dni zmarnowałem na siedzenie i szukanie przyczyn i rozwiązań
  • #9
    sznib
    Level 18  
    Co to znaczy że zamówienie jest "zindywidualizowane"? Kupowałeś na odległość masz 10 dni na odstąpienie od umowy. Widać próbują się wykręcić. Ja się dziwię dlaczego ludzie w tym sklepie kupują...
  • #10
    ak6
    Level 31  
    maksymilian111 wrote:
    Dojrzałem na płycie (tam gdzie są luty itp) karty graficznej jakieś klejące się ślady, zabrudzenia jakby przyschnięty sok? brud? klej?

    Więc nie baw się tym dalej, bo jeśli rzeczywiście jest tam coś wylane, to może to powodować zwarcie. Możesz w końcu uwalić komputer całkowicie. Walcz z gwarancją.
  • #11
    winmap
    Level 33  
    Co do morale.net przygotuj się na opłatę za kuriera w to i s powrotem.
    Gwarancja obejmuje tylko podzespoły. Jeżeli znajdziesz urządzenie które powoduje problem wtedy wysyłasz na ich koszt a jeżeli wszystko płacisz...
    Tak właśnie oszukują ludzi..
    Też kupowałem tam kompa ze złożeniem to nie zamontowali mi radiatora na procesorze i zapłaciłem za nie kompletną usługę. Chciałem im odesłać to musiał bym płacić. Sam sobie z tym poradziłem. Najlepiej jak znajdziesz to co powoduje problem. Jeżeli to część wtedy od razu wysyłaj. A może coś zle złożyli tak jak mi. Radzę dokładnie po patrzeć.

    Wgl ja od razu przy kupnie prosiłem o oryginalne pudełka itp bo jak im nie przypomnisz lubią nie dorzucić. Wtedy mogą być problemy z gwarancją np.
  • #12
    ak6
    Level 31  
    maksymilian111 wrote:
    Dojrzałem na płycie (tam gdzie są luty itp) karty graficznej jakieś klejące się ślady, zabrudzenia jakby przyschnięty sok? brud? klej? Wszystko miało być nowe!

    Zrób dokładne zdjęcie tego miejsca.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    Kaczor_84
    Level 31  
    winmap wrote:

    Co do morale.net przygotuj się na opłatę za kuriera w to i s powrotem.
    Gwarancja obejmuje tylko podzespoły. Jeżeli znajdziesz urządzenie które powoduje problem wtedy wysyłasz na ich koszt a jeżeli wszystko płacisz...
    Tak właśnie oszukują ludzi..
    Też kupowałem tam kompa ze złożeniem to nie zamontowali mi radiatora na procesorze i zapłaciłem za nie kompletną usługę. Chciałem im odesłać to musiał bym płacić. Sam sobie z tym poradziłem. Najlepiej jak znajdziesz to co powoduje problem. Jeżeli to część wtedy od razu wysyłaj. A może coś zle złożyli tak jak mi. Radzę dokładnie po patrzeć.

    Proszę kolegę o niewprowadzanie w błąd i radzę dokładnie czytać warunki gwarancji oraz zapoznać się z przepisami ustawy o szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Jeśli pozna kolega przepisy, to będzie wiedział, że wysyłając reklamację z tytułu gwarancji najczęściej właśnie kupujący pokrywa koszty wysyłki - najczęściej jest to zapisane w regulaminie (którego nikt nie czyta); natomiast w przypadku reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową to sprzedający pokrywa koszty - odbywa się to najczęściej w ten sposób, że kupujący wysyła na swój koszt przesyłkę, a po uwzględnieniu reklamacji wystosowuje pismo o zwrot kosztów reklamacji powołując się na stosowny przepis. Wystarczy znać przepisy - z tych podstawowych są to tylko dwie ustawy, a wkrótce (od grudnia) jedna, ujednolicająca.
  • #15
    winmap
    Level 33  
    Tylko że dzwoniąc do nich z góry nakreślili że ja płacę za przesyłkę chyba że wyślę samą wadliwą część. Wtedy oni pokrywają.
    Piszę tutaj o Moralach.
    W innych sklepach zawsze wysyłki pokrywał serwis Gwarancyjny.
    A że na moralach lubią robić ludzi w konia warto to nadmienić.
  • #16
    Kaczor_84
    Level 31  
    Pozwolę sobie wkleić cytat z regulaminu morele.net:
    Quote:
    23. W terminie 14 dni od dnia otrzymania przez sprzedawcę reklamacji kupującego dotyczącej niezgodności towaru z umową, Sprzedawca powinien rozstrzygnąć reklamację i udzielić Kupującemu konkretnej odpowiedzi w przedmiocie uwzględnienia lub nieuwzględnienia jego reklamacji. W przypadku uznania przez sprzedawcę reklamacji zostanie Kupującemu wskazany proponowany przez sprzedawcę sposób i tryb postępowania przy jej realizacji (np. sposób zwrotu przez kupującego towaru, sposób odbioru nowego itp.) - w takim przypadku Sprzedawca ponosi również koszty transportu reklamowanego towaru . W przypadku odmowy uznania reklamacji kupującemu zostanie przedstawione uzasadnienie tej odmowy.
  • #17
    winmap
    Level 33  
    Tylko mnie kręcili że ja płacę. Trzeba Czytać wszystko następnym Razem. ;)
    No cóż na szczęście obyło się bez serwisu.
  • #18
    ak6
    Level 31  
    winmap wrote:
    No cóż na szczęście obyło się bez serwisu.

    To znaczy? Możesz to rozwinąć?
  • #20
    winmap
    Level 33  
    ak6 wrote:
    winmap wrote:
    No cóż na szczęście obyło się bez serwisu.

    To znaczy? Możesz to rozwinąć?


    Poradziłem sobie sam z problemem.
    Chciałem wysłać kompa na serwis ale po dokładnych oględzinach zle zamontowali Radiator na procesor.
    Płaciłem za usługę złożenia którą zle wykonali.
    No cóż takich mamy widocznie teraz specjalistów.