Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1.6 16V - Ustawienie rozrządu znakowanie

SEED_29 24 Wrz 2014 13:19 26322 21
  • #1 24 Wrz 2014 13:19
    SEED_29
    Poziom 17  

    Witam! właśnie jestem w trakcie wymiany rozrządu w aucie jak wyżej, pojazd z 2005 roku, rozrząd z kołem zmiennej fazy. Blokady posiadam ta do blokowania wału ma mieć 70mm długości części wkręcanej tak? zastanawia mnie tylko to koło zmiennej fazy bo ono też będzie zmieniane, czy podczas montażu rozrządu po zamontowaniu blokad wału i wałków owe koło ustawia się na znak który jest na nim wybity czy trzeba je naprężać jakimś specjalnym elementem. Dodam że mechanikiem jestem z zamiłowania i z takim silnikiem nie miałem jeszcze doczynienia także proszę o wyrozumiałość pozdrawiam

    2 21
  • #3 24 Wrz 2014 14:07
    wartata
    Poziom 15  

    SEED_29 napisał:
    o blokowania wału ma mieć 70mm długości części wkręcanej tak?
    tak
    SEED_29 napisał:
    owe koło ustawia się na znak który jest na nim wybity
    nie ma znaku są dziury
    SEED_29 napisał:
    czy trzeba je naprężać jakimś specjalnym elementem
    możesz bez

    2
  • #4 24 Wrz 2014 16:28
    SEED_29
    Poziom 17  

    czyli zakładam blokady, zakładam koło ze zmienną geometrią blokuje je poprzez otwór, naciągam napinacz, dociągam wstępnie śruby demontuje blokady dociągam do odpowiedniego momentu, kręcę ręcznie silnikiem, jeszcze raz wszystko sprawdzam i po zabawie, czyli to koło ma możliwość przesunięcia tylko w jedną stronę tak?

    1
  • #5 03 Maj 2015 23:39
    RYCHU13131313
    Poziom 8  

    temat zakończony ale nie dokończony...
    wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM
    lista zakupów:
    - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga mniejsza + śruba na wał korbowy też musi byś nowa)
    - koło zmiennych faz rozrządu
    - pompa płyny chłodzącego
    od czego zacząć:
    -spuszczamy płyn chłodzący ( w przypadku gdy wymieniamy pompę wody)
    - odłączamy akumulator
    - demontujemy przepustnicę
    - wyciągamy zaślepki metalowo gumowe 2 szt ( przebijamy je na środku wkrętakiem i siłą wyciągamy )
    - odkręcamy osłony paska rozrządu ( górną, środkową i dolną )
    - zakładamy klucz na śrubę wału korbowego i kręcimy zgodnie z ruchem wskazówek zegara tą śrubą do momentu aż na wycięcia w wałkach rozrządu będzie można założyć blokadę wałków ( blokada pasuje tyko w jednym ustawieniu)
    - po założeniu blokady na wałki rozrządu zakładamy blokadę na wał korbowy
    - szukamy zaślepli ( śruby) wkręconej na bloku silnika w jego dolnej części po prawej stronie od wejścia bagnetu do sprawdzania poziomu oleju w silniku)
    - wkręcamy tam blokadę wału korbowego
    - następnie najlepiej używając długiego przecinaka i młotka luzujemy/odkręcamy śrubę na wieńcu wału korbowego ( przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) UWAGA stary pasek rozrządu musi byś nadal na swoim miejscu napięty)
    - po poluzowaniu śruby wału za pomocą podnośnika podpieramy silnik od dołu, odkręcamy od góry podporę silnika ( demontujemy ją silnik opiera się na podnośniku/podporze )
    - odkręcamy napinacz paska rozrządu
    - żeby zdjąć pasek rozrządu odkręcamy do końca śrubę na wale korbowym i ściągamy wieniec ( wieniec nie posiada klina jest dociskany tylko śrubą na stożkowo zakończony wał korbowy)
    - od góry odkręcamy koło zmiennych faz rozrządu ( jeżeli je wymieniamy)- ale lepiej je wymienić...!!!
    -ściągamy pasek
    - odkręcamy pompę wody ( wymieniamy na nową)
    - po dokładnym osuszeniu miejsca montażu pompy do dołączonej w kpl. pompy uszczelki smarujemy ja silikonem po obu stronach w miarę możliwości równomiernie ( silikon 350 stopni C) montujemy nową pompę wody
    - wymieniamy rolki prowadzące które są w komplecie zestawu rozrządu
    - zakładamy pasek rozrządu
    - czynność tę zacznijmy od góry. a więc lewe koło wałka rozrządu, koło zmiennych faz rozrządu ( musi być lekko odkręcone na śrubie mocującej gdyż kołem zmiennych faz rozrządu skasujemy luz paska rozrządu między kołem lewym a kołem zmiennych faz)
    - układamy pasek rozrządu na pozostałych kołach i napinaczu
    - na końcu zakładamy dolny wieniec na wale korbowym ( przy tej czynności pamiętajmy że w tym momencie nie może być już luźny pasek między lewym kołem wałka rozrządu i kołem zmiennych faz rozrządu)
    WAŻNE: często pojawia się pytanie jak ustawić koło zmiennych faz rozrządu - jak je nie włożycie będzie dobrze - koło to zmienia nam fazę rozrządu na prawym wałku rozrządu pod wpływem ciśnienia oleju które kanałem w śrubie mocującej to koło dostaje się do środka koła i wypycha sworzeń zwalniający mechanizm koła zmiany faz na kole nie ma żadnego czujnika, czujnik położenia wałka rozrządu znajduje się od strony założonej przez nas blokady wałków a wałki rozrządu nie zmieniają położenia bo mają założoną blokadę
    - UWAGA wszystkie śruby skręcamy na klej do gwintów a zwłaszcza śrubę na wale korbowym
    - Naciągamy napinacz ( w górny zakres znacznika - po ułożeniu się paska na kołach znacznik znajdzie się na środku) ( zaleca się po 1000km ponowne sprawdzenie/napięcie napinacza - ale rzadko się to zdarza...)
    - śrubę na wale korbowym dokręcamy bez obawy że coś nam się przestawi wał korbowy - wał oprze się wykorbieniem o blokadę w bloku silnika wcześniej wkręconą przez nas ( często podczas odkręcania troszkę wał korbowy cofna się zwłaszcza gdy wcześniej zdejmiemy stary pasek rozrządu...)
    - dokręcamy wszystkie śruby odpowiednim momentem
    - ściągamy blokadę z wałków rozrządu
    - zakładamy nowe zaślepli metalowo-gumowe ( nabijamy je)
    - ściągamy blokadę z bloku silnika - wkręcamy starą zaślepkę
    - nakładamy klucz na śrubę wału korbowego i wykonujemy 3-4 pełne obroty paska rozrządu zgodnie z ruchem wskazówek zegara sprawdzamy znaki na napinaczu jak potrzeba poprawiamy napięcie napinacza.
    - zakładamy osłony paska rozrządu
    - skręcamy podporę silnika
    - zakładamy przepustnicę
    - podłączamy akumulator
    - uruchamiamy silnik
    silnik zostawmy na 30 minut pracy na biegu jałowym- obserwujemy czy nie ma niepokojących dźwięków ( mogliśmy czegoś nie dokręcić - to się zdarza)
    no i w ten sposób mamy nowy rozrząd z wymienioną pompą wody, kołem zmiennych faz rozrządu, napinaczem i rolkami prowadzącymi.

    6
  • #6 20 Gru 2015 20:11
    flis
    Poziom 14  

    Witam.
    Niestety w najbliższym czasie czeka mnie wymiana rozrządu+ kzfr w megi II 2,0 z 2007r i stąd moje pytanie. Czy oprócz blokady wałków i wału muszę dodatkowo posiadać blokadę na wałek ssący(odkręcenie kzfr). Czy blokada wału wytrzyma odkręcanie pneumatem czy dodatkowo potrzebna blokada koła zamachowego?
    Czy to prawda że kzfr przykręcam jak popadnie, moje koło posiada rowek raczej nie bez powodu?

    2
  • #7 20 Gru 2015 20:57
    RYCHU13131313
    Poziom 8  

    Witam.
    Blokada zakładana na wałki rozrządu od strony przepustnicy blokuje obydwa wałki bardzo skutecznie ( blokada wchodzi tylko w jednym punkcie na obydwa wałki także nie będzie miał Pan wątpliwości czy ją dobrze założył ) trzeba pamiętać że metalowo gumowe korki są jednorazowego użycia i trzeba mieć nowe na wymianę.
    Odkręcenie śruby na wale korbowym radzę zrobić najprostszą i najbardziej skuteczną metodą - młotek długi przecinak i silne zdecydowane uderzenie.
    Śruba oczywiście jest do wymiany ( są zestawy rozrządu ze śrubą i z zaślepkami metalowo-gumowymi)
    Wał korbowy może się delikatnie przesunąć ( podczas odkręcania dobrze jest mieć stary pasek napięty na swoim miejscu - nie przecinać go...)
    przy dokręcaniu wału - wał wejdzie na swoje miejsce gdyż na wieńcu wału nie ma klina gniazdo wieńca wału jest stożkowe i tylko poprzez docisk jest połączona z wałem. ( śruba musi być wkręcona na klej do gwintu jest to bardzo ważne)
    KZFR odkręcenie śruby nie jest jakimś wyzwaniem - śruba jest przykręcona stosunkowo niewielkim momentem. ( siła razy ramie i po pracy...) blokada skutecznie trzyma wałek.
    Pozdrawiam i powodzenia.

    1
  • #8 09 Sty 2016 15:36
    flis
    Poziom 14  

    No i pojawił się problem, nie wiem czemu nie mogę wkręcić blokady na wał. Na wałki zaskoczyła a na wał wchodzi ok 1 cm ale według mnie za mało i na dodatek gwintu nie mogę wkręcić.

    1
  • #9 09 Sty 2016 16:13
    RYCHU13131313
    Poziom 8  

    Witam
    Myślę że trochę za późno odpowiadam, zapewne już po robocie...
    Blokada wału powinna się wkręcić palcami później lekko dociągnąć kombinerkami
    blokada powinna się wkręcić w otwór bez żadnych oporów chyba że jest uszkodzony gwint w korpusie...
    no i tu jest problem bo przegwintowanie wytworzy wióry metalu które mogą wpaść do miski olejowej ... a to nie jest wskazane.
    A jak Pan odkręcał śrubę ( zaślepkę) gniazda blokady to odkręcała się z oporami...
    jak tak to całkiem możliwe że ktoś kiedyś źle wkręcił zaślepkę ( śrubę zaślepiającą gniazdo blokady) i uszkodził gwint.
    W takim przypadku tylko przegwintowanie... niestety.
    Powodzenia.

    0
  • #10 09 Sty 2016 16:16
    flis
    Poziom 14  

    Gwint ok. Wygląda na to że blokada za długa mimo że wymiary pasują do tych co znalazłem na necie.
    Auto po wymianie odpaliło, niestety dziwnie metalicznie klekocze. Po złożeniu rozrządu 2 obroty i blokady weszły, czyli raczej ok. Jutro zobaczę czy będzie chciało jechać.

    3
  • #11 15 Lut 2016 18:37
    marek500
    Poziom 10  

    Witam Was koledzy mam jedno pytanie zamierzam się zabrać samemu za wymianę całego rozrządu Renault Megane II ph II 1.6 16 V i nurtuje mnie jedno pytanie bo nie znalazłem konkretnie odpowiedzi, czy koło KZFR jest osadzone na klinie go blokującym bo na allegro widzę zdjęcia kół które mają jakieś wycięcie lub też bez tego wycięcia, ogólnie znam się co nieco na tym lecz kół takich jeszcze nie ściągnąłem i mam obawy,i jeszcze czy na tym wałku jest też oring uszczelniający jak na tym drugim wałku rozrządu i to taki sam uczelniacz-rozmiar? Bo raczej jest bo inaczej by to nie mogło być złożone, Bo to też będę chciał wymienić

    1
  • #12 15 Lut 2016 22:12
    RYCHU13131313
    Poziom 8  

    kzfr jest na stożku dociskanym śrubą w której jest otwór którym do wnętrza koła jest dostarczany olej pod ciśnieniem który powoduje wypchnięcie blokady i przestawienie kąt koła.
    Zresztą jak nałożysz pasek rozrządu to musisz w górnej części napiąć pasek właśnie kołem zmiennych faz i dopiero skręcić ( dokręcić śrubę odpowiednim momentem) nie zapomij o kleju do gwintów ( p.s klej wysycha 24h). także nie od razu motor w ruch... Powodzenia.

    2
  • #13 16 Lut 2016 06:45
    marek500
    Poziom 10  

    Dzięki za info będę teraz bardziej spokojniejszy przy odkrywaniu tego koła, zastanawia mnie tylko sprawa z tymi simeringami bo ponoć są to dwa różne czyli pod zwykle koło mniejszy i pod KZFR jest większy tylko czy w sklepach będą mieli rozmiar itp.bo całą pracę będę robił na wsi na kanale i wolałbym mieć to już kupione

    2
  • #14 16 Lut 2016 22:28
    RYCHU13131313
    Poziom 8  

    jeżeli chodzi o simeringi tam gdzie zakładamy blokadę to jeden jest większy a drugi mniejszy średnicy nie pamiętam.

    Dodano po 5 [minuty]:

    zresztą wystarczy popatrzeć na prawą stronę silnika od strony przepustnicy są one widoczne ale jak jest dobry sklep motoryzacyjny to z tym nie powinno być kłopotów, są zresztą zestawy naprawcze.

    0
  • #15 16 Lut 2016 23:26
    marek500
    Poziom 10  

    Dzięki tylko mi chodzi nie o zaślepki tylko o simeringi,uszczelniacze na wałkach które są tuż za kołami rozrządu, spoko będę pytał o nie w sklepie zobaczymy co oni mi znajdą bo w następnym tygodniu jak będę miał części to biorę się za wymianę tylko muszę zorganizować cały komplet wcześniej bo na wsi będzie problem z znalezieniem części

    Dodam że zadałem to pytanie bo szukałem w Internecie i nikt nie udzielił takiej informacjI i myślę że wiele osób skorzysta gdy ktoś poda dokładnie wymiaru tych simeringow najbardziej jeżeli chodzi o koło KZFR bo tam jest inna średnica itp. To będą dla wiele ważne informacje

    2
  • #16 18 Lut 2016 13:23
    marek500
    Poziom 10  

    Gdyby ktoś szukał tych simeringów to trzeba szukać w kilku sklepach bo byłem w kilku i różnie mówiono, czyli że nie ma,w drugim że są ale bardzo drogie itp w końcu znalazłem a wymiary są:

    Koło wydechowe 28x42x6
    Koło KZFR 33x42x6
    Wał korbowy 35x47x7

    Wszystko kupiłem że niecałe 70 zł

    0
  • #17 18 Lut 2016 19:32
    RYCHU13131313
    Poziom 8  

    tu kolega marek500 napisał wymiary tych simeringów powiem szczerze że nie pamiętam wymiarów ale warto podejść do ASO RENAULTA i sprawdzić ten wymiar
    producenci robią czasami psikusa i robią simeringi o wymiarach np 28x18,2x5
    i te 0,2 mm powoduje to że OK. a gdy jest wymiar bez ułamka to po wymianie cieknie i dziwimy się że przecież nowy a ----- cieknie.
    fakt że w ASO koszą za nie jak za zboże ale często jest tak że w sklepach jak jest pracownik nierozważny to potrafi wcisnąć element który tylko z pozoru pasuje do danego modelu auta.
    także lepiej to sprawdzić niż później się denerwować i dwa razy tą samą robotę robić...

    0
  • #19 19 Lut 2016 13:24
    manta
    Poziom 39  

    Niby tak, ten uszczelniacz wykonany jest z hdpe, dlatego przychodzi z tuleją i należy odczekać min. 4h z uruchomieniem silnika. Inaczej go zniszczysz.

    0
  • #20 21 Lut 2016 14:05
    marek500
    Poziom 10  

    Jeszcze jedno pytanie koledzy, gdy odkręce KZFR jak i to drugie koło w celu wymiany simeringów to żeby zdjąć koło potrzeba jeszcze jakiś ściągacz żeby zdjąć koło z osi bo w różnych autach jest różnie?
    Jak zrobię rozrząd to opiszę wszystko co i jak po robocie

    1
  • Pomocny post
    #21 21 Lut 2016 17:08
    RYCHU13131313
    Poziom 8  

    kzfr mi poszło łatwo bez większego wysiłku, miałem ściągacz ale nie było potrzeby żeby go używać drugiego koła nie ściągałem nie miałem takiej potrzeby. Ale jak się zaczyna taką pracę warto mieć ściągacz oczywiście odpowiedniej wielkości żeby swobodnie zaczepić i pewnie równo ściągnąć. Ale tak jak napisałem do kzfr nie potrzeba.

    0
  • Pomocny post
    #22 10 Mar 2016 11:47
    marek500
    Poziom 10  

    Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało się tylko na śmietnik, nowe 300 zł, koło to składa się z jakby dwóch kół połączonych wulkanizacyjnie gumą(tłumik drgań skrętnych) i myślę iż każdy przy wymianie rozrządu powinien to sprawdzić bo w przypadku awarii tego koła trzeba rozpinać rozrząd żeby je wymienić, choć podejrzewam że w przypadku jego awarii to doszło by do rozłączenia tych "kół" przestałby nam się kręcić pasek akcesoriów i nic więcej by się nie stało choć to tylko moja teoria, a jak wiemy brak ładowania alternatora uniemożliwi dalszą jazdę i niestety laweta

    1