Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio - Renault Clio dTi brak mocy, brak reakcji na pedał gazu.

Swierzak90 24 Wrz 2014 00:59 4902 5
  • #1 24 Wrz 2014 00:59
    Swierzak90
    Poziom 9  

    Witam

    Od jakiegoś czasu męczy mnie problem w moim clio. Problem polega na chwilowym braku reakcji na pedał gazu na ciepłym silniku jak i słabym przyspieszeniu w górnych granicach obrotów.Problem pojawia się po odpaleniu na ciepłym silniku, gdy odpalam auto silnik łapie niskie obroty, tzn obrotomierz pokazuje obroty na tej kropce pomiędzy 5 a 10, i ewidentnie słychać zmianę w pracy silnika na "twardszą" niż normalnie, a gdy dodaje gazu silnik nie reaguje dopiero po ok 5s zaczyna powoli wkręcać się na obroty. Dodam że zdarza się tak, lecz nie zawsze, że auto rano po odpaleniu przez ok 2 minuty potrafi normalnie i żwawo wkręcać się na obroty, żeby po tych dwóch minutach znowu było ospałe :( Ostatnio parę razy sprawdzałem prędkość max i zawsze Clio dobrym tempem szło do 140 - 150 km/h, po czym osiągałem 180, teraz 150 auto idzie ale z górki i z ciężkim bólem :( Wszystkie filtry w aucie zostały wymienione więc to odpada na pewno. Przepływomierz odpinałem i auto przyspiesza ale łagodnie bez tego jakby uderzenia turbo od ok 2 tys obrotów. Zauważyłem również minimalne falowanie obrotów na ciepłym silniku, a gdy np jadę autem zaraz po odpaleniu na zimnym i zmieniam bieg na większy i puszczam gaz to obroty spadają na wyżej wspomnianą kropkę po czym podnoszą się do osiągnięcia normalnych obrotów pracy silnika. Oprócz filtra paliwa wyczyściłem EGR ale postanowiłem go zaślepić bo podobno auto robi się żwawsze.
    Byłem w serwisie podpiąć się pod komputer i wyszły trzy błędy:
    1. Obwód czujnika temp paliwa
    - zwarcie z masą
    - obwód otwarty lub zwarcie przy +12v
    2. Obwód czujnika temp powietrza
    - zwarcie z masą
    - obwód otwarty lub zwarcie przy +12v
    3 Obwód przepływomierza powietrza
    - zwarcie przy +V akum zasilania czujnika
    - obwód otwarty lub zwarcie do masy przy zasila czujnika
    - niezgodność z predkoscia obrotowa silnika
    - zwarcie przy +12v
    - obwód otwarty lub zwarcie do masy

    Takie informacje otrzymałem na wydruku z serwisu. Mechanicy stwierdzili że to przepływomierz, lecz postanowiłem od razu nie kupować nowego, lecz rozejrzeć się za używką. Dzisiaj byłem u sprzedawcy który ma wystawione na allegro trzy takie same przepływomierze o numerach 7700109812 czyli pasujące do mojego Clio. Efekt? Zero zmian jeśli chodzi o prace silnika jak i przyspieszenie na wszystkich 3 przepływomierzach:( Więc gdzie leży przyczyna mojej usterki ?
    Czy zmiana przepływomierza nic nie pomoże, jeśli załóżmy nie wykasuje ponownie powstałych błędów wyżej opisanych? Czy szukać przyczyny na kabelkach które mogą robić gdzieś zwarcie ?:(
    Swierzak90

    Średnio Zaawansowany

    Pokaż profil

    1 5
  • #2 24 Wrz 2014 01:24
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Swierzak90 napisał:
    Średnio Zaawansowany
    Początkujący rzekłbym. Przenoszę do odpowiedniego działu.
    Jakoś wierzyć mi się nie chce, że w serwisie nie wiedzieli co to za usterka. Pewnie kazałeś zrobić odczytanie błędów to teraz masz. Powiem Ci, że wymiana przepływomierza nic nie da. I zwarcia też nie ma. A wina w kabelkach, jak to fachowo ująłeś.

    0
  • #3 24 Wrz 2014 07:21
    wartata
    Poziom 15  

    Sprawdź styki potencjometra gazu
    I zrób diagnostykę clipem

    0
  • #4 24 Wrz 2014 11:21
    Swierzak90
    Poziom 9  

    Witam

    Jak najbardziej zgadzam się że jestem początkujący, nie zauważyłem tego zaawansowanego. A co do opinii diagnostów w serwisie to pisze to co mi powiedzieli, że będzie to przepływomierz. Podłączyli auto pod komputer, skasowali błędy i kazali pojeździć i przyjechać jeśli to nic nie zmieni. Pierwsza ich diagnoza to właśnie przepływomierz. Zacząłem się od wczoraj trochę zagłębiać w temat i jak wcześniej napisałem wyskakuje jeszcze błąd obwodu czujnika temp paliwa. Posiadam na kompie kiedyś ściągniętego pdfa od dTi lecz od laguny i tam jest napisane, że gdy ulegnie awarii ten właśnie czujnik może spowodować inną pracę silnika, jak i zmianę dawkowania. Co myślicie na ten temat ? Czujnik znajduje się w pompie wtryskowej.

    Pozdrawiam

    -1
  • #5 24 Wrz 2014 11:54
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Mistrzu, popatrz na schematy, popatrz na błędy i wydedukujesz.

    -1
  • #6 24 Wrz 2014 23:35
    Swierzak90
    Poziom 9  

    Problem dzisiaj został rozwiązany. Winny był wyżej wspomniany czujnik temp paliwa. Auto śmiga jak należy. A nawiasem taka rada dla kolegi Pawła, aby w sposób ironiczny nie komentował postów innych użytkowników, gdyż nie każdy posiada taką wiedze jak Ty i żyje właśnie z elektroniki. Forum jest po to aby wspólnie znaleźć przyczynę usterki i podzielić się doświadczeniami. Jak widać twoja rada z jak to nazwałem "kabelkami" była mało trafna.

    Pozdrawiam

    5
  Szukaj w 5mln produktów