Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W210 E420 - Nie odpala

24 Wrz 2014 19:31 2010 10
  • Poziom 10  
    Witam. Mam problem z silnikiem i nie wiem jak temu zaradzić. Chodzi o Mercedesa W210 E420 V8 279KM Przed liftem 1997r. Model silnika to M119 po lifcie nie ma kopułki tylko indywidualnie cewkę na każdą świecę. Wczoraj chciałem uruchomić silnik odpalił bez problemu jednak po 10-15 sekundach dostał drgawek aż w końcu zaczął się dusić i zgasł a na ekranie pojawił się podświetlony na czerwono komunikat, że akumulator jest rozładowany czy brak ładowania. Sprawdziłem napięcie na akumulatorze wynosi 12.40V. Próbowałem tak kilka razy i za każdym razem po określonym czasie objawy się powtarzały. Po kilku godzinach podjąłem ponowną próbę uruchomienia silnika jednak już w ogóle nie chciał odpalić próbował zaskoczyć ale bez skutecznie. Paliwo dochodzi do wtryskiwaczy sprawdzałem. Czy to może być wina czujnika położenia klapy przepustnicy lub przepływomierza powietrza? Nie wiem za co mam się brać aby sprawdzać oraz jak to zrobić. Proszę o pomoc ponieważ samochód stoi w garażu i muszę to zrobić sam gdyż nawet jeśli to lawetą nie da się go wyciągnąć gdyż jest to niski garaż podziemny.
  • Poziom 39  
    Masę sprawdź, a także plusa, tego co jest na podwoziu mniej więcej w okolicy pedału gazu.
  • Moderator Samochody
    Sprawdź ciśnienie paliwa.
  • Poziom 10  
    Zapomniałem dodać od niedawna padł mi akumulator w ciągu jednej nocy napięcie spadło do zaledwie 3V. Włożyłem drugi i tak samo mi go uszkodziło. Może to proste ale jak sprawdzić masę?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przemierzyć spadek napięcia. Ale u Ciebie to raczej szybko trzeba działać, przy złym połączeniu masowym próba odpalenia może poskutkować uszkodzeniem elektroniki lub przepustnicy.
  • Poziom 10  
    Dobrze postaram się nawet jeszcze dziś jak mi się uda sprawdzić wszystko czego się dowiedziałem :)

    Dodano po 1 [godziny] 14 [minuty]:

    Sprawdziłem masa jest silnik ma dobre połączenie natomiast co do ciśnienia paliwa wiem, że potrzebny jest manometr, którego nie posiadam aby wykonać taką próbę.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak Kolega sprawdził masę? Ja proponuję, na próbę, dodatkowo połączyć silnik z ujemnym słupkiem akumulatora. Idealny do tego będzie przewód rozruchowy. Oczywiście porządny a nie tani z supermarketu. W tamtych jest porządna jedynie izolacja, miedzi pięć nitek na krzyż.
  • Poziom 10  
    Masę sprawdziłem przełączając miernik na omomierz i dotykając jednym przewodem miernika silnika a drugim metalowego elementu ramy pojazdu jest zamknięcie obwodu. Akumulator mam z prawej strony pod siedzeniem pasażera, zobaczę czy przewód sięgnie :)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Takie sprawdzenie masy nic nie daje. Nadal jesteś w punkcie wyjścia. Obawiam się, że potrzebujesz dachowca.
  • Poziom 10  
    Witam ponownie udało mi się znaleźć przyczynę braku możliwości uruchomienia silnika. Przyczyna była najprostsza z możliwych. Mianowicie nie było paliwa w baku :) Fakt ten był najmniej prawdopodobny gdyż na zestawie wskaźników wskazówka utwierdzała mnie w fakcie iż jest 1/4 baku.. Nie zwróciłem uwagi na to, że po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon kontrolka rezerwy nie zaświecała się(prawdopodobnie przepalona żarówka). Postanowiłem sprawdzić czy paliwo dochodzi do cylindrów. Po kilkusekundowym zakręceniu rozrusznikiem wykręciłem jedną ze świec zapłonowych i stwierdziłem, że jest sucha. Podejrzenie padło na pompę paliwa jednak zanim się zabrałem za jej szukanie i sprawdzanie postanowiłem kupić kilka litrów paliwa. Po wlaniu do baku i kilkusekundowym zakręceniu rozrusznikiem silnik odpalił i do moich uszu dobiegł piękny dźwięk V8. :) Od tej pory nie zauważyłem żadnych niepokojących zachowań jeśli chodzi o silnik. Został jedynie problem dlaczego po nocnym staniu zaznaczam, że nie zawsze się tak dzieje potrafi mi zjeść praktycznie całe napięcie z akumulatora trwale go uszkadzając gdyż napięcie spada czasami do 3V lub w okolice 7V. Wszystkie urządzenia działają poprawnie jednak zaniepokoił mnie wygląd wyświetlacza klimatronika jest nie wyraźny jego piksele są przygaśnięte wcześniej tego nie było.
  • Poziom 39  
    Zmierzyć pobór prądu przez uśpione auto i ustalić na których bezpiecznikach jakiś większy pobór występuje.
    A najlepiej podjechać do ogarniętego elektryka skoro autko już pali.