Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Domykanie szyberdachu Golf III

łysy37 30 Kwi 2005 00:12 9933 18
  • #1 30 Kwi 2005 00:12
    łysy37
    Poziom 14  

    Czy jest do wykonania domykanie szyberdachu w Golfie szyby nie są elektryczne,czy wystarczy moduł domykania 2 szyb prosz o pomoc

  • #2 30 Kwi 2005 09:44
    kylo1
    Poziom 10  

    Jest to możliwe i można do tego wykożystać moduł domykania 2 szyb, wystarczy że podepniesz szyberdach do modułu do jednej z szyb i wszystko śmiga.

  • #3 30 Kwi 2005 22:47
    łysy37
    Poziom 14  

    ale szyby nie są elektryczne

  • #5 05 Maj 2005 02:55
    mos5
    Poziom 24  

    na włącznik ,mniejszy prąd i orginalne zabezp. (przciążenie).

  • #6 21 Maj 2005 14:16
    altonserwis

    Poziom 15  

    Witam, mam ten sam problem ale w Passacie '91. Jest moduł domykania szyb, fabryczny. Wszystko działa, po podłączeniu z alarmu Magicar 440 impulsu 30sek. pojawiającego się po uzbrojeniu alarmu układ domyka po kolei wszystkie szyby.
    Ale szyberdach nie jest objęty tym modułem. I tu pojawia się problem bo szyberdach ma dwie pozycje i przełącznik dwu-pozycyjny. Nie wiadomo w jakiej pozycji znajdzie się szyberdach podczas domykania. I co zrobić? Czy jest jakieś proste rozwiązanie? Dzięki za pomoc.
    Załączam schemat tego szyberdachu.

  • #7 23 Maj 2005 11:55
    Zuchan
    Poziom 15  

    Musi być! Na pewno zauważyłeś że szyberek domyka się podczas przytrzymania kluczyka w drzwiach w pozycji zamykanie. Domykanie działa niezależnie od tego w jakim szyber jest położeniu. Problem więc tylko w tym jak podać impuls (+ lub -) w ten kabelek, w który podaje zamek drzwi - i tyle - musi działać.

  • #8 29 Maj 2005 14:55
    altonserwis

    Poziom 15  

    Niestety przyjacielu mylisz się. Szyberdach NIE JEST objęty modułem komfort. Jest to całkiem niezależny obwód taki jak na rysunku. I stąd są problemy. Konieczny jest dość mądry moduł domykania i już. Pozdrawiam.

  • #9 29 Maj 2005 17:18
    kzaw
    Poziom 27  

    Wg mnie rozwiązaniem jest moduł domykania 2 szyb z czujnikiem przeciążeniowym. Wyjściem na jedną szybe podpinasz domykanie z jednego położenia natomiast wyjściem na drugą szybę podpinasz domykanie z 2 położenia.

  • #10 29 Maj 2005 21:01
    altonserwis

    Poziom 15  

    Ciekawy jestem jak to będzie działać...?
    Przecież szyber jest na jednym silniku. Wg mnie nie bardzo.

  • #11 31 Lip 2006 13:47
    stinger20
    Poziom 10  

    po pierwsze witam jestem nowy na tym forum

    Pierwsza teoria

    Troche stary temat ale patrząc na ten schemat to wydaje mi sie ze jednak nie da rady z jednym kabelkiem i co gorsza nie da sie tez z tym do szyb bo jesli sygnał bedzie odawany na obywie "wersje" to znaczy na zamykanie i otwieranie to nic nie bedzie robił bo jedno mu bedzie zamykało drugie otwierało. Jesli chodzi o otwieranie to znaczy tak jesli dobrze mysle to otwieranie przypuścmy ze szyberek jest odsuniety(pod dach) dajemy sygnał do zamykania(np. na czerwony kabelek) to nam sie zamknie i jest oki(ale jesli w tym samy czasie dostanie sygnał na drugi kabelek(niebieski) zeby otwierał czyli wsuwał pod dach to nic nie bedzie robił). I sadze ze tak samo bedzie jesli jest uchylony to znaczy. Jesli jest uchylony to dajemy sygnał jakby do otwarcia(niebieski kabel) na ten sam kabelek co wtedy to nam domyka szyberek ale jesli znowu dajemy jednoczesnie sygnał na(czerwony)to znowu nic nie bedzie robił.

    Druga teoria

    Tylko jest jedno ale jesli silniczek jest tak ustawiony ze przyjmuje tylko sygnał od jednego kabelka czyli dajemy np. na czerwony zamykanie z pozycji pod dachem i silniczek nie otrzymuje równolegle sygnału od drugiego kabelka niebieskiego to nam sie zamknie i jest oki :D i to samo jesli jest w drugiej pozycji znaczy jesli jest uchylony i dajemy sygnał znowu na czerwony silniczek nie odbiera tego sygnału równolegle dajemy na niebieski to odbierze sygnał z niebieskiego i sie domknie juz tez jest oki :D. Tylko mam pytanie jesli juz dojdzie do zamknięcia to czy znowu sie nie otworzy bo 30 sekund daje sygnał a szyberek sie zamyka szybciej i jesli stanie juz w pozycji zamkniętej to odbiera sygnał od 2 kabelków wtedy normalnie jakby to było od przełącznika wiec znowu mam 2 teorie:

    1. jesli dojdzie nie wazne z której pozycji(czy od uchylonego czy otwartego)to jesli bedzie działał tak jak z przełacznika to powinien sie zatrzymac i nic juz nie robic bo pamietajmy ze jesli zamykamy normalnie przyciskiem przełącznikiem to z pozycji pod dachem trzymamy przycisk(dajemy sygnał) to on nam sie zamyka i staje jesli chcemy dalej "jechac" znaczy uchylic musimy ponownie nacisnąc przycisk i odwrotnie(z uchylonego do zamkniętego ponownie wciskamy przycisk i na sie otwiera pod dach) jesli tak bedzie działac tez z tego przełacznika do szyb to wszystko powinno działąc ;d
    2.a jesli przez te 30 sekund nie zatrzyma sie w pozycji zamkniętej to nam sie uchyli jesli był w pozycji pod dachem i odwrotnie, schowa sie pod dach jesli był uchylony.

    a terazjesli moge poprosze o przeanalizowanie mojego myslenia i potwierdzenie którejkolwiek z wersji bo moim zdaniem nie ma innej mozliwosci niz te co tu opisałem. dzieki

  • #12 02 Sie 2006 20:00
    altonserwis

    Poziom 15  

    Zauważ jedną niepodważalną rzecz: w stanie spoczynku na Niebieskim i na Czerwonym kabelku jest masa. I tu się zaczynaja schody. Należałoby w momencie domykania z alarmu odłączać Niebieski i Czerwony od instalacji auta i wtedy kombinować.
    Pozdrawiam.

  • #13 02 Sie 2006 21:00
    damkoz
    Poziom 19  

    Trochę nie mogę sobie wyobrazić jak pracują przxełączniki krańcowe w szyberdachu, ale czy w tym przypadku nie będzie najprosciwej zamontować moduł domykania z czujnikiem przeciążenia bezpośrednio pod silnik albo przeprogramować go tak aby na raz przełączał czerwony i niebieski przewód. Chyba każdy moduł domykania ma funkcję programowania trybu pracy.

  • #14 02 Sie 2006 22:06
    altonserwis

    Poziom 15  

    W teorii wszystko sie zgadza. Ale zauważ że przy domykaniu szyb nie masz dylematu czy ciągnąć ją w dół czy w górę. A w przypadku szyberdachu moduł nie wie w danej chwili gdzie szyber się znajduje. To po pierwsze. A po drugie jak sie zachowa ów moduł jak szyber będzie zamknięty? Po prostu go otworzy! Pomyślcie nad wszystkimi możliwymi kombinacjami.
    Pozdr.

  • #15 02 Sie 2006 22:37
    damkoz
    Poziom 19  

    nie wiem jak to działa w VW, ale w oplach np jest tak że jak trzymasz przycisk zamykania to szyber się zasówa, przez chwilkę silnik pracuje jakby bez efektu i po chwili dach się wysuwa w górę i jest zamknięty. Jeżeli podam sygnał tak jak bym naciskał przycisk zamknij to poprostu się zamknie. Czyżby w Vw jest tak że jeden i ten sam przycisk służy do zasówania i odsówania dachu?? Moduł najprawdopodobniej zachowa się tak że podłączony bezpośrednio pod silnik zasunie dach do oporu wykryje przeciażenie i zakończy procedurę zamykania, no a pod kable zasunie dach do końca aż krańcówka nie odłacyz silnika, dalej będzie podawał prąd przez jakieś kilka sekund.
    Mogę się mylic bo nie za bardzo mogę zrozumieć mechanizm działania krańcówek przy silniku i po co są tam te cewki. Jak by ktoś mi to dokładniej wytłumaczył to będe wdzięczny ;-)

  • #16 02 Sie 2006 23:44
    stinger20
    Poziom 10  

    ja tez nie wiem po co sa te cewki tam ale mechanizm polega na tym. Ogólnie mam przełącznik 2 pozycyjny pod dachem do sterowania szyberkiem. Szyberek zamknięty naciskam przycisk1 szyber odsuwa sie pod dach zeby go teraz zamknąc wciskam przycisk2 i trzymam az silniczek sam stanie.
    Szyberek zamknięty wciskam przycisk2 szyberek unosi sie do góry znaczy uchyla tylko i staje sam, zeby go zamknąc trzeba wcisnąc przycisk 1 i trzymac az silniczek stanie sam. Mnie sie wydaje tego nie jestem pewien ze silniczek sam w sobie ma ustwione pozycje w któych sie zatrzymuje czyli pozycja pod dach zamknięta i uchylony. I teraz tak jesli przy zamkniętym dachu podam z modułu zamykania szyb impuls na którykolwiek kabelek(czerwony czy niebieski) to mi otorzy pod dach lub uchyli szyberek. jesli bedzie otwarty lub uchylony to dla mnie tak mi sie wydaje silniczek odbierze tylko jeden sygnał z czerwonego lub niebieskiego kabelka i odpowiednio zamknie z uchylonego lub zamknie z pozycji pod dachem. I zostaje rzeczywiscie problem natury takiej ze gdy szyberek bedzie zamknięty i nacisne na piloci (bo mnie o pilota chodzi) jeden przycisk który miał przypisaną funkcje wysyłania impulsu przez 30 sek to mi niestety otworzy lub uchyli szyberek albo nic nie zrobi bo jesli jest na obydwuch kabelkach masa to bedzie sygnał podowany do czerwonego i niebieskiego jednoczesnie i wtedy przydałoby sie cos takiego co by wyłaczyło przerwało ten sygnał zeby nie wiem nie spalic przypadkiem sliniczka zeby niepotrzebnie nie chodził. dobrze mówie? co wy na to?

    Dodano po 4 [minuty]:

    jeszcze mam takie pytanie szyberek przeciez mozna zamknąć tylko przy włączonym silniku w B3 trzeba jeszcze obejsc kostke zeby napiecie było zawsze albo najlepiej wtedy gdy domykamy z kluczyka lub pilota ale to chyba za duzo zabawy. Lepiej na stałe napięcie podłączyc

  • #17 08 Sie 2006 21:12
    stinger20
    Poziom 10  

    cały sęk w tym ze przełacznik to wszystko przełącza takie gówno rozebrałem to i jest tak ze to on przełacza jednoczenie 2 kabelki jakby czyli domykanie 2 szyb które podłączone na przemian powinno dac efekt sprawdze mam pilota który dje jednoczenie + i - to podłacze na przemian i zobacze :)dam znac

  • #18 08 Sie 2006 22:20
    altonserwis

    Poziom 15  

    Panowie to naprwadę działa w bardzo prosty sposób! Całość wyjaśnia schemat. Sęk w tym, że nie stworzymy prostego rozwiązania analogicznego do dosuwania szyb, bo szyberdach ma dwie naturalne pozycje, a w zasadzie trzy: uchylony - zamknięty - odsunięty. Jestem w stanie zaprogramować jakiś prosty uP coby dał radę, ale pytanie czy jest sens?

  • #19 07 Wrz 2006 12:01
    stinger20
    Poziom 10  

    altonserwis napisał:
    Zauważ jedną niepodważalną rzecz: w stanie spoczynku na Niebieskim i na Czerwonym kabelku jest masa. I tu się zaczynaja schody. Należałoby w momencie domykania z alarmu odłączać Niebieski i Czerwony od instalacji auta i wtedy kombinować.
    Pozdrawiam.

    nie trzeba bo przecież w B3 jak wyjmiesz kluczyk zze stacyjki to prąd tam juz nie płynie szyber nie działa i jesli odłaczysz + i - to powinno działać tylko teraz problem zeby przełacznik jesli dasz przykładowo + i - to przy otwartym bedzie stał i po tej chwili stania powinien sie przełaczyc na przeciwne zeby zamknąć czyli - i + i by wtedy pasowało ale kurcze nie wiem jak to zrobic zeby w momencie gdy jest koniec czyli stoi to przełacznik sie sam przełaczył zamienił + z - i - z + to jest cały problem

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo