Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Cordoba Tdi - Nie pali czasami,mruga kontrolka świec żarowych.

hanyys 24 Sep 2014 20:54 5793 5
  • #1
    hanyys
    Level 10  
    Witam
    Mam problem z swoim Seatem Cordoba z silnikiem ASV,czasami zapala normalnie a czasami zaczyna mrugać kontrolka świec żarowych i zaczyna "cykać"pompa wtryskowa i wtedy kręci ale nie odpala dopiero po podaniu "plaka"w filtr powietrza odpala i pracuje normalnie Vag-com czasami nie wyrzuca żadnych błędów a czasami wyrzuci błąd "18008-Suply voltage terminal 15-voltage too low".Co zostało sprawdzone:
    -przekażnik 109 wymieniony ,napięcia na nim sprzawdzone 12,4v
    -wszystkie bezpieczniki na akumulatorze wymienione ,napięcia również 12,4v
    -bezpieczniki w skrzynce odpowiedzialne za silnik wymienione oraz zmierzone 12,4v
    -zasilanie elektrozaworka n109(na pompie wtryskowej) około 7v,przy włączonej stacyjce (w momencie występowania problemu),oraz około 13v przy pracującym silniku.
    -zasilanie na czerwono-czarnych przewodach w wtyczce ECU około 7v
    -napięcie na czerwono-czarnym przewodzie wtyczki pompy wtryskowej(chyba zasilanie)to 12,4v

    Z tego co do tej pory wygooglowałem to błąd 18008 odnosi się do wadliwego zasilania komputera silnika. Jeżeli dobrze zrozumiałem przekaźnik 109 podaje zasilanie na elektrozawór n109 pompy wtryskowej,oraz do ECU a w obu tych miejscach mam napięcie około 7v(zmierzone bezpośrednio do masy na akumulatorze oraz karoserii więc wykluczam problemy z masami).Na wyjściu przekaźnika 109 napięcie to 12,4v więc ok ,prześledziłem przewody od niego do ściany grodziowej i nie wyglądają na uszkodzone.Podłączyłem także elektrozawór n109 bezpośrednio do akumulatora ale nic to nie daje kontrolka wciąż mruga ,pompa wciąż cyka .Odpiąłem wtyczkę od ECU i w momencie podania napięcia 12v na elektrozawór n109(przy wyłączonej stacyjce) ,na czerwono-czarnych przewodach (piny bodajże 2 oraz 28)wtyczki ECU pojawia się napięcie ale jedynie około 9v, Wnioskuje więc ze mam gdzieś uszkodzoną wiązkę w miejscu gdzie za przekaźnikiem 109 rozdziela się na zasilanie elektrozaworu n109 oraz ECU a ten nie posiadając właściwego zasilania nie potrafi wysterować pompy wtryskowej stąd cykanie.Jedyne co mnie dziwi to fakt że na "plaka" auto odpala i jeździ normalnie oraz na elektrozaworze n109 pompy ni z gruszki ni z pietruszki pojawia się napięcie ponad 13v.Z tego co wyszukałem przy tych objawach (mruganie ,cykanie pompą)rozwiązaniem były uszkodzona wiązka idąca od przekaźnika 109 oraz czujnik położenia wału (nie wiem co on ma do tego ale cóż).Jutro dla pewności wyciągam akumulator i sprawdzam wszystkie masy (karoseria skrynia itp itd)Jeżeli to nie da rezultatu to zaryzykuję i podepnę zasilanie 12v na ECU gdzie obecnie jest około 7v.
    Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
  • #2
    dafit906
    Level 27  
    Nie kojarze czy w cordobie tez tak jest, ale jezeli jest przy silniku okragle duze zlacze - to tam nie łączy coś lub złącze od pompy albo zgnite wtyki przy ECU (rozbierz wtyczke)
  • #3
    hanyys
    Level 10  
    Przy pompie wtyczka wygląda ok tak samo przy Ecu żadnej rdzy śniedzi czy czegokolwiek podejrzanego .
  • #4
    YOURIVW76
    Level 10  
    tak jak kolega dafit906 napisał, warto sprawdzić okrągłe złącze przy silniku, kiedyś miałem przypadek ze jeden pin był luźny i cofał się przy wkładaniu wtyczki przez co nie łączył dokładnie i też auto zachowywało się podobnie. ewentualnie sprawdź także wiązkę w miejscu gdzie przechodzi przez ścianę grodziową, miałem raz w golfie III przełamany kabel właśnie w tym miejscu
  • #5
    hanyys
    Level 10  
    Wygląda na to że któryś z przewodów przy wtyczce pompy wtryskowej jest uszkodzony bo jak tam ruszam to pompa raz cyka raz nie, tylko nie wiem co to ma wspólnego z ecu bo w tej chwili jedyny błąd na vag-com brak komunikacji pomiędzy ecu a abs albo wogóle nie ma komunikacji pomiedzy vagcomem a ecu i abs .
  • #6
    hanyys
    Level 10  
    Auto w tej chwili pali normalnie ale vag wypluwa błędy w ecu 18056 oraz 18057 czyli błędy komunikacji z abs oraz terminalu oraz w abs błąd 01314 czyli klas komunikacji z ecu czyli pewnie wciąż coś z prądem, jakieś sugestie bo wszystkie masy sprawdzone oraz zasilania.