Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.plTermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro GLI - nie można ustawić wolnych obrotów.

25 Wrz 2014 00:24 1626 16
  • Poziom 8  
    Polonez Caro GLI 96r. monowtrysk abimex. silnik 116 000 przebiegu. Wymieniłem silniczek krokowy, czujnik temperatury, potencjometr przepustnicy, wtryskiwacz, filtry powietrza i paliwa. Wyregulowałem zawory, zmieniłem pasek i koła rozrządu. A silnik na benzynie pracuje nierówno. Co kilka sekund zaczyna nim majtać trwa to dwie, trzy sekundy i znów kilka sekund równej pracy. Przy wydechu słychać, że w tym momencie wypadają zapłony, ustawienie 900 czy 1000 nic nie zmienia. ZNa gazie natomiast pracuje wręcz idealnie. Jakie obroty ustawię, takie trzyma bez drgawek. Na YOUTUBE pokazują ludzie równo pracujące silniki. Nie wiem jak to osiągnąć? Dlatego proszę o radę.
  • TermoPasty.plTermoPasty.pl
  • Poziom 28  
    Witam mimo tego że na gazie dobrze pracuje sprawdż przewody wysokiego napięcia i ciśnienie na pompce paliwa.
  • TermoPasty.plTermoPasty.pl
  • Poziom 21  
    W swoim monowtrysku w audi 2.0 ABT przyczyną była sonda. Za wolno oscylowała. Czy jak przygazujesz na ok 2200 - 2500 rpm i będziesz trzymał równo gaz to czy będą falowały obroty?
    Jeśli tak, to na 95% sonda.
  • Poziom 8  
    sondę lambda wymieniłem, jest nowa. działa jak powinna- pomierzone. na przewodach, w nocy nie widać przebić. dotykam ich ręką. zapomniałem o ciśnieniu, sprawdzę, może tu jest pies pogrzebany.
  • Poziom 27  
    Może chodzi na Pb i LPG jednocześnie
  • Poziom 8  
    przewody W N sprawdziłem, wyczyściłem. oczyściłem wyjścia cewek i posmarowałem wazeliną odkwaszoną. jest dużo lepiej. czyżby właściwy kierunek? zawory gazy trzymają, jeździłem na benzynie, szukając części do wymontowanego parownika. szczelność instalacji sprawdzona przez gazowników.
  • Poziom 28  
    Witam a w jakim stanie są świece bo o nich nie wspomniałeś, sprawdziłeś je , podmieniałeś niby błahostka ale ważna. Jeżeli by pracował na gazie i pb to by go zalewało i nie pracował by idealnie jak kolega twierdzi.
  • Poziom 8  
    fakt, nie wymieniłem świec. w sklepie zaproponowano mi NGK po 15 zł za sztukę lub Denso po 13 zł. bo podobno do katalizatora są droższe. nie o cenę mi chodzi, tylko które byłyby najlepsze. jakich świec używacie?
  • Poziom 27  
    Ja jeździłem parę lat na NGK i nie narzekałem.
  • Poziom 43  
    Wymieniłem silniczek krokowy, czujnik temperatury, potencjometr przepustnicy, wtryskiwacz, filtry powietrza i paliwa. Wyregulowałem zawory, zmieniłem pasek i koła rozrządu.



    Powiem ci ze na pale wymiana to bezsens.
    A trza bylo zaczac od pomiaru cisnienia paliwa, ew wymienic paliwo jak stare i pomierzyc sprezanie i wskazania sondy.
    Ze o podcisnieniu nie wspomne bo jest ono bardzo wazne w tym ukladzie wtryskowym.

    I tak oto powstaja mity o awaryjnosci polonezow.
  • Poziom 8  
    zbiornik z pompą kupiłem bo stara się stopiła, jej siatkowy filtr był porwany. widziałem jak jeździł polonez z tą "nową" pompą. nie było więc potrzeby mierzenia ciśnienia paliwa. czujnik temperatury nie wskazywał nic, na zimno i na gorąco. stary potencjometr nie pokazywał nic. sonda nie pokazywała nic. pasek i koła wymieniłem bo nic nie wiedziałem o ich przebiegu. założyłem koła i pasek o półokrągłych zębach. wymieniłem również oleje- w silniku, skrzyni biegów i moście. filtr powietrza zjedzony przez myszy, filtr paliwa- ciężko było przez niego dmuchnąć. żadne płukanie nic nie zmieniało. wtryskiwacz bo widziałem ile pyłu było w dziurawym zbiorniku i w filtrze. nie były to więc zakupy całkiem w ciemno. wymieniłem rozrusznik bo zbyt głośno pracował mimo nowych tulejek. wymieniłem cały układ kierowniczy- luzy we wszystkich sworzniach i przekładni kierowniczej. wymieniłem piasty bo w starych, łożyska pracowały bez grama smaru, może tam kiedyś był. sworznie wahaczy, założyłem amortyzatory Kayaba bo ze starych wyciekł olej. wymieniłem tarcze hamulcowe na Mikoda i klocki TRV. wymieniłem resory, coś stukało w zawieszeniu tylnym, okazało się że od resorów oddzieliły się ucha. wymieniłem sprężyny gazowe klapy. jeszcze do wymiany są krzyżaki- stukają przy ruszaniu. w tym samochodzie jest zdrowa blacha, niezniszczone wnętrze i działa cała elektryka, zamki, alarm. nadwozie nie jest zmęczone, nic w nim nie trzeszczy, nie stuka. nie wszystko musiałem kupować ponieważ miałem części z poprzedniego swojego poloneza który uległ wypadkowi a tam przejechały one 4 000km. w tej chwili składam silnik DOHC 1,6 "kwadrat" który został uszkodzony w wypadku, jak skończę to OHV też zostanie wymieniony. to OHV jeździ dobrze, co prawda słychać w nim stukanie ale po dokładnym osłuchaniu stetoskopem sądzę że jest to przednia panewka wałka rozrządu. ale już jej zmieniał nie będę. za dużo roboty. w tej chwili alu- felgi "15" czekają na dystanse i gazowe amortyzatory tylne Magneti- Marelli, na złożenie.
  • Poziom 8  
    zbliża się zima. jeśli w dodatnich temperaturach silnik nie pracuje właściwie to co będzie się działo przy - 20? ten samochód musi być niezawodny w każdej temperaturze. codziennie, bez względu na pogodę, żona jeździ nim do pracy. zresztą, musi być sprawny dla mojej świadomości.
  • Poziom 43  
    To tak jak z igłą w stogu siana , ciężko znaleźć ale jak się objawy nasilą zimą to już oblecisz szybciutko co i jak.
    A może nic się nie zmieni.
  • Poziom 8  
    nie mam garażu, wszystko robię pod gołym niebem, bez kanału. jak będzie zimno to nic nie zrobię, dlatego chciałbym wszystkie usterki usunąć teraz.